Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 6186 ggr
Tjeja
1/19/14, 3:10 PM

Allmänt musbabbel 1! - Klottertråd!

Tänkte eftersom OT-trolltråden tydligen inte är avsedd för allmänt musprat så som enskilda plötsliga rapporter så startar jag den här!

Här kan ni skriva vad helst ni vill skriva om för musrelaterade inlägg! Sådant ni bara vill dela med er av men som det inte redan finns någon passande tråd för och utan att behöva starta en helt ny tråd om man inte vill.

Rapportera om alltifrån en ny leksak ni införskaffat och bara kort vill visa upp, till när man bara får lust att skriva av sig ett glädje inlägg om hur mysigt man tyckte det var när man fick en puss nyss.. till irritation över någon musrelaterad detalj… och tja.. allt där emellan!

Finns det någon mus med i vad du vill skriva tillfälligt för stunden så skriv här! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Grodan
1/19/14, 3:12 PM
#1

Superbra initiativ!!! 👍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Moonchillas
1/19/14, 4:05 PM
#2

Härligt intiativ ❤️

Emmaslindh
1/19/14, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sitter uppe och myser med min lilla gosepojke, tänk att han bott här så kort tid och redan springer upp längst armen och vill följa med på äventyr? I denna tröja som jag har på mig kryper han gärna in i luvan och sover där… 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
1/20/14, 3:02 PM
#4

#3 Gosh så gulligt! Sötnöt mus! 😍

Har själv tyvärr inga möss nu.. saknar min lilla dutt jag hade förut, favoriten av dem möss jag haft! 😢

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lamina
1/25/14, 2:09 AM
#5

Något irriterad. Städade ur gnagarrummet igår natt. Behövde bli av med lite burar och sånt inför monsterburens ankomst. Bestämde mig för att Laki, en hona som flyttats ut ur honflocken tillfälligt då hon inte accepterar nya/återvändande flockmedlemmar, skulle flyttas till en av burarna i "samlalådesystemet" som jag just hade staplat upp på varandra så det nådde till taket. Har alltid en bur färdig för inflyttning längst ner till höger. Så Laki skulle in i buren längst ner. Eller? Nej, hade ju staplat burarna på varandra! Laki hamnade inne hos Yllet och Ygdrasil, som fram tills dess kommit så bra överens som 2 bröder kan göra… Aldrig, ALDRIG pyssla med mössen när jag vet att hjärnan gått och lagt sig för länge sen! Som tur var blir det högst troligt inga bebisar. Men broderskärleken verkar vara som bortblåst…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
1/25/14, 9:10 AM
#6

Jag har just nu en hane som sitter ensam, så jag ägnar mycket tid till honom. Varje kväll får han vara uppe och springa i min säng:)

Jag blir mer och mer kär i honom för varje dag som går och jag tror att han blir det i mig också:)

När han vill komma upp från buren så går han in i en toarulle😍det är så himla gulligt! För ibland vill han inte komma upp utan då sitter han och äter eller klättrar o.s.v men så fort han vill visa mig att han vill upp så in i en toarulle:)

Här en bild från häromkvällen ❤️

Morakullan´s Xlustermus

Annons:
ajanki
1/25/14, 9:13 AM
#7

#5 Asch då, vilken otur! Var ju lite synd för brorsornas skull men det hade säkert hänt ändå, nu blev det bara lite i förtid….

Jag brukar också göra sååå många fel med mössen då jag håller på med dom när jag är sjuk, trött eller bara allmänt förvirrad🤪

Än så länge har det som tur är inte blivit nåt allvarligt men ändå…

Emmaslindh
1/25/14, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#4 det är som min lilla Kånrad, han är också ensam så han får massor med uppmärksamhet! Nu när han även vet att jag betyder upptäcka nya saker eller springa av sig på bordet så nästan flyger han emot mig och hetsar mig att öppna terrariet, hihi! 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
1/25/14, 11:41 AM
#9

#6 och #8 .. dessa ÖRON alltså! 😍 🤪❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
1/25/14, 2:15 PM
#10

#9 visst är dom härliga 😍

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
1/25/14, 2:58 PM
#11

#7 Ja, det hade det nog. Men när möss blir osams i öppna burar så finns det ju faktiskt nånstans för den utkörda musen att ta vägen. Att ha en mus lös ignagarrummet är ju iofs inget problem, så länge den håller sig där. Går den däremot ut ur rummet… Inte så kul! Men nu är iaf alla pojkar säkert installerade i varsin stor fin bur. Öppna burar kommer jag inte sluta med. Men sammanboende pojkar får nog tyvärr sitta instängda hädanefter.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
1/25/14, 10:52 PM
#12

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH jag skulle aldrig kikat in i den här tråden… vill ha möss igen 😭

-

ajanki
1/26/14, 11:20 AM
#13

#9 Ja, riktiga sötnosar❤️

#12 Men kan du inte skaffa möss igen då? (har missat om och varför du inte skulla kunna det..)

Annons:
Sugar Mist
1/26/14, 4:48 PM
#14

#13 Känner att jag inte har tid.. Har mina små råttflickor och sedan har jag valpen och alla tre kräver rätt mycket av min tid, dessutom är jag nyligen anställd som moderator på ett spel och så har jag plugg… Inte mycket tid till möss mao

-

ariama
1/26/14, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Kul att läsa! #6. Vilken vacker skönhet! ❤️ .

Har suttit vid datorn och fixar "tack-kort" till mina äggkartongleveranter. 😃 Dvs till alla de i vän- och bekantskapskretsen som spar alla tomma äggkartonger och skänker till mig och mina möss! Såna kan jag aldrig få för många av!!

Ekologiska äggkartonger till och med, mina möss sympatiserar med burhönsen, givetvis!

ariama
1/26/14, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

en till…

KickiG
1/26/14, 6:49 PM
#17

Har precis haft tjejerna ute och springa runt lite på rastplatsen medan jag städade buren, och nu håller de på att undersöka den ny-gamla inredningen.

Möss är underbara små varelser! ❤️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

adirf1
1/27/14, 6:15 PM
#18

Heh, jag känner mig något stolt^^
Min lilla extreme black hona har emellanåt väldigt långa klor på baktassarna så idag vart det dags igen. De är inte så farligt långa, klippt dem en gång tidigare men stolt över både henne och mig som fixar det så fint :) Hon bryr sig knappt att jag är och pillar och har själv aldrig klippt för kort(tack och lov!).

Lamina
2/5/14, 3:09 AM
#19

Fick just ta bort Vädja. Rossel… Är glad att jag inte fick några ungar efter henne. Min stora honflock bara krymper och krymper. :'( Det är helt klart något fel i den flocken… Tyckte Vackra såg lite rund ut, tog ut henne. Herregud, hon verkar dräktig! Hur har det gått till?!? Hon kan ju inte vara dräktig. Hennes syster är ju bra på att luras, så det kanske hon gör också… Velar fram och tillbaka om jag ska sätta henne i egen bur eller inte. Men herregud. Hon KAN ju inte vara dräktig. Dumma vårflickor, dom ger mig bara huvudbry…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Hallons]
2/5/14, 3:38 PM
#20

Aww! Blir helt avis när jag ser alla mus bilder!! Får kanske kanske kanske snart hem 3 små tjejer!

Annons:
Galenidjur
2/6/14, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

När locket på buren tas av sätter man sig på kanten och stirrar på matte tills hon ger en uppmärksamhet. Det funkar alltid!

Thymus vet hur man ska göra haha ;)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
2/6/14, 12:14 PM
#22

Aww PötThymus då! 💋

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
2/7/14, 2:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Damen med det stora tålamodet.

Som sagt, Thymus vet hur man får uppmärksamhet.  De andra mössen ger upp rätt snabbt och börjar syssla med annat om de märker att jag inte tänker plocka upp dem just då, men inte Thymus, hon sitter kvar och väntar❤️ 

Behöver man ens nämna att hon alltid får som hon vill till sist? Det känns alltid så taskigt att bara låta henne sitta där och stirra och sträcka sig efter mig haha.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Galenidjur
2/9/14, 1:56 PM
#24

har suttit och kollat på musvideos på youtube och hittade den  här kanalen. Just dessa två möss har användaren handmatat själv från de var någon dag gamla och hon har gjort videos om hur man kan göra om man måste ta hand om en musbebis helt själv.

 Tycker det är så gulligt att "Stuart" (den vita musen) hjälper till med att ta hand om lilla bebisen! 😍

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Vattnadal
2/11/14, 1:05 PM
#25

Var ledig en vacka och spenderade den i stugan. Föräldrarna har med bravur skött om allt hemma. Skönt att vara borta, men det är så skönt att gå och pyssla i djurrummet. Ge lite extra gott till någon, fylla på nån falska, prata lite här, pussa lite där. Tiden går fort!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tjeja
2/11/14, 1:36 PM
#26

#23 Vilken ljuvlig bild med lilla Thymus som sitter och väntar där på hörnet! Smälter! Kär  … Fyyy på matte som låter henne vänta såååå lääänge! 😉😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lottavo
2/11/14, 2:36 PM
#27

#24 Åh men åååååhhh så sött! Gillar Stuarts min när matte klappar…

Annons:
Emmaslindh
2/12/14, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag tror att min lilla Kånrad drömmer om att bli sångerska i ett annat liv… 😛

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
2/13/14, 8:43 PM
#29

Ha ha ha ha ha Kånrad! 😍😂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
2/14/14, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Funderade på var Hidis hade tagit vägen eftersom jag inte kunde känna hennes små fotsteg i min tröja längre. Jag börjar kolla runt lite och rätt snabbt ser jag ett litet huvud sticka ut från min ficka. 

Det är så Typiskt Hidis att "gömma sig" på det sättet haha❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

KickiG
2/19/14, 8:05 PM
#31

Och i morgon blir det en tur till veterinären med mina små töser. Plockade ut mössen idag för att städa buren och mysa lite med dem, och Mary var helt blodig under höger öra. Trodde att bitchen hade fått ett bett, men nej, hon  har kliat sönder sig totalt där. 

Det positiva var att hon inte bet mig en enda gång under all hantering, försökte inte ens.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tjeja
2/20/14, 10:30 AM
#32

Aj aj KickiG! Håller tummarna för att vetten snabbt och lätt hittar orsaken och att den är lika lätt åtgärdad så pluttarna får må bra igen! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
2/20/14, 2:50 PM
#33

#32 Det är antagligen ett litet sår (bitsår? rivit sig på något?) som hon sedan börjat klia på och så har det blivit värre och värre. Nu är såret ordentligt rengjort, en spruta antibiotika för att hjälpa irritationen och svullnaden gå ner och jag har fått skötselråd. "Bara att hålla i så här, och så putsar du såret och så lägger du på lite aloe vera salva, morgon och kväll." Levererat med ett superbrett leende samtidigt som han höll i en hysteriskt sprattlande Mary…

Dessutom upptäckte vi i det starka ljuset hos veterinären att Nellie, som jag inte blivit klok på om hon är svartögd eller rödögd de facto har ett svart öga och ett öga som är så mörk rött att det i vanlig belysning ser svart ut.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Iyen]
2/22/14, 6:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Fröken K
"Kerry"
20/12 2013 - 21/2 2014

Annons:
hejkomochhjälpmig
2/22/14, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

En nackdel med att ha Zack lös på badrumsgolvet på heltid - man överraskas ibland av tvångspedikyr när man står och sminkar sig (och det kittlas nått så fruktansvärt!):

Galenidjur
2/23/14, 2:34 PM
#36

#35 haha, vad gulligt 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lottavo
2/23/14, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lagar mat. ..

Lamina
2/23/14, 7:14 PM
#38

Idag har jag fått hem mina möss från Lotta. 2 pojkar, 3 flickor och en kull på 6 små. :D Jag har låtit dom varit ifred under dagen. Så bilder kommer imorgon. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lollynonna
2/23/14, 7:26 PM
#39

nu förstår jag varför man vill ha möss. förr tänkte jag "äh bara en mus vad gör den ens?"  men idag,då såg jag en mus. en jättefin mus. jag blev kär direkt,och nu förstod jag varför man ville ha möss. den var så pigg,så söt,klättrade på allt,hade så go svans,åh jag ville bara köpa henne och kompisen! men mamma sa nej. den var så underbart vacker!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Littlem
2/23/14, 11:04 PM
#40

#37 Var har du fått tag på kartonerna till höger?  Aldrig sett de i nån butik.

Lottavo
2/23/14, 11:10 PM
#41

Köpte dem på ICA… finns även på COOP. Där ris och gryner finns….

