Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 392 ggr
[Hallons]
2/7/14, 9:20 AM

Dålig nyhet

Hej! Idag är typ mitt livs värsta dag. Två av mössen jag och Heå tingat dog inatt. :( jag är så himla ledsen. Har ni någon aning om varför de dog så plötsligt? Vi beslutade att vänta med att köpa mössen. Då det bara är 1 liten mus kvar :/ jag är så himla ledsen och besviken… Det som var så svårt att hitta en uppfödare i Skåne :(

Annons:
Grodan
2/7/14, 9:29 AM
#1

Men åh… vad tråkigt.

Nu har jag inte hunnit/orkat läsa in mig på ditt museri riktigt så jag vet inte hur gamla de är osv.  Jag påminner mig en Kluring med era möss, men de var vuxna de på bilden…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Hallons]
2/7/14, 9:31 AM
#2

#1 uppfödaren sa att mössen på bilden bara var 3-4 månader?? :/ Ja, jag är verkligen ledsen :(

KickiG
2/7/14, 9:32 AM
#3

Så tråkigt att höra att mössen har dött! Tyvärr vet jag inte varför de dog så plötsligt, men de var säkert sjuka på något vis. Någon annan orsak kommer jag inte på. 

Honor vill gärna ha sällskap, så jag tycker ni gör rätt som väntar lite. Den lilla musen som blev kvar har det säkert bättre hos uppfödaren där hon har sällskap. 

Har ni pratat med uppfödaren när hon väntar ungar nästa gång? Eller kanske hon har några andra vuxna möss att sälja till er?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2/7/14, 9:39 AM
#4

#2 Ok. 3-4 månader gamla. Det brukar vara pigga och friska möss i den åldern om de inte smittats med något eller något blivit fel i utfodringen eller att Vattenflaskan hängt sig…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Heå
2/7/14, 10:26 AM
#5

#3 okej, jag (ändra ägaren) Bestämde med Hallons att vi väntar. Uppfödaren har en kull som är redo att säljas snart. Så vi är nu riktigt glada, ändå. Oturen blev-tur

Mvh Hanna.

ariama
2/7/14, 10:30 AM
#6

Så tråkigt, beklagar verkligen! Fast, kanske ändå tur i oturen … tänk om ni fått hem dem föst, och sedan funnit dem döda en morgon … *mardröm* Då är det ndå bättre att de dog hos uppfödaren.

Men att få reda på varför de dog, båda två samtidigt, i sin bästa och piggaste ålder som Grodan skriver, och utan föregående sjukdom (?), skulle i alla fall jag försöka få veta…

Nu har jag ingen aning om vem som är uppfödare, men nog skulle jag vilja ha någon sorts förklaring om jag skulle köpa möss därifrån igen. Händelsen väcker obesvarade frågor…

Annons:
[Hallons]
2/7/14, 10:31 AM
#7

#5 stämmer. Vi är glada för att vi kanske ändå får våra små möss. Kullen är redo för en ny familj om ca en vecka

ariama
2/7/14, 10:32 AM
#8

Hallons, Hallons!! ❤️ Ditt livs värsta dag …

Var lycklig människa!!! (för all olycka du INTE upplevt … )

😘

[Hallons]
2/7/14, 10:37 AM
#9

#8 haha, överdrev lite där. Har hänt så mycket mycket värre saker som skadat mig både utvändigt och invändigt. Vi blev bara besvikna 😉

ariama
2/7/14, 10:56 AM
#10

😘
😃

[Hallons]
2/7/14, 10:59 AM
#11

#10☺️😘

Grodan
2/7/14, 4:45 PM
#12

Så fint du vänder på olyckan, ariama/amaira! Underbart!❤️

Inlägget i #6 är viktigt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2/7/14, 5:23 PM
#13

Så tråkigt att höra att era möss dog i nat!! Men håller med Ariama, tänk om dom hunnit hem till er och dog nästan direkt:(

Så bra att ni är glada för dom nya mössen och ser fram mot dom!

Har ni fått reda på varför mössen dog?

Annons:
Upp till toppen
Annons: