Annons:
Etikettfotografier
Läst 487 ggr
Emmaslindh
2/10/14, 2:26 PM

mycket slit har äntligen börjat löna sig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Satte tråden i fotografier nu men om om den passar bättre någon annan stans så är det okej för er mods att flytta på den:)

Med mina älskade små flickor har det varit en riktig resa mellan upp och ner sedan de flyttade hem till mig i slutet av september. Flera gånger har jag varit nära på att ge upp, känt mig dålig och otillräcklig. Rossel, stress, bråk, otama och rädda. För varje steg fram kändes det som att vi tog två steg bak. 

Men äntligen, äntligen kommer inga baksteg efter varje framsteg

efter att ha testat att ha dom i akvarium (med och utan lock), terrarium och gallerbur så har jag upptäckt att gallerburen som dessutom är minst, har gett resultatet av två mindre stressade möss. Även möjligheten för oss att hälsa mellan gallret har gett resultat i att båda flickorna kliver upp i min hand om jag håller den vid luckan. 

Deras Rossel har blivit betydligt bättre sedan de flyttade in i denna buren, samt att båda behandlar varandra mycket mer respektfullt vilket visar sitt resultat på Matilda (som tidigare var ganska smal och okry) som nu har otroligt finare päls och hull än tidigare. 

Lyckan är obeskrivlig, nu känner jag mig inte helt otroligt värdelös och dålig längre 🙂

Det enda negativa jag har just nu är… Mollys stora intresse för att trycka ut bottenströet genom gallret och ner på mitt golv…. men det är det värt 😃

Molly bakom galler 😉

Matilda😍

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Grodan
2/10/14, 4:36 PM
#1

Vad trevligt att läsa om dina erfarenheter med stress, burbyte och hur det påverkar dina möss hälsa.

Tycker att denna tråd, om den utvecklas åt hur en bur påverkar musens hälsa, passar mer i kategori Beteende, hälsa och skötsel.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2/24/14, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag har flickorna faktiskt ätit av något som jag hållt i. Det har de aldrig vågat tidigare, de har vågat ta något ifrån mig och äta lite längre bort, men idag mumsade de i sig en liten bit torkad banan som jag höll i, visserligen genom gallret men för mig var det något stort! Vi börjar lita allt mer på varandra, vilket är så fantastiskt skönt! 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2/24/14, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Matilda :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2/24/14, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Molly :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Littlem
2/24/14, 7:07 PM
#5

Vad kul att höra om dina framsteg med dina tjejjer!
Jag gillar med gallerburar på det sättet att mössen känner på lukten o hör att man kommer. O som du säger kan man hälsa redan genom gallret o man kommer från sidan o möter dem. I dunabur o akvarium kommer man uppifrån vilket skrämmer många möss då det är deras instinkt att fly när någon skugga närmar sig uppifrån. De blir dessutom mer instängda (Speciellt akvarium). Luften står still på botten.

Emmaslindh
2/25/14, 11:54 AM
#6

#5 ja, jag hade gett upp ett tag där men sen skulle jag slänga denna buren och tänkte att "äh, det får bära eller brista!" Och det är jag väldigt glad för idag!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Emmaslindh
2/25/14, 11:54 AM
#7

#5 ja, jag hade gett upp ett tag där men sen skulle jag slänga denna buren och tänkte att "äh, det får bära eller brista!" Och det är jag väldigt glad för idag!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

hejkomochhjälpmig
2/25/14, 1:06 PM
#8

Fina flickor! Vad kul att du hittat vad som fungerar för dig och dina möss! 😍

Grodan
2/25/14, 6:35 PM
#9

#2 Aw. Muta med mat funkar ofta bra.

Jag gav mina pannkaka igår och även några av de mest rassliga vågade fram till min hand och snappa åt sig en bit…Det har nämligen blivit väldigt sällsynt med pannkaka i det här huset av någon anledning…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2/25/14, 8:28 PM
#10

Vilken trevlig historia, och sååå söta bilder på fina möss!! Vad duktig du har varit, resultatet säger allt!

Upp till toppen
Annons: