Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 759 ggr
Lojs
2014-02-05 10:46

(K) tri-hane

Jag letar efter en engelsktypad tricolor hane. Ålder spelar inte så stor roll, en äldre hane är enbart positivt. Mina honor är engelsktypade tricolor.

Tanken är framtida avel, troligtvis 1 kull. Jag vill helst ha en hane efter linjer där hanarna går bra ihop, i så fall kommer han att få bo ihop med en son i framtiden. Jag kan även tänka mig ett par vuxna bröder som fungerar ihop, i så fall kommer de när det är dags för avel separeras till varsin hona och sedan gå ihop med varsin son. 

Mina möss går i grupper i stora burar med gott om aktivering.

Jag finns i Varberg och kan vanligtvis inte hämta djur längre bort än Göteborg.

Jag kan möjligtvis vara intresserad av en tricolor hona istället om ingen har en lämplig hane.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
2014-02-05 11:40
#1

Kan ev tänka mig att byta möss med någon, jag har ett par tri-honor på 5 månader som ev skulle kunna flytta, men de är inte så bra tecknade.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tsunamis
2014-02-06 13:53
#2

Hör med Artlink TAMs kanske? Jag ska träffa henne på SVEMUS årsmöte (1/3) så jag skulle alltid kunna ta med från henne. 

Fler kommer ju närvara på det årsmötet också.

Jag har fina Black vittecknade hanar annars, har du redan en tricolor hona eller splash hona så blir det ju tricolorer med 😛

MvH  Tsunamis

Lojs
2014-02-06 14:49
#3

#2 Så, nu har jag mejlat henne, tack för tipset! Hittar jag inga tri sårar jag gärna en tecknad pojke från dig. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2014-02-10 12:48
#4

Puttar lite.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

L8sson
2014-02-10 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har en tri hane men har ingen stam på honom. Jag tog in en agouti hona från Tyskland och hon var parad i Tyskland så jag vet ej hur han ser ut. Det blev en tri i kullen och resten tecknade. 

Vet ej om du tycker han vore intressant? Transport till gbg går att ordna. 

jag vet ej om han är bra tricolor eller inte för jag avlar inte på denna avrianten. ;)

Lojs
2014-02-10 13:59
#6

#5 Hur gammal är han? Hur är hans släkt ihop med andra möss, vet du det?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
L8sson
2014-02-10 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

 #6 Det är ju det jag vet ju inte s mkt om hans släkt då jag inte ens vet vem pappan är och inget om mammans släkt heller. Mamman är en väldigt snäll och social mus som tog hand om sina ungar så himla bra. De har varit tjocka och fina sen de föddes :) <3 

han är född 2014-01-06 jag har reggat kullen så han är reggad iallafall med okända föräldrar. Don är hans namn :)

Lojs
2014-02-10 14:17
#8

Jo, det låter intressant, bara det går att lösa med transport så. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

L8sson
2014-02-10 14:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Japp Nakenmuffen här på sajten åker ner till gbg i början av Mars om jag inte minns galet. :)

Lojs
2014-02-10 14:26
#10

Han är verkligen ursöt! <3

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

L8sson
2014-02-10 14:28
#11

Ja det är han ^^, vill klättra upp på axeln helatiden så det var svårt att fota honom. Han bor med andra hanar just nu och när jag skulle fota honom idag hittade jag honom och en annan hane sovandes i matskålen ;)

Lojs
2014-02-10 14:29
#12

Naw! <3 Jag har samma problem när jag ska fota möss. ^^

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

L8sson
2014-02-10 14:35
#13

#12 säg till om du är intresserad, du har ju ett tag att tänka :)

Annons:
Lojs
2014-02-10 14:39
#14

Det är jag absolut, lite obesläktat vore väldigt bra. =) Det enda är att jag gärna velat ha lite bättre teckning och veta hur släktingarna är, men jag får väl skaffa 2 nya pojkar så jag har att välja på. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

L8sson
2014-02-10 14:41
#15

#14 Vill du att jag ska anteckna tingad på honom åt dig? :) 
Ja det blev så svårt eftersom hon var parad när hon kom till mig.

Lojs
2014-02-10 14:42
#16

#15 Ja gör det, men som sagt, så länge det funkar med transport.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

L8sson
2014-02-10 14:44
#17

#16 toppen! :) hör av mig när jag kollat med nakenmuffen :)

Littlem
2014-02-11 01:31
#18

Tyvärr finns det inga (eller ja iaf isåfall väldigt få i smyg ;) ) riktigt bra tecknade tricolorer i sverige just nu.

Grodan
2014-02-11 01:35
#19

#18 väldigt få i smyg

lol-skylt.gif


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lojs
2014-02-11 10:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#18 Det är väl sant, jag letar inte efter något perfekt (även om det skulle vara underbart), jag tänkte bara mer så som mina flickor ser ut, här är en "genomsnittsdam".

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
[vintermusen]
2014-02-11 16:29
#21

#20 ååå vilken söt mus!

En mus är värld mer en en diamant!

Grodan
2014-02-11 16:40
#22

Den enda jag vet som riktigt seriöst avlar på Tricolor att likna Standarden är TAMs. Diamantens hade några riktigt fina förut, men vet ej om de har kvar den linjen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2014-02-12 19:54
#23

Ja som Grodan säger är väl TAMs "hårdast" o verkligen jobbar med att få standardenliga tricolorer. ( Ja som sagt, nu vet jag inte om det finns nån uppfödare som föder upp men inte visar upp sig på nätet jämt som kanske har tokfina tricolorer som jag inte vet om). Hon tog in några fina men vad jag minns vart de dåliga. Och tyvärr verkar de som tri linjerna är otursförföljda (vissa av dem iaf). Ungarna blir små o klena och trillar av.

Kent vet jag inte hur det är med nu. Men som sagt. Det är svårt att få tag på tri som ser ut ens som din "genomsnittsdam" ;)  Folk håller på det bästa såklart :)

Lojs
2014-02-12 22:30
#24

#23 Där ser man, då kanske min bästa nästan är bra på riktigt då om man jämför med genomsnittet. ^^

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Littlem
2014-02-14 01:35
#25

Låter allt som du får ta o fota dina tricolorer så vi får se dem! =)

Lojs
2014-02-14 10:00
#26

#25 Ja, jag får göra det någon dag, bara jag får ordning på min kamera, det funkar så dåligt att fota med mobilen. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: