Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
In Memorian

Vila i frid lilla vän...

2014-01-15 02:22 #0 av: Algotgardens

Har ej varit online på väldigt länge, men kände att jag var tvungen att dela med mig av detta.

Igår Tisdag 14 januari avled Skrynklan, en nakenmus som skulle ha blivit tre år om ungefär två månader. Nu sitter hennes gamla partner ensam men jag ska se till att han får sitta med en annan gammal hona imorgon, har nämligen en gammal hona (ca 2,3 år) vars kamrat dog förra veckan (hon var ca 2,5 år gammal). Har inte köpt nya möss eller avlat på väldigt länge (eller ja, fick en kull med en unge i somras, ett litet mirakel från en gammal hona jag nästan var övertygad om var steril) så alla mina möss börjar bli 2-2,5 år gamla med undantag för min (egentligen min sambos) lilla tjej på 7 mån. Det mysiga med det är dock att alla hanar har en gammal tant att bo med, men det tråkiga är ju att de kommer att falla bort en efter en nu. :(

Vila i frid sötnos!Hjärta

Anmäl
2014-01-15 07:34 #1 av: thea_thea

Tråkigt Gråter

Skrynklan var en väldigt söt musBlomma

/Thea

Medarbetare på Bortskänkes och Gerbiler!

Anmäl
2014-01-15 07:47 #2 av: ajanki

Wow, vilken ålder! Jag blir glad och imponerad att det finns möss som fortfarande lever så länge:) Bra gjort!

Förstår din sorg efter henne! Stor tröstkram!

Vila i frid söta SkrynklanHjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.