Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 924 ggr
MelliPirelli
2014-02-05 13:30

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken färg är denna lilla fröken och tror ni hon kommer utveckla splash? Färgen ser så olika ut beroende på ljus. Kopierar det L8sson skrev: Föräldrarna är: Far: Chomper svart Mor: Copy svart banded Farfar: Glennart Farmor: Neytiri svart banded Morfar: Scofield Blue stone Mormor: Kronblad svart banded

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Annons:
MelliPirelli
2014-02-05 13:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fotad med blixt!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Nuttra
2014-02-05 13:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är hon fotat i ett litet annat ljus! Hon ser lite olika ut hela tiden..

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

ajanki
2014-02-05 14:25
#3

Jag tycker att hon ser ut som en ljus dove, och tittar man på färgerna hon har bakom sig så låter det troligt att det är det hon är:) Hon kan ju i och för sig vara silver också…men jag tror dove..

Nej, hon kommer inte utveckla splash, splashen syns redan när dom börjar få päls:)

Jättefin tjej! ❤️

MelliPirelli
2014-02-05 14:27
#4

#3 Det var det L8sson också sa, men hon var inte helt säker :) visst är hon fin Nuttras lilla tjej!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

L8sson
2014-02-05 15:34
#5

Har fått silver tidigare så det är inte omöjligt :) Silver är fint :)

ajanki
2014-02-05 15:35
#6

#5 Ja, ni som har sett henne live borde ju se om hon är silver eller dove:) Är lite svårt att se på bild tycker jag:)

#4 Ja, hon är jättesöt!

Annons:
L8sson
2014-02-05 15:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en bild jag tagit på henne eller systern då som ser likadan ut haha. 

Jag har inte sett så mkt silver och inte så mkt dove heller så jag tycker det är lika svårt som er ;)

ajanki
2014-02-05 17:01
#8

#7 Jag tycker att det är lättare att se live än på bild om dom är silver eller dove. Men jag tycker att den här tjejen ser ut som dove:)

StillaSinnet
2014-02-05 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Silver och dove är nästan omöjligt att skilja från varann med blotta ögat. Det är så att i England vill man ha ljusa dove och där parar man in blått så man får silver och ställer dem som dove med fina resultat. Alltså lurar man kunniga domare.

Det här är en dove, den rödögda, brevid pearl, lilac och blå. Jag trodde den var en silver

jag tyckte hon såg kall ut i färgen

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2014-02-05 19:15
#10

#0 din har minimal möjlighet att vara silver om man se till stamtavlan eftersom det inte lär finnas något blått alls bakom Glennart och då borde far vara aaDD. Alltså inte blåbärande svart. Och då kan det inte födas blå i kullen, och alltså inte silver eftersom silver är rödögd blå.

Men finns det blå syskon? Då kommer vi i ett annat läge. Då kan det ha traskat med ett litet d från farmors sida. vi skulle behöva fler led för att kunna se längre bak

mamma är ju blåbärare efter morfar som är blå stone

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2014-02-05 19:36
#11

Här hittade jag en bild från kullen när de föddes. två bröder är definitivt dove. eftersom My Fair lady var så tydligt mycket ljusare som liten tog jag för givet att hon var en silver

jag provparade henne med en blå hane och fick enbart svarta i kullen, så hon var en dove trots allt!

Det mest otroliga var att det överhuvudtaget föddes rödögda i kullen! Alltså måste min blå imoprthona från England ha varit Pp

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

L8sson
2014-02-05 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Så här såg kullen ut. 
Copy har en bror bara som var röd ögd splash. Splashen syntes knappt. 

Neytiris pappa är blå och bakåt finns mkt blått

Scofields mamma är blå och har en blue stone pappa

Upp till toppen
Annons: