Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 319 ggr
lovemysack
2/7/14, 8:36 PM

Sätta ihop honor

Hej. Ska eventuellt köpa lite fler möss då jag tycker att djuren är rikitgt riktigt roliga och trevliga. Har just nu två honor och tänkte skaffa en eller två stycken till. (Har ett akvarium som man kan ha 6 stycken möss i) Dom jag har nu är systrar på 1 år ungefär. Hur ska jag göra när jag får hem dom andra mössen? Ska jag släppa in dom i akvariumet på en gång eller ska jag låta dom träffas på typ ett bord eller så.. Ja berätta gärna hur du gjorde och hur det gick sen. :) //Moa

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Pyretstylee
2/7/14, 8:45 PM
#1

Jag släppte ihop alla på bordet, gjorde ordning buren och la in nya saker och nu har jag 5 honor ihop men när jag satte ihop dom var dom 7 :) I blandad ålder från 5 veckor - över 1 år .

Http://minfyrbenta.wordpress.com

KickiG
2/7/14, 8:46 PM
#2

Hej! HÄR finns en artikel som Grodan har skrivit om att sätta ihop möss.

Det finns ganska mycket skrivet om ämnet här på Mus i Fokus, om du t ex använder sök-funktionen och sökorden "sätta ihop möss" så hittar du mycket att läsa.

Om man köper de nya mössen från samma uppfödare som de gamla, så är det mindre risk för att de ska bli sjuka.

Hoppas du hittar åtminstone lite svar på dina frågor där, och du är naturligtvis välkommen att ställa flera frågor 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lovemysack
2/7/14, 8:46 PM
#3

Okej! :) hur reagerade dom? :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Pyretstylee
2/7/14, 9:00 PM
#4

Jag hade två som bott bara dom två. Tre som bott ihop men så har en av dom fått en kull så hon bodde själv ett tag med ungarna så satte ihop alla och den honan (ur gruppen på två) som hållt sig undan lite blomstrade massor och tar för sig mer och blivit socialare. Alla trivs tillsammans och sover gärna ihop och mammamus blev glad att få hjälp med döttrarna. Ingen osämja alls.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

lovemysack
2/7/14, 9:01 PM
#5

#2 Tack ska kolla lite! :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Upp till toppen
Annons: