Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Mat och utfodring

Linfrön

2014-02-10 16:29 #0 av: lovemysack

Kan man ge sin mus linfrön