Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 463 ggr
amandabashiri
2014-01-24 19:58

Någon säljare?

Jag har planerat att köpa nya möss, då mina 2 änglar gick bort precis samtidigt. Mår jättedåligt, men ingenting lindrar sorgen som 2 nya kamrater!
Jag har alltid köpt mina möss från djuraffärer, men har förstått att de blir sjuka rätt snabbt, dvs bär de inte på de bästa generna.
Vart köper ni ifrån/vart tycker ni man ska köpa ifrån? Och finns det någon här på iFokus som skulle vara intresserad av att sälja 2-3 små honor? 😇

Annons:
KickiG
2014-01-24 20:18
#1

En lista på uppfödare finns HÄR. Verkar som att Kent och Grodan är närmast dig. Men sedan finns det ju ganska  många som rör på sig och kanske kan ta möss med sig från ett ställe till ett annat. På utställningar brukar det också finnas möss till salu.

www.svemus.com finns de uppfödare som är registrerade där, och i deras kalender kan man också kolla upp när och var det är utställningar.

Och jag tycker att du gör helt rätt att köpa möss från uppfödare! Jag kan inte komma på en enda orsak till att man inte skulle göra det. Hellre lägga ner lite mera tid och kanske lite mera pengar på att ta sig till en uppfödare, och veta vad man får!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
2014-01-25 16:35
#2

Hoppas du finner några nya trevliga uppfödarmöss. Tänk bara på att din senaste dog av "någonting". Och "någonting" som dödar, brukar efterlämna bakterier eller virus som även kan döda nästa möss du skaffar.

Så rengör noga allt de kommit i kontakt med. Tvätta gärna buren och eventuell inredning med Virkon (finns på apotek) som tar kål på både bakterier och virus.

Jag skulle även tvätta kläder ocb tyger (dukar och annat som de gått på).

amandabashiri
2014-01-26 22:24
#3

#2 Tack för tipset, det ska jag definitivt göra!!

Upp till toppen
Annons: