Beteende, hälsa & skötsel

VAD sysslar de med? :-o

2014-01-15 14:00 #0 av: [Ruber]

Ställde en liten fat med fint stående krasse på "matbordet", trodde att de skulle glatt snaska i sig bladen. Trodde jag ja! Det sattes i gräset, grävdes intensivt i det bruna som krasset växt på (köpt på grönsaksavdelning), sen bets de gröna stjälkarna av och puttades omkring. Sen grävdes det ännu mera i botten och de nästan slickade rent lilla fatet. Det som hade ramlat ner från bordet täcktes med diverse saker. Jag fattar inte vad det hela gick ut på! Himla söta var de och jobbade energiskt så lite kul var det ändå :-)

Anmäl
2014-01-15 14:06 #1 av: [Ruber]

Detta var alltså utgångsläget, ståendes på den lilla rosa faten...

Anmäl
2014-01-15 14:06 #2 av: KickiG

Sådär gör mina möss också. Jag räknar med att de får lite grönt och vitaminer i sig i alla fall. Om inte annat så verkar de ha det skitkul! Skrattar

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2014-01-15 14:21 #3 av: Grodan

Vilken fest de har haft!Skrattar

Jord är kul att gräva i. Och gräs ska man dela och greja med... Därför har jag kört med hö i flera år till mina möss... glädjen och behovet att fläta, gnaga och pyssla... (tyvärr slutar jag med hö nu)

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2014-01-15 18:19 #4 av: [Ruber]

Jag höll på att smälta ihjäl när en kom lyckligt springandes med en plastblomma som de rivit loss från en bukett, och ställde som kronan på verket ovanpå högen

Anmäl
2014-01-15 21:24 #5 av: Grodan

#4 Hihi, busrumpor

Anmäl
2014-01-16 23:26 #6 av: Grodan

Det här är bra tips. Krasse, havregräs, solrosfrögroddar, groddar mm

Jag måste börja göra sånt här igen. Grodda o så

Anmäl
2014-01-16 23:37 #7 av: KickiG

Jag tror jag ska försöka grodda resten av havren som jag har. Mina muslingar ratar den oskalade havren.

Anmäl
2014-01-16 23:38 #8 av: Grodan

#7 ja, oskalad havre är inte supergott alltid... jag kör med havrekross

solrosgroddar är supergott... tycker även jag

Anmäl
2014-01-16 23:42 #9 av: KickiG

#8 gamlingarna åt den nästan alltid först, och småttorna åt den gärna i början. Men så för typ 2 veckor sedan började de lämna den. Har inte mycket kvar i alla fall, så ska se om jag hinner förbi ekologiska butiken i morgon för att kolla om de har lite skalad och/eller krossad havre.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.