Annons:
Lojs
2/24/14, 9:58 AM
#42

Yey, jag ska hämta 3 möss från tsunamis idag, en blå broken import-kille och två svarta broken flickor, de kommer passa perfekt in i min avel mot fina tricolorer! *glad*

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ajanki
2/24/14, 10:35 AM
#43

#42 Grattis till dom nya mössen som du ska hämta! Det är alltid lika kul att få hem nya muslingar❤️

Lojs
2/24/14, 10:40 AM
#44

#43 Tack!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2/24/14, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Jag smygfotade min nya gosse när han precis hade flyttat in (kass fotokvalité) och tänkte visa en av mina nya fläckisar i alla fall. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Galenidjur
2/24/14, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Musmys med Zahida och Thymus. Man får aldrig nog❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2/25/14, 1:02 AM
#47

#35 inte trampa på musen… lite småsnusk tycker jag… gillar Zack fotpommac alltså?😛

#40 haha, jag har tipsat om dem i flera år juh…💣


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
3/9/14, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Mus ur fokus vid Mus iFokus…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Emouse
3/9/14, 12:58 PM
#49

#23 Tror jag dör av gullighet 😍

#35 Men mumsigt juueh 😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Galenidjur
3/14/14, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Idag fyller mina gamlingar ett år ❤️

 Känns som det var igår de var såhär små 😍

(bilden är från dagen jag tog hem dem)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
3/24/14, 1:06 PM
#51

Uj vilka småpluttar de var! 😍😃

Grattis i efterskott "gamlingar"! ❤️

*puttar tråden lite*

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
3/24/14, 5:35 PM
#52

#50 🎂


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
3/26/14, 11:46 AM
#53

Sååååå… Jag kom hem från jobbet nu på morgonen och kollar som vanligt till mössen innan jag kryper till kojs. Ser då att Yllet har flyttat in hos sin bror Ygdrasil! 😮 Jag tar mig ett rejält snack med pojkarna och frågar om dom verkligen vill bo ihop, dom ville ju liksom inte det förut? Men jo, nu är dom dom bästa utav vänner! Mysko möss! 🤔 Ja, ja, vill pojkarna vara tillsammans så får dom väl det. Om inte, så går det att ta samma väg tillbaka till Ygdrasils bur. Men självklart kommer jag hålla noga koll på dom.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
3/26/14, 12:15 PM
#54

#53 Hi, hi lustiga killar😃❤️håller tummarna att dom fortsätter vara sams!

Grodan
3/26/14, 2:57 PM
#55

#53 Är du säker på att Ylle är hane? LOL😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Galenidjur
3/26/14, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Spontanshoppade lite nya saker till mina tjejer  häromdagen. Lyckades till och med spara pengar genom att inte gå till djuraffären. 👍

Det är alltid kul att kunna ge sina små nya saker :) 

Fick också en extra kapokgrej av misstag, men jag klagar inte haha ;)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
3/26/14, 3:56 PM
#57

#56 Åh, så skoj. Jag är så nyfiken på de där kapokgrejerna.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
3/26/14, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

#57 Ja , det blir som minijulafton när det knackar på dörren och man får ett stort paket med grejer :P

Jag var också nyfiken så jag skar upp en av dem för att se vad det är liksom.

Skalet är som en banan i trä ungefär: ASHÅRT. Fick ta en kniv och hugga lite för att komma in. 

På insidan är det jättemånga små "bollar"  som blir till fluff när man drar ut dem.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
3/26/14, 4:09 PM
#59

#58 Jäkla cool grunka, hur mkt fluff blir det ungefär av en sådan där? LOL


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
3/26/14, 7:16 PM
#60

#53 Hoppas de trivs ihop, grabbarna. Och som du sa, det är bara att ta sitt pick och pack och flytta ut igen om det inte funkar :)

#58 Ser ju jätteintressant ut det där! Berätta vad djuren säger, nyfiken.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Galenidjur
3/26/14, 8:06 PM
#61

#59 Ingen aning, men tror det blir en hel del.  Varje såndär liten boll blir rätt mycket fluff. 

#60 Jag ska lägga in det när jag städat burarna tänkte jag. Får uppdatera med deras reaktion då haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
3/26/14, 10:15 PM
#62

Hi hi.. ser ju ut som bomull i bananförpackning! 😃

Du måste visa bilder på pluttarnas reaktion och lek med dem! Måste ju vara något vansinnigt kul att pillra ut och fluffa sådana där och gömma sig i sedan juh! 🥳

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Grodan
3/26/14, 10:35 PM
#63

#61 Om du stoppar in en hel kapok så måste du ta före och efter bilder… hahah


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
3/26/14, 11:01 PM
#64

#63 #62 haha ja det får jag allt ta och göra.. kommer nog bli fluff i hela buren 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
3/27/14, 8:32 AM
#65

#64 spännande vill se!

Vad är förresten kapok för nån växt egentligen? Vad brukar den användas till liksom?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[deen]
3/27/14, 11:34 AM
#66

Det blir en hel del kapokfluff, men lite olika mycket eftersom "träbananerna" (😃) brukar vara olika stora. Kanske runt en liter? I inte alltför ihop-pressat tillstånd.

Toppen som bomaterial!👍 Måste komma ihåg att köpa det igen nån gång!

Tjeja
3/27/14, 7:58 PM
#67

#64 och #66 Vart har ni köpt kapoken någonstans? vart hittar man sådan?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
3/27/14, 8:00 PM
#68

#67 Zooplus.se :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[deen]
3/28/14, 10:23 AM
#69

#67 Har köpt på Djurmagazinet, har sett det i en annan affär också men kommer tyvärr inte ihåg vilken.🤔

#68 Toppen, har missat att det finns att beställa från nån sida!

Annons:
Emmaslindh
4/10/14, 1:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Hej hej säger Molly!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ellapella01
4/10/14, 1:49 PM
#71

Underbar dag! ❤️ Jag har precis nyss gjort klart ALLA Nationella prov (Gåri6an) i samhällskunskap. Såååååååååååå glad. Vi skulle sluta klockan 20 i 2, men fick sluta 1. 😃 Till lunch idag på skolan, så fick vi Påskbord. MUUUUMMMSSS!!❤️ Slutet av dagen, så fick vi bara pyssla och äta GODIS! 😍 Min lärare hade köpt till oss !❤️✨ 

(Vi går och äter klockan 20 i 12, och går in halv 1). 

Nu ska jag bara myyyyysaaaa med mina musar så hörs vi sen!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Tjeja
4/11/14, 4:25 AM
#72

#70 Vilken ljuvlig mus! ❤️ Vilken vackert ägg! 🌺 Vilken underbar påskblid! ☀️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Velinga1984
4/11/14, 9:19 AM
#73

Åh jag är sugen på att inreda en bur i väntan på möss. Så det tror jag nog att jag gör efter mitt pluggande på grammatiken. Om jag nu inte hittar några hjärtevänner dit jag tänkt åka så får jag vänta med att fylla den😉

Galenidjur
4/14/14, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Är det nån mer än jag som tycker det ser såååå mysigt ut när mössen tvättar varandra? 

Har försökt få en bild jättelänge , men antingen är jag för långsam eller så sitter de på ett knepigt sätt om gör att jag inte kan få nån bild. Nu fick jag dem allt ;)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lamina
4/15/14, 12:13 AM
#75

#74 Typiskt att det inte finns någon gillaknapp på mobilversionen. Men kanske trevligare att skriva det rakt ut; söt bild!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
4/15/14, 7:39 AM
#76

#74 Åh, vilken underbar bild😍

Håller med dig om att det är så gulligt när dom tvättar varandra!

Annons:
Tjeja
4/15/14, 12:05 PM
#77

Hi hi… ja den undre musisen ser verkligen ut att njuta! 😃 Mys!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

HamsterMarie
4/15/14, 2:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Lady och Maybe fick precis springa runt i ett skåp bland alla gamla hamstergrejjor. Så kikade jag in och ser två väldigt nöjda mustjejjor grävandes i en låda med chinchillasand, alldeles sandiga och fina…

(Maybe ville inte bli fotad och gömmer sig)

Tjeja
4/15/14, 8:23 PM
#79

Hi hiii vilken härlig upplevelse! Tänk dig själv! Plötsligt kunna GRÄVA i något! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
4/15/14, 8:27 PM
#80

#78 Vad sött !

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
4/16/14, 2:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Äntligen! Mina fyra tjejer bor nu sedan några timmar ihop och det har gått så bra! Lite kiv men annars är det lugnt! Tvivlade starkt på att denna dag skulle komma, men mycket kämpa har tagit mig o mössen ända hit - till att alla fyra sover tillsammans 😃

(fast dom vaknade såklart när jag tog kort)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
4/16/14, 2:41 PM
#82

#81 Toppen att det gick så bra! Så söta dom är 😍

Emmaslindh
4/16/14, 2:50 PM
#83

#82 Ja det var så himla skönt..😃 Jamen visst är dom, de tackar och bugar nog alla fyra 😊

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Tjeja
4/16/14, 5:09 PM
#84

Gosh så mysigt dem har det i filten! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
4/17/14, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Glad påsk allesammans!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ajanki
4/17/14, 9:29 PM
#86

#85 Glad Påsk! Så fin påskild🙂

Lamina
4/17/14, 10:23 PM
#87

Jag tänkte ta ut mina möss och fota dom igår. Vädret var helt underbart! Så Kino fick följa med ut och klättra i träd. Skitläskigt tyckte han! Kameran var inte heller så på, den tyckte det var för mycket sol… Sååå… Ja, det blev såhär.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/17/14, 10:23 PM
#88

Ehm, trodde saker skulle bli lättare med ny mobil…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/17/14, 10:24 PM
#89

Tydligen blir det ingen bild. Får ta det sen, när jag kan koppla ihop mobilen med datorn…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/14, 2:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Here we go. Kameran ville inte fokusera på Kino av någon anledning. 😡

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
4/18/14, 2:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Inomhus vart det mycket bättre, även om fokus fortfarande ligger aaaaaningen fel. Tänk vad fort tiden går, känns inte som det var hela 2 månader sen lillkillen kom till mig som en blind liten hårig korv. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
4/18/14, 9:48 AM
Tjeja
4/18/14, 7:05 PM
#93

#84 hi hiii vilken söt påskmus! varfor var inte den bilden med i påskfototävlingen för den skulle kommit långt!

och #70 också för den delen!?

Hade #70 varit med hade den klart fått min röst med så härliga färger runt liten sööt! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
4/18/14, 7:15 PM
#94

#93 Hehe för att vi inte hade några påsksaker uppe innan tävlingen redan avslutats och jag kände inte för att sätta upp något bara för att ta ett kort :P Men tack :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
4/22/14, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Molly och Stella får testa på  vårluften för första gången 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
4/22/14, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Jobbig sista vecka här hemma 😢många muslingar har somnat in och jag försöker syselsätta mig att vara ute och fota mycket för att tänka på annat..bytt och möblerat om i många burar har jag gjort också…har nästan slut på sysselsättningar nu…

En av dom absolut sötaste mössen jag haft är en av dom som somnat in ❤️

Tjeja
4/23/14, 9:14 PM
#97

Aaw.. stor kraam till dig Ajanki! 🌺 💔🤗 ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Littlem
4/24/14, 12:20 AM
#98

#96  Usch vad tråkigt!
Förstår dig precis. Har fått ta bort så många möss o hittat så många döda nu efter råttangreppen att jag knappt velat åka till lokalen för jag fasat för vem jag skulle hitta död den gången. Och såklart bara massa favoriter. Fick "möblera" om i massa burar när jag kom hem, möss som blivit av med sina burkamrater som jag fick sätta ihop med nya. Gick dock otroligt bra.  Var bara 1 mus som inte var välkommen till sina systrar (hon och några andra hade bott hos min syster ett tag tills hon tröttnade). Så jag är otroligt glad ändå. Nu har jag dem äntligen hemma och kan glädjas åt dem.

Hoppas ditt sug kommer tillbaka snart!

Galenidjur
4/28/14, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

haha Zahida är för söt. Hon har den senaste veckan börjat sätta sig i flodhästen och stirra på mig under långa stunder. Först fattade jag inte vad hon ville, men till sist insåg jag att det betydde "jag vill komma ut!"  Nu springer hon alltid dit när jag är i närheten och väntar tålmodigt på att jag ska ta upp både henne och flodhästen. 

Det är roligt hur påhittiga dessa små djur är😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
4/28/14, 7:02 PM
#100

Hi hii.. söt Zahida! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
4/28/14, 8:56 PM
#101

#99 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
4/30/14, 6:26 AM
#102

Tänk att en liten tom papperspåse kan orsaka så mycket aktivitet hos mössen. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tjeja
4/30/14, 8:20 AM
#103

Jupp #102 , godispåsar är toppen tex! he he om man dessutom klipper ett litet hål här och där i påsen så kan det bli än mer spännande att kika och undersöka! hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Alternativebina
4/30/14, 10:21 AM
#104

Åh blir tokig! Längtar jättemycket tills jag får mina små flickor :) buren står färdig och inredd och fodret är blandat :)

Annons:
Emmaslindh
4/30/14, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Åh att man kan ha sån extrem kärlek till dessa små ❤️ Lilla Kånrad på bilden 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
4/30/14, 1:16 PM
#106

Kånrad 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
4/30/14, 5:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Jag har länge funderat på (och oroat mig för) varför Thymus ramlar ner hela tiden, varför det alltid är på samma ställe (har en lekbur precis under deras bur och hon ramlar alltid ner där i, aldrig någon annanstans) och hur det kommer sig att Lucy aldrig ramlat ner. Jag har halksäkrat som bara den, men ändå har det hänt gång på gång. Jag fattade nada. 

Så gick jag in i mitt rum efter några minuters frånvaro och ser detta *se bild* !! 😮 Det förklarar allting! Flaskorna har ju inget halkskydd så det måste vara därifrån hon ramlat  och Lucy är för bekväm av sig för att ens försöka klättra ner på sånna krångliga ställen. 

Nu ska jag iaf fixa antihalk på flaskorna också och så hoppas jag detta är löst. 

Med Thymus blir då livet aldrig tråkigt ❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
4/30/14, 8:19 PM
#108

Dom är ju kluriga dessa små! Skönt att du äntligen upptäckte var problemet låg i nånstans i alla fall! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
5/3/14, 4:37 PM
#109

#102 Ja, absolut, papperspåsar gillar de flesta här (möss, råttor o illrar). Illrarna älskar även prasslande plastpåsar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
5/9/14, 1:47 AM
#110

Bröderna Yllet och Ygdrasil är lite roliga dom. Yllet flyttade in hos Ygdrasil för ett tag sen. Allt gick bra, dom trivdes ihop och allt vara frid och fröjd. Så bestämde sig Yllet för att han ville ha lite egentid. Så han flyttade hem igen. Sen flyttade han in hos Ygdrasil igen, för att flytta hem igen kort därefter. Yllet går numera fritt fram och tillbaka mellan sin och Ygdrasils bur, då båda står öppna, och njuter verkligen av friheten. Bröderna kommer bra överens när dom bor ihop, putsar varandra och sover ihop. Har varken hört eller sett tillstymmelsen till bråk. Men vill dom ha egentid så är det fritt fram att flytta isär ett tag. Älskade möss!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tjeja
5/9/14, 3:46 PM
#111

Mysigt att de är så bra vänner!  ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
ajanki
5/9/14, 3:50 PM
#112
Emmaslindh
5/10/14, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Stoppade bara in handen i buren och när jag tog ut den var den full med alla mössen! Sen de flyttade ihop har alla blivit så otroligt sociala mot mig, känner mig som en del av deras flock ibland! Mina gryn

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
5/18/14, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Improviserade en "hylla" till den mindre buren för att tjejerna skulle få lite mer utrymme, och oj vad det blev populärt! Dessutom luktar materialet jättegott, detta trots att tunneln har legat i buren i flera veckor innan jag gjorde en "hylla" av den. 🙂

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
5/20/14, 10:18 PM
#115

#113 Vad mysigt! hi hi..

#114 Gosh det ser ju superspännande och kul ut med en tunnel sådär högre upp i buren!  Förstår att den gillas!  😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
6/2/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Kånrad och Matilda gillar sommarn :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
6/2/14, 9:06 PM
#117

Åååh en virvelmus! Vad är det för ras och päls?

Aldrig sett så tydligt någon gång förut! Eller är pälsen bara blöt?🤔

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
6/2/14, 9:35 PM
#118

#117 haha, hon är en vanlig tammus som är texel pälsad  🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Grodan
6/2/14, 10:36 PM
#119

#116 härlig sommarbild😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tjeja
6/3/14, 10:55 AM
#120

#118 Hi hi… ja på den där bilden ser hon ju verkligen ut som ett "virvelmarsvin" i musformat supersött!

Å båda ser verkligen pussvänliga ut om man säger så…hjärteknip! 😍hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
6/3/14, 12:08 PM
#121

#119 😂

#120 hihi dom är små pussgurkisar båda två! 😍

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
6/4/14, 6:53 PM
#122

Nu har jag fört mössen till min kompis som skall se efter dem under helgen när jag är bortrest. Blev tomt i hyllan. Imorgon kväll blir det ännu tommare när jag har fört hunden till sin skötplats.

Men mössen får det bra, familjens 9-årige son satt som klistrad vid buren när jag åkte därifrån. 🙂 Väldigt bra träning också, han har tjatat om att få ett eget husdjur, nu ser han lite vad det går ut på. Och jag vet att djurvana mamman ser till att alla har det bra och alla uppför sig som de ska.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
6/9/14, 3:46 AM
#123

Kom precis på att muspojken jag fick hem igår (OK, i förrgår, om man ska vara noga) ju passar som handen i handsken åt min Luka. Dom är ju som gjorda för varann! Så inom kort kommer jag ha små blå bandade krulltottar här hemma. Yay! 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
6/9/14, 6:03 PM
#124

Jag är hemma från min resa, hunden likaså. Mössen fick jag inte ta hem ännu. De har nämligen inte fått motionera i badkaret idag. Och så hade killen i huset lovat dem att de skulle få färska maskrosblad i morgon, så inte kunde jag ju ta hem dem då för de skulle ju bli så himla besvikna.

Så nu har vi diskuterat och på onsdag eller torsdag ska jag ta hem dem. Och killen bor här nära så han kan få komma och hälsa på när han vill. Jag tror världen har fått en ny mus-älskare.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tjeja
6/10/14, 12:32 AM
#125

Mus-älskare kan vi inte bli för många av #124 !  hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Emmaslindh
6/11/14, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Hur söt får man vara?! Bästaste lilla Kånrad 😍

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
6/11/14, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

När jag bytte i en av tjejburarna så fattades det en tjej…jag blev jätterädd! Det enda jag inte kollat i var en papperspåse med massa strö i som dom älskar att gräva och greja med :) skakade lite lätt på den och där var hon ju:) Tittar på mig och säger: ja, vadårå…jag har vart här hela tiden❤️

Lamina
6/11/14, 7:47 PM
#128

#127 Har förlorat räkningen på hur många gånger det hänt mig. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tjeja
6/12/14, 12:19 PM
#129

Kånrad ❤️

Å söt bus tjejen!  😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
6/12/14, 6:36 PM
#130

Nu är mössen hemma igen, härligt att höra hur de prasslar och grejar. Man märker inte hur stor plats de tar före de är borta. Bar ut buren ackompanjerad av en 9-åring som sa "Hej hej, Robyn, hej hej Nellie, hej hej Amanda! Kom snart igen" och en 2-åring som ropade "Nej Kicki ta mössar hem, nej Kicki!"

Nästan så jag kände mig lite grym som tog hem mina djur. Men glad att ha dem här igen, det är jag!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Galenidjur
6/14/14, 10:44 PM
#131

Var uppe på vinden och hittade gamla skrivböcker från femman (9 år sedan). En av skrivböckerna var som en dagbok där man skrev vad som hänt i skolan varje vecka osv. En vecka skulle vi svara på frågan "Vad hoppas du finns i tomtens säck?" 

Mitt svar: "I tomtens säck hoppas jag det finns en svart mus!" 

Har tydligen velat ha möss längre än jag kommer ihåg hahah 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lamina
6/15/14, 12:36 AM
#132

Hej hopp, vad kul lilla Canel har haft det. Se förstår ni, att när jag vill ha ungar på ett par möss, då händer inget. Men om jag inte vill ha ungar på mössen, då får dom till det. Nu hade jag ju iofs tänkt använda både Canel och pojkarna vars bur hon gick på besök i till avel. Men inte med varandra… Men nu växer hennes mage tydligt och klart, och matte får konstatera att här kommer smått. Canel är en busmus, men glad är jag ändå. För även om det inte är önskade småttingar så lär det bli ena väldigt trevliga småttingar.😎

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Tjeja
6/15/14, 5:47 PM
#133

Småttingar är ju liksom bara söta alltid oavsett juh… eländes när det blir fel!  😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
6/15/14, 7:04 PM
#134

#131 förresten vilken kul grej att upptäcka! ha ha

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
6/22/14, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Det var nära att jag lät bli att städa buren idag eftersom mössen hade byggt ett så stort och fint bo åt sig. Men de fick som kompensation massor nytt byggmaterial.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tjeja
6/22/14, 9:07 PM
#136

Oooh vad mysigt att leka i! hi hi

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emouse
6/22/14, 10:43 PM
#137

Nu har jag läst igenom hela tråden, söta små varelser❤️

Har tanken att köpa mig en liten mus pojke, som "variation" till mina musflickor.. hhhmm🤔

 tänka sig att så små djur kan ge så stor kärlek och lycka!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

LisaR
6/23/14, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Har införskaffat en ny söt liten ring. Den sitter alldeles utmärkt där! 😃

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Emouse
6/23/14, 11:26 AM
#139

Nej gud vad gullig ring! Vart köpte du den?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
LisaR
6/23/14, 11:57 AM
#140

Skulle beställa lite nya piercingar och snubblade över den, finns på piercing.nu !

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Lamina
6/23/14, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Fick en kull i Lördags efter min Agouti/tan Banded flicka SE-Ajanki's Canel och någon av pojkarna jag köpte från Kent (Black och Blue longhair.) Canel överraskar mig gång på gång. Först med sin närvaro i pojkarnas bur. Sen med att få sina bebbs 3 dagar tidigare än beräknat (och jag VET att hon inte suttit i buren mer än några timmar.) Så toppar vi av det hela med överraskningen jag hittade i boet idag. En hel del solida, några banded och… En capped..? :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lollynonna
6/23/14, 12:16 PM
#142

#141 du får göra en tråd om dem sen,jag vill gärna följa dem :D capped,finns det på möss eller bara på råttor?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Emmaslindh
6/24/14, 12:23 PM
#143

Mina töser har byggt ett sånt fint litet bo att jag bara måste dela med mig!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
6/24/14, 12:23 PM
#144
Emmaslindh
6/24/14, 12:23 PM
#145
Emmaslindh
6/24/14, 12:39 PM
#146

Åh dumma mobilsajt :(

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
KickiG
7/3/14, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Tösernas paket blev hemlevererat idag, de har tydligen shoppat lite på internet. 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
7/3/14, 1:21 PM
#148

Och medan jag hade mössen ute passade jag på att väga dem. Lade in dem i buren igen, gick till bordet för att skriva upp vikterna. Tror ni att jag kom ihåg vad de vägde? 43 g vägde någon av dem, så mycket minns jag…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tjeja
7/3/14, 1:58 PM
#149

Oh vad spännande! vad hade dem shoppat  då? får man se? *nyfiken i en strut* 😛

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
7/3/14, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

#149 Visst får man se 🙂 De ville testa på hampaströ, och nöjde sig inte med en liten säck. 14 kg ska väl räcka ett tag åt tre musor. Och så sa de att deras springhjul var för litet och sånt metallskrälle som gnisslade massor, så de hade köpt sig ett fint blått springhjul i plast också. 

Och tro det eller ej, men de små odågorna har shoppat på mitt visa-kort!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tjeja
7/3/14, 10:43 PM
#151

Det var de fräckaste av dem att handla på ditt visakort!!! ha ha..

Å andra sidan är du kanske skyldig dem det när de nu jobbar så hårt dagligen med att underhålla dig!? 

Kul bild för övrigt…. jag läser titeln på paketet.. "hemparade"… och tänker för en halv sekund… Är det speciellt för små uppfödare i hemmet??? :-o ha ha

Uppfödarnas variant på hemodlat?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

hejkomochhjälpmig
7/7/14, 6:27 PM
#152

Sickan Sicken Busmus, eller bara kort och gott "Sickan" som egentligen inte alls är en busmus utan en helt otroligt duktig, nästan löjligt mattekär mus, klok som en bok, lugn som en filbunke och en riktig godisgris (dvs extremt lättmotiverad). 

Vilket alltihop i en salig blandning gör att det går att ha honom lös överallt utan minsta lilla problem. 

Ville bara visa hur duktig han är för jag är väldigt stolt över honom:

![​IMG]

![​IMG]

![​IMG]

![​IMG]

Tjeja
7/8/14, 10:50 AM
#153

Aaw.. så dutti fin plutt Sickan! ❤️ Förstår att du är stolt!  😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Littlem
7/9/14, 2:17 AM
#154

Idag är det sorg i Svartlings uppfödning. Mina fina Rataxes (bl spl) hade idag snabbt blivit gammal och satt och flåsade i ett hörn i buren, mager och med tuffsig päls. Insåg att han ju faktiskt skulle fylla 2 i september, men jag tyckte han kunde stannat ett tag till. Han var en såndär speciell mus. Som ville vara med. Kom alltid fram o tiggde om att få komma ut. Och han var så otroligt snäll.<

Sen var det flera till möss som nog måste tas bort. Mina danska br honor deras burkompisar har haft envist Rossel o nu har det blivit värre trots nyttig mat, värme, medicin osv. Så det är nog bara inse att de inte tänker bli friska. Och så har det även dykt upp elakt Rossel hos min tricolorhane och en annan av mina splashpojkar. Plötsligt har jag ont om bra avelshanar, skulle behöva avelsklara snälla goa friskahanar i färgerna choklad, blå och så splash/tricolor. För jag har ett gäng avelsklara honor som jag skulle vilja para för deras 1 års dag närmar sig o jag vill inte att de blir för gamla eftersom det är deras första kullar för flera av dem.

Så det är jävla skit!
Det som iaf var lite positivt var att min blå tan texelhona äntligen fått en kull med en go ar cr tex Vattnadalare. 8 små korvar, några ar cr, några mörka tan och en som ser spräcklig ut. Men jag tycker inte det kan ha dykt upp splash där. Det har jag ju inte i mina texlar. Ska bli intressant när de får päls!

KickiG
7/9/14, 6:37 AM
#155

#154 Så tråkigt att höra om sjuka mössen! Styrkekramar till dig! 🤗

Och grattis till de små korvarna! Jag hoppas på att få se bild på dem snart!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
7/9/14, 8:55 AM
#156

#154 Men fy så tråkigt!! Man blir både ledsen och trött när det blir så här!

Här är det också lite jobbigt med mössen för tillfället :(

Hittade en av lh-killarna från Kent död i buren i går. Han visade inga tecken på att han var sjuk :(

Har också envis Rossel på några och det hjälper inte heller med nyttig mat:(

Så just nu känns det som om jag ger upp!

Vattnadal
7/9/14, 3:15 PM
#157

Jag hittade en gamling död i buren i måndags. Tyckte att det var synd, han blev ju inte så gammal ändå. Funderade hur jag skulle göra med de 3 sönerna. Idag städade jag åt dem, och insåg när jag tog bort pappans lapp, att han blev 2 1/2 så jag ska väl inte klaga. Ska nog avla på sönerna nu, tror jag.

Har nån gamling jag ska fundera över, om de är pigga nog. Bestämmer mig imorrn då jag fortsätter burstädningen

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ElinBlomdahl
7/9/14, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

.

Grodan
7/10/14, 10:31 PM
#159

#154 Usch, jag vet precis hur det är. Jag har förlorat så mkt möss nu under flera år till rosselhelsikket och annat tråk. ❤️ Kram ❤️

Det blir en tid med sorgarbete, en tid då lusten försvinner och så får man ta nya tag. Detta kan hända några gånger…

Jag själv kan känna att det blir svårare att ta nya tag ju äldre jag blir…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
7/14/14, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#160

Nellie tittar på världen i trygghet under min krage. Observera att vi klätt oss i matchande färger idag. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
KickiG
7/14/14, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Mössen är med på balkongen för att dricka lite te, men de bestämde sig för att det var ett läskigt ställe och stannade kvar i transportboxen. Kanske de vågar komma ut på bordet nästa gång.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
7/15/14, 1:18 PM
#162
Emmaslindh
7/15/14, 1:18 PM
#163
Emmaslindh
7/15/14, 1:19 PM
#164

Men ALLTÅS ååååh! Varför vill bilderna aldrig Komma med i inläggen när jag laddar via mobilen? :(

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
7/15/14, 1:20 PM
#165
Tjeja
7/15/14, 6:16 PM
#166

Vet inte kan inte detta med bilder via mobilen heller här!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
8/6/14, 7:54 PM
#167

Plockade fram mössen och kameran och tänkte att nu ska jag fota massa bilder på Nellie så jag kan anmäla henne till månadens mus. Hon har blivit så mycket modigare i närheten av mig så skulle bli en fin berättelse. Började titta på henne och tyckte hon gick konstigt. Tittade närmare, och tror ni inte hon har en böld/abcess/tumör på vänster höft! Tittade riktigt noga, och hittade en till under svansen, bredvid analöppningen. Bara att ringa til veterinären i morgon, den vid analen ser ut att sitta riktigt knasigt, den vid höften hade jag kunnat låta vara en tid.

Först Smulan och Gnuttan med sina tumörer och Rossel. Sedan Mary med sitt öra. Och nu Nellie. Och dessutom har en av de andra något under magen, såg ut som en spene som blivit konstig, men tösen slingrade sig som en orm så jag fick ingen ordentlig blick på det när jag försökte titta i all hast. 

Jag blir så trött på mössen! Varför kan de inte bara få vara friska och dö av ålderdom! Eller ens hinna fylla ett år, det är väl inte för mycket begärt tycker jag. 😕

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Tjeja
8/7/14, 12:05 AM
#168

usch vad tråkigt!!! :( varför blir det så?… är det vissa raser eller linjer som blir extra olycksdrabbade tro eller vad beror det på? Min första mus blev nästan 2 år.

Hade inga bölder men blev sjuk flera ggr.. varje gång, utom den sista, återhämtade han sig på en plutt kaviar med en mikrosmula alvedon i.. 

Men det hjälper ju inte mot bölder liksom.. :(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emouse
8/9/14, 10:15 PM
#169

#167 vad tråkigt!😕

Tänkt en hel del på att börja föda upp i liten skara om några år🙂 (då jag bor hemma och mamma gillar inte möss😮)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
8/18/14, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Vet att bilden blir sne om jag postar från mobilen. So be it! Jag ska visa upp skönheten Knut som flyttade hit idag! Han är bara till för att pussa på. Mina möss producerar nämligen så dåligt att jag faktiskt har burar över till att köpa in pojkar bara för att pussa på. :/ Men vad som är olyckliga nyheter för en är till glädje för en annan! Storasyster har fått sparken och tänker flytta till en liten byhåla i Dalarna. (Yeah, det går inte att tala henne ur den galenskapen…) Det betyder att vi får ett rum över och syrran har sagt att jag ska få ha mina möss där!!! Större! Ljusare! Solsken och icke konstgjord dygnsrytm! Weee!!! Mössen kommer få det helt suveränt! :D Edit: glömde bilden…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
8/19/14, 12:12 AM
#171

Knut ser fin ut!

Kul med ett helt rum till mössen. Jag hade ett rum till mina djur förut när jag bodde i en 3:a, Nu borjag i n etta så de blr o bo tajt med djuren ;)

Lamina
8/19/14, 12:46 AM
#172

Tack! :D Ah, dom har redan ett rum. Men det är litet och utan fönster. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
8/19/14, 8:31 AM
#173

#170 ska iväg och kolla på hans bröder någon dag denna vecka, också för att ha som puss mus pojke ! :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
8/19/14, 9:16 AM
#174

#170 Fin mus och fint namn ❤️😉

Vad härligt med ett större och ljusare rum till musarna!

Annons:
Lamina
8/19/14, 11:42 AM
#175

#173 Vad kul att du ska köpa en bror. Dom är verkligen vackra, ångrar att jag inte köpte 2… :/ #174 Perfekt namn! ;) Ska verkligen bli skitkul med större rum till mössen. Måste bara få tag på någon som vill flytta burarna åt mig. Mamma och syrran har svurit att aldrig mer röra dom. Pappa är så luktkänslig att han antagligen skulle kräkas om han satte sin fot i musrummet. Och alla andra bor typ 20-30 mil bort. Blä, tror mössen får anställa en flyttfirma. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tjeja
8/19/14, 7:11 PM
#176

Vaför behöver du hjälp att flytta burarna? Är de så stora att du inte kan bära dem själv en och en? 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lamina
8/19/14, 8:21 PM
#177

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
8/19/14, 10:22 PM
#178

#173  Ah va kul!  Vem kommer han från?

Lamina
8/19/14, 11:00 PM
#179

#178 Kent.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Cindy S
8/20/14, 5:26 AM
#180

Kapok, ger det efter? Ingen chans att ett ben fastnar och bryts av? Jag har aldrig sett något liknande, ser ju spännande.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Tjeja
8/20/14, 2:13 PM
#181

#180 visst ser dem spännande och kul ut? 😃

jag har tyvärr dock ingen aning själv, aldrig sett någon i verkligheten. Hoppas någon annan med erfarenhet av Kapok här svarar snart!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Cindy S
8/20/14, 2:49 PM
#182

Jag ställer en till fråga; Någon som har upptäckt att möss skär sig på strimlat tidningspapper? Jag blev avrådd att ha det till hamstrar på hamstersidan.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Emmaslindh
8/20/14, 5:45 PM
#183

#185 mina möss och hamstrar har strimlat tidningspapper, alltså vanliga tidningar av tunt material, ex. Aftonbladet. Det är mycket uppskattat :) tror dock det finns en större risk för skärsår om man använder tidningspapper av finare modell, då de är lite mer vassa.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Cindy S
8/20/14, 5:51 PM
#184

#183 Hur menar du? Jag använder Aftonbladet vilket är väldigt mjukt, men jag vågar inte använda hårdare reklamblad eller Coop-tidning.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Galenidjur
8/20/14, 10:02 PM
#185

#180 Nu har jag bara testat kapok under en kortare tid, men jag skulle inte tro att det finns nån risk för det. Fluffet är jättemjukt och lätt att dra isär.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
8/23/14, 10:49 PM
#186

Lycka! På fredag kommer en ny liten familjemedlem! Nämligen en liten fuzzy grabb! :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
8/24/14, 9:03 AM
#187

#186 Grattis! Det är alltid lika kul att få hem nya muslingar:)

Jag får hem några nya familjemedlemmar i dag, jag längtar så!! Tre tjejer från Artlink och 2 tjejer+2 killar från Tsunamis, bilder kommer garanterat:)

Tjeja
8/24/14, 11:34 AM
#188

Oooh… ser fram emot att få se era bilder!  😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Emmaslindh
8/24/14, 11:46 AM
#189

#187 va kul! Min lilla fuzzy är också från Tsunamis :-)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
8/24/14, 5:41 PM
#190

#189 Din fuzzy och mina tjejer som kom i dag från Tsunamis är kullsyskon! :) Här är dom❤️

Och så killarna från Tsunamis

ajanki
8/24/14, 5:43 PM
#191
KickiG
8/24/14, 6:19 PM
#192

Så fina!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
8/24/14, 6:21 PM
#193

Underbart söta ajanki!♥️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
8/24/14, 6:40 PM
#194

Så fina! Gunnar kommer på fredag kväll, så kommer massa bilder nästa helg :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
8/25/14, 7:48 AM
#195

Tack ska ni ha! Ja, dom är fina och väldigt trevliga!

Ska bli kul att se fler foton på Gunnar :)

Annons:
Galenidjur
8/26/14, 4:38 PM
#196

Var ute på en fotorunda då vädret var så fint idag. Satte mig vid en ankdamm som är precis i närheten av där jag bor och när jag vände mig om satt det en liten skogsmus mindre än en meter ifrån mig. Den bara satt där och tittade på mig med sina stora fina ögon. Har aldrig sett en på riktigt förr. Så söt den var!🙂  Hann  inte ta något kort innan den kilade iväg dock…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
8/27/14, 3:31 PM
#197

Fick precis hem ett paket carefresh jag vann i vår lokala zoobutik, har nu strött ut det i buren som nya grabben ska bo i som bottenmaterial (eftersom allt annat är slut här hemma, haha, perfekt tajming) så tänkte göra en review på carefresh som bottenströ sen när han fått flytta in 🙂 Första jag reagerade på är hur dryg den är, använde bara ena hörnet av paketet och det räckte för hela duna mini buren och att strö på övervåningen… 👍 det hade jag inte väntat mig!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
8/27/14, 5:23 PM
#198

#197 Ska bli spännande att höra vad du tycker om det!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
8/31/14, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Jag och lillpojken har haft vår första mysstund nu! Han är en riktig liten pussgurka!

och jag har laddat ner roliga redigeringsappar till mobilen, eheheh 🤪

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
8/31/14, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Ni får en Mus(tasch) bild också, med världens finaste Kånrad mustasch ;)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
9/1/14, 7:04 PM
#201

Aw söta muslingar Emmaslindh! hi hi

Hur har det gått med carefreshen förresten? Vad tycker du om det?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
9/1/14, 7:17 PM
#202

Tänkte göra en tråd om den i slutet av veckan när lillkillen haft den en vecka :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Galenidjur
9/3/14, 2:40 PM
#203

"Wheels are necessary as you can't let a mouse or hamster out like a rabbit or guinea pig, so they can exercise in their cage"

 🥵

detta är ett svar på en kommentar jag skrev på youtube om att man helst ska undvika hjul till mössen eftersom det finns bättre sätt att ge dem både mental och fysisk motion. 

Gillar verkligen den här biten "you can't let a mouse or a hamster out like a rabbit or a guinea pig" Nähä det kan man inte? Konstigt..jag som har haft mina möss ute minst en timme per dag, oftast mer ,  i över ett år nu.  Men nu vet vi det allesammans. Dags att sluta ta ut våra möss och endast låta dem springa i ett hjul hela dagarna! 

Suck…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
9/3/14, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Gulliver myser i en handduk hos mig medans jag sitter och redigerar bilder  🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
9/3/14, 5:41 PM
#205

#203 Vilken tur för oss oförståndiga dårar att det finns så smarta människor som kan så mycket mera än oss… Lika bra att sopa in mössen i buren igen, eftersom de tydligen inte klarar av att vara där *pekar mot lekplatsen*

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
9/15/14, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

alltså, ibland när jag har dåliga dagar och bara känner för att bryta ihop, så måste mina flickor märka av det. För det är bara dom dagarna som de alla möter mig vid buren och klättrar på mig och pussas! Dom blir helt galna då, normalt säger de kanske hej och sen fortsätter de med sitt, men just när jag mår dåligt visar dom mig sitt stöd helhjärtat! Åh va jag älskar mina prinsessor!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
9/16/14, 7:46 PM
#207

aww #206 ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
9/16/14, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Idag var det varmt, så Gulliver fick följa med ut en kort stund!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
9/16/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Tjeja
9/18/14, 8:55 AM
#210

Ooh så mysigt luddnosen har det! vilka fina bilder! vilken mysig päls! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
9/28/14, 6:19 PM
#211

Nu har jag varit ifrån mina älsklingar sedan torsdag. Äntligen tillbaka i Stockholm och nu ska vi bara sova en natt hos killens föräldrar innan det är dags att åka hem till alla små älsklingar imorgon! Vet att det inte gått nån nöd på dom iaf, då grannen skämt bort dom rejält med godsaker hela helgen! ;)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
Tjeja
9/28/14, 7:09 PM
#213

❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Frosstis
9/28/14, 7:48 PM
#214

Måste bara fråga hur ni aktiverar era möss utanför buren =) visa gärna bild om ni har det

Emmaslindh
10/10/14, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

Molly och Kånrad - behind bars 😂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
10/10/14, 4:46 PM
#216

Ha ha ha ha.. vilken underbar bild! Bovarna Molly och Kånrad som taget ur Musse Pigg och Kalle Anka! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Galenidjur
12/31/14, 2:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Såg att Zahida tvättade Thymus och tänkte "det blir en söt bild!" Det här är resultatet. Blev inte som jag tänkt mig men är ändå inte missnöjd. Vilken blick! 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ajanki
12/31/14, 8:16 AM
#218

#217 Hi, hi vilken blick! Härlig bild😃

Tjeja
12/31/14, 12:08 PM
#219

#217 Ååh Myys! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
12/31/14, 12:12 PM
#220

Hm… dags för en ny tråd kanske? ☝️ Den här börjar ju bli lång..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
12/31/14, 12:21 PM
#221

Ny tråd startad! 😃

Nya tråden hittar ni här: Allmänt mus-klotter 2!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: