Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 297 ggr
Clindegren
2014-01-24 08:23

Kabelgnag

AArggh!

Upptäckte precis kabeln till skrivaren och den är ganska ordentligt gnagd på. samma sak med mina hörlurar från Sennheiser som var sjukt dyra. Lurarna kan jag ju flytta från ritbordet så de inte kommer åt men de kablar som ligger på mitt ritbord och dit de får springa kan jag inte flytta på. De är ju inte ute jämt men de hinner med ganska mycket på de timmar de är ute och jag är ju inte alltid med för att se vad de hittar på.

Om man smörjer in kablarna i citron, ättika eller liknande, vad tror ni om det?

Annons:
Moonchillas
2014-01-24 08:56
#1

Absolut inte ättika för det kan vara skadligt (ifall de gnager ändå), men citron kan kanske fungera.

KickiG
2014-01-24 09:14
#2

Kan du täcka/rulla in kablarna i en handduk eller något som skydd? Papprör? Plaströr?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Clindegren
2014-01-24 09:27
#3

Hmm, svårt att rulla in alla kablarna. Har för mycket elektronik helt enkelt. Men jag testar med citron.

ariama
2014-01-24 14:44
#4

Chansa inte!! Tänk på att söndergnagda kablar faktiskt kan orsaka eldsvåda!

Galenidjur
2014-01-24 15:29
#5

Jag tycker inte du ska låta dem springa där om det är så mycket kablar och du inte kan flytta på den. Tänk på att om de tuggar sig igenom en kabel samtidigt som den är ikopplad i väggen så kan de få sig en elchock och dö!

Beroende på hur gnagda sladdarna är så borde du byta ut dem. Är det bara gummit som är borttuggat och ingenting i själva sladden är av, då funkar det att tejpa över med eltejp (vilket man bör göra för annars kan man få en rejäl elchock om man råkar ta där på). Har de däremot tuggat av det som finns innuti också så  SKA du byta ut kablarna annars kan det börja brinna eller bli kortslutning i elapparaterna så de förstörs (eller både och.)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: