Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Akut

2014-01-10 13:54 #0 av: Estrusi

Min ena mustjej har magrat av väldigt mycket och ser "dammig" ut i pälsen. Det gick ganska fort och imorse när jag tittade till dom gav jag henne mat i handen så att jag var säker på att hon fick i sig nått, när hon sedan kommer in i buren tar burkompisen maten ur munnen på henne. Det mat hon redan ätit, alltså smulor av maten från sjuklingen. Så jag särade på dom men vet ej vad jag ska göra. Har även upptäckt att hon har små sårskorpor på huvudet och att bakdelen inte riktigt hänger med i alla rörelser. Hon är darrig och slö. Snälla hjälp? vad kan jag göra? Det har gått så fort :( 

Anmäl
2014-01-10 14:37 #1 av: Grodan

Värme, välling, barnmat (mat som är lätt att slicka i sig) och uppsöka veterinär.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2014-01-18 09:31 #2 av: ajanki

Hur har det gått med din mustjej?

Anmäl
2014-01-31 21:27 #3 av: Estrusi

#2 Vi valde att avliva henne då det kändes humanast. :( 

Anmäl
2014-01-31 21:35 #4 av: ajanki

#3 Okej, tråkigt att höra men det var nog bäst för henne som du skrev.

KramHjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.