Annons:
Etikettfotografier
Läst 1104 ggr
[vintermusen]
2014-02-01 15:22

fina möss!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått mina små möss! Dom är pyttesmå. Har haft dom nu i ca 1 vecka. Dom är sjuktsöta. Men behöver tips på övningar som är bra om man vill få mössen tama. Hade ingen bra bild på båda samtidigt.

Annons:
[vintermusen]
2014-02-01 15:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är Selini och hon högst upp var Luna.

[vintermusen]
2014-02-01 15:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

sorry här kommer en bättre bild

[vintermusen]
2014-02-01 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

tod fel bild, igen

 här är den riktiga bilden, tror jag…..

ajanki
2014-02-01 19:19
#4

Grattis till dina fina möss, så kul att få se dom!

Här är en tråd med lite samlade trådar om det mesta man behöver veta om möss:)

[vintermusen]
2014-02-01 21:55
#5

tack

[vintermusen]
2014-02-02 22:55
#6

puttar upp denna igen den har glidigt ner! Kan ni SNÄLLA ta kort på era möss också, älskar att kolla på bilderna!

Annons:
[vintermusen]
2014-02-03 22:21
#7

putt igen

TheCottonCandy
2014-02-04 17:41
#8

Hur jag har gjort för att få tre möss tama som var livrädda från början och inte alls hade blivit hanterade innan jag fick dem: 

I början gjorde jag inget med mössen förutom att fixa basic-saker, ge dem mat, vatten och rensa ut om det behövdes. Samtidigt som jag fixade pratade jag lite tyst med dem så de skulle vänja sig vid min röst och höra att jag var där. Det gjorde jag i kanske 1 vecka. Sedan började jag att ha något gott i handen (t.ex havregryn) som mössen gillade och så höll jag ner handen i buren och lät mössen komma fram själv. Och man får ha tålamod, för det kan ta sin tid ibland. Efter ett tag vågade mössen sätta sig i min hand och äta och till slut även krypa upp i den utan jag hade något godis. Då lyfte jag försiktigt upp handen, kanske bara tio centimeter upp, och bara snabbt. Sedan ner med handen igen så mössen inte skulle hinna bli oroliga. När dem inte verkade oroliga av det började jag lyfta högre upp och i längre tid. Men om musen jag lyfte verkade bli orolig satte jag ner den direkt igen. Till slut var de inte alls rädda när jag kom till buren.

Och det ska sägas att två av dem nästan alltid "högg" i fingret i början om man kom för nära. Den tredje var så rädd så bara hon såg mig utanför buren rusade hon in och gömde sig någonstans. Och hon var ändå den som blev tamast av dem tre. Jag tränade även tricks med henne och hon var en av mina mest tillgivna möss jag har haft🙂

ajanki
2014-02-04 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag förstod inte att detta var en bildtråd för andras möss också, trodde det var en tråd för dina fina möss:)

Här är en bild på två av mina fina pojkar❤️

SE-Tsunamis Sulvik ( med helvitt ansikte) & SE-Tsunamis Säffle

[vintermusen]
2014-02-04 18:15
#10

#8 tack för tipsen, mina möss älskade också havregryn!

#9 jaa tråden var för alla! Fina grabbar du har.

TheCottonCandy
2014-02-06 19:08
#11

#10 varsågod, bara glad att kunna hjälpa 😉

TheCottonCandy
2014-02-06 19:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag blir ju tvungen att lägga upp den här bilden på Cookie :P Hon posar alltid framför kameran ^^

Upp till toppen
Annons: