Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 985 ggr
jossans
12/22/13, 3:37 AM

Våran älskade lilla Plupp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran fina lilla muse Plupp kom till oss den 6e januari 2013 i en gallerbur med några plastsaker i. Han var så liten och orolig. Hans förra ägare kunde inte ha kvar han pga allergi. Vet inte var han är köpt och dom trodde han var runt 3-4 måndar. Efter ett tag byttes gallerburen mor en duna men tyckte att den var lite för "platt" och vi ville att han skulle få lite mer klätteryta. Så då köpte vi ett terrarium som vi inredde med nya stockar och nya hus i trä. Idag lever vår mus rena rama lyxlivet och då vi inte har fler möss sp skämmer vi bort han då o då med nya hus så nu efter snart ett år så har han fått en hel stad. Innan han kom till oss var det enda han åt stora hundgodiar typ men har nu en hel låda full med mat och godsaker som vi skämt bort han med. Han var heller inte tam när vi fick han men efter mycket kärlek och jobb så kommer han nu när man visslar på en och pussas o myser på sitt eget lilla vis. Ville skriva om våran lilla historia och skriva hur speciell han är för mig och min kille. Han är våran lilla Stuart Little♡

Annons:
jossans
12/22/13, 3:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hans lilla musstad som kommer fram på soffbordet om kvällarna. Och snart kommer hans julklapp på posten också. Ett av de största husen so far kan jag säga. Haha ja han är bortskämd. Men det är han värd!

ajanki
12/22/13, 9:14 AM
#2

Så härligt att läsa!! Blir alldeles glad och varm i hjärtat!Han har fått en underbar bur också:)

KickiG
12/22/13, 10:51 AM
#3

Vilken fin berättelse! Så roligt att höra att det finns människor som a) inser att deras husdjur behöver omplaceras och b) att det finns fina människor som är beredda att ta hand om djuren och ge dem det bästa livet!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jossans
12/22/13, 5:54 PM
#4

Har aldeig haft möss innan heller och första är ju alltid speciell och att samtidigt veta att man gjort något bra för han känns så skönt. För nu vet vi ju att han har det bra och är en göad mus:)

Tjeja
12/23/13, 11:18 AM
#5

Så sööt Plupp ni har som tittar fram där på första bilden! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

jossans
12/25/13, 12:46 AM
#6

Haha jaa han är så gullig när han "skjuter" upp öronen lite o lyssnar typ ;)

Annons:
Grodan
12/25/13, 12:49 AM
#7

Åh, vad härligt med en så älskad och bortskämd mus! ❤️

Och ljuvligt att han blivit så tam.

Det är alltid extra värt när man tar hand om ett djur/omplacering och det trivs och visar tydliga tecken på uppskattning och kärlek.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jossans
12/25/13, 1:05 AM
#8

jaa man mår själv bra efter att ha gjort hans liv bättre kan man säga😊 Trodde faktiskt inte att han kunde bli så tam som han är nu men ger man tid så klarar man det. och ha en sambo som har tålamod som jag vet inte vad hjälpte så klart på vägen:) Att en lite mus kan betyda så mycket för en förstod jag inte innan jag skaffade han men nu vet jag inte vad jag skulle göra utan han♡

Upp till toppen
Annons: