Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Förening, utställning & träff

Husdjursmässan 2014

2014-01-02 02:56 #0 av: Heidi

Ska ni på Husdjursmässan i år? Vet ni om det kommer finnas några möss på mässan?

Själv står jag med jobbet så mig hittar ni i Vimeddjurs monter tillsammans med Doctrivet (mässveterinären). Tänkte gå runt och kika också så klart och ville hälsa på lite muslingar Pussar

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Anmäl
2014-01-02 02:58 #1 av: [00emi07]

Var är mässan? När?

MVH, Emilia, Pluto, Cupcake, Shakira, Nikito och Paris                                      Reborn mamma, och?

Anmäl
2014-01-02 02:59 #2 av: Heidi

Kista (Stockholm) 3-6e Januari Ler

Anmäl
2014-01-02 04:12 #3 av: lol girl

Jag kommer antagligen att gå! ^^ Älskar Husdjurs mässan... ;)

Anmäl
2014-01-02 06:32 #4 av: Grodan

Mus-ifokus skall inte vara med.

Jag skall vara hundvakt och har för långt att åka till Kista, samt ogillar starkt att det är på vintern. Ingen klubb har frågat om mus-ifokus vill dela monter, så jag antar att varken SVEMUS eller annan klubb kommer att vara på plats, utan mest bara privatpersoner som säljer möss.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2014-01-02 23:12 #5 av: Heidi

#3 Va roligt Ler

#4 Va synd att det inte är någon musklubb där. Man får inte sälja några djur på mässan så de nog inga som säljer. Men kanske nån uppfödare visar upp sina muslingar Ler

Anmäl
2014-01-02 23:57 #6 av: kent

ja Diamantens uppfödning kommer att stå på hemmaplan ;)

Anmäl
2014-01-03 00:01 #7 av: Heidi

#6 Har ni möss med er Kent? LerDå kommer jag och gosar lite. 

Anmäl
2014-01-03 07:46 #8 av: kent

#6 japp vi kommer att ha möss med

Anmäl
2014-01-05 12:37 #9 av: Grodan

Var det någon musklubb med? Var SRS - svenska råttsällskapet med?

Nyfiken. Det är ju sveriges största djurmässa lixom... bästa stället att göra reklam för klubbarna.

Anmäl
2014-01-05 13:44 #10 av: Grodan

Såg på husdjursmässans sida att SRS var med... men inte SVEMUS...Ledsen

Anmäl
2014-01-05 15:05 #11 av: Artlink

Nej jag vet...jättesynd Ledsen

2013 ställde jag och Maya upp. Vi reste över 20 mil från varsitt håll, ordnade boende själva. Maya innebående hos Therese och jag hos Frida. Jag tog ut tre av mina värdefulla semesterdagar och bjöd SVEMUS på det för att stå i montern från morgon till kväll alla dagar. Vi fick ersättning för bensin och lunch och det var ju bra men för att ta sig an detta uppdrag krävs eldsjälar. Synd att de inte finns i Stockholm! Det blir för drygt att resa och sova borta nu när jag närmar mig 45år känner jag. Jag erkänner...jag börjar bli bekväm. Lat kan vi kalla det också

Grodan, visst var det lättare förr att hitta folk som skrek Ja-jag-vill-vara-med!!! till både utställningar och mässor? Var är alla energiska och ivriga ungdomar? Förr var det drag efter alla liveträffar som djurfika, pyssledagar, djurbytardagar osv. 

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2014-01-05 15:21 #12 av: Grodan

#11 Superkredit ska Ni ha för det! Och Ni gjorde även reklam för mus-ifokus!!! Hjärta

Ja, det var lättare förr... lol... innan folk blev dator/iphone bekväma o lata... hårda ord, sårri... menar inget illa, är ju själv lite lat... har så svårt att sova borta... (dock gick det lätt att sova med 3 faraohundar borta hos dem, konstigt)

Men nu utan hund är jag faktiskt mer rörlig. Dock har jag inte ekonomi att röra mig så mkt.

När jag tänker på Kistamässan så tänker jag bara på hur jobbigt och dyrt det är med parkering. Egentligen inget annat var bekymmer med att vara där. Ja, utom att det är väldigt långt härifrån då... och att det är påfrestande att stå i en monter fyra dagar i rad 9-18.

Anmäl
2014-01-05 19:50 #13 av: Grodan

Jag tycker att SVEMUS kan planera in att ha utställning på nästa års mässa (om det hålls någon).

Anmäl
2014-01-05 20:50 #14 av: Artlink

#13 skicka brev till styrelsen

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2014-01-06 11:35 #15 av: Grodan

#14 Tänkte bara kolla först om folk tycker det är intressant. Det är ett helt år kvar och jag vet själv inte vart jag är om 1 år... och om jag  föreslår detta innebär det att jag behöver anmäla mig som frivillig att se till att det blir verklighet... något jag faktiskt inte vet om jag klarar...

Anmäl
2014-01-06 22:16 #16 av: kent

det va en bra reklam for möss där.....mera än 30000 folk har gått forbi mässen första monter när man kommer in Skrattar

det är inte så dyrt att ställe bilen där numera ( 100 kr pr dag )

Diamantens uppfödning kommer att finns där näste år igen...är redan bestämt med kistamässen.
det kommer även att bli en stor smådjurs utstälning ( kanin,hamster,råttor,möss,gerbil m m ) där näste år ....med domar från utlandet ....inte jag som gör den men vet att det redan är bokat...ska bli så bra med en stor europa utställning i lille sverige Skrattar

vi på Diamantens uppfödning tacker alla som va forbi och prata / kolla djur m m

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.