Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 331 ggr
amandabashiri
2014-01-06 20:00

Tumör

Min älskade Deb har fått en tumör vid vänsterben. Har nyligen upptäckt den, den är dock redan rätt stor. Hon verkar inte ha några som helst problem med den, hon är pigg och glad, nästan piggare än vanligt, alltid ute och letar mat och klättrar - vilket hon aldrig gjort förut.
Kanske är värt att nämna att hon är överviktig, därför vankar hon väldigt när hon går, men det har hon nästan alltid gjort, pga övervikten.
Min fråga är - vad ska jag göra? Det känns hemskt att låta henne leva bara för att jag inte vill förlora henne - samtidigt verkar hon inte må dåligt av tumören - än. Ska jag vänta tills jag märker att hon börjar bli dålig, eller ta henne till veterinären för en spruta, innan hon börjar lida av tumören?

Annons:
KickiG
2014-01-06 20:44
#1

Det är ett svårt beslut att fatta. Stod inför samma situation för inte så länge sedan. Hur jag resonerade, och vad jag kom fram till kan du läsa HÄR.

Har du många möss? Vilken färg har Deb?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-01-07 11:53
#2

När tumören är så stor att den är i vägen bör Deb få somna in. Du kan låta veterinär eller muskunnig hjälpa med det. Du bör inte vänta för länge!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: