Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 813 ggr
Lindb
2014-01-17 22:59

Mager mus, någon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har alltid varit lite halvorolig över min ena mus som nu är ett halvår gammal, jag har aldrig riktigt sett henne äta särskilt mycket och hon är mager jämfört med den andra musen jag har - som jag ser äta typ hela tiden.

Den magra har alltid varit en mysis, hon gillar att sova i ens luva eller hår, men är ändå ganska aktiv om jag har henne ute. Det är därför jag vid varje tillfälle då jag varit orolig har släppt det, därför att hon inte verkar har ont, hon bajsar (vilket måste innebära att hon troligtvis äter något), dricker, springer och sover. Håller koll på hur hon låter också, men inget anmärkningsvärt där.

Är det någon som känner igen detta hos era möss, att de har olika aptit och kroppsfett utan att det innebär något direkt skadligt?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Lamina
2014-01-17 23:29
#1

Nu kan ju inte jag säga säkert. Men på bilden tycker jag faktiskt att din mus ser ut som en mus ska göra. Kan det inte vara så att det är din andra mus som är lite överviktig?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Moonchillas
2014-01-18 06:59
#2

Exakt min tanke Lamina 😃

Lindb kan du visa oss en bild på din andra mus eller helst visa oss bägge två bredvid varandra så är det lättare att jämföra.

ajanki
2014-01-18 09:09
#3

Jag tycker inte heller hon ser så smal ut och när hon mår så bra som du skriver så är det säkert ingen fara med henne! :)

Kanske du kan lägga ut en bild på din andra mus också?🙂blir lite nyfiken bara på hur hon ser ut:)

Lindb
2014-01-19 15:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack för alla svar! :) Jag har nu lyckats ta en bild på båda två, dock blev bilden lite mer inzoomad på ena, då hon rörde sig exakt hela tiden..
Men man ser ju helt klart stor skillnad ändå.

Generellt är Duva (den vita) större än Lilja (den grå), och har alltid varit det.

Hur fasen drar man ner på maten för Duva, utan att stjäla näringen från Lilja?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2014-01-19 15:33
#5

Lamina är smart! ❤️

#4 Jag gillar ditt kollage.

Smaken är som baken. Jag skulle nog säga att båda dina tjejer är normala. Den ena ngt smal och den andra ngt rund. Men inget att oroa sig för.

Dock har du uppmärksammat en varning här. Du ser att mössen är olika i kroppen, att de äter olika, motionerar olika osv och du får nu lösa det problemet. Vi har skrivit mycket om bra mat på sajten, så du kan söka efter massa Artiklar och intressanta trådar för att läsa mer. För jag anser att du behöver läsa en hel del.

Allt är dock inte mat. Ämnesomsättning, anlag för fetma, kroppstyp, stress osv är även genetiskt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2014-01-19 15:39
#6

#5 Tack för svar. Men exakt vad anser du att jag behöver läsa en hel del om ytterligare..? När man blir orolig vill man ha snabbt svar från andra, därför skrev jag ett inlägg istället för att läsa runt. :) Men det är helt klart annorlunda att "drabbas" av problemet i praktiken, än att ha läst om det. Vilket jag har.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Lamina
2014-01-19 18:41
#7

Duva är inte riktigt vit, va? Hon ser lite cremefärgad ut. Hmm… *funderar*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lindb
2014-01-21 16:52
#8

#7 Ja, sö cr.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lamina
2014-01-21 17:03
#9

Kan det inte vara så att hon är en nerblekt DY?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lindb
2014-01-21 19:35
#10

Då ska vi se!

Mor och far: bei och sv

Farfar och farmor: bl och sv

Morfar och mormor: ck och li

Fan blev lite orolig där, haha

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

StillaSinnet
2014-01-22 08:16
#11

Fina möss 🙂

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lindb
2014-01-22 13:43
#12

#11 Visst är dom! Herregud vad jag älskar dessa små liv. Man blir verkligen "musmamma" den dagen man får hem dom <3

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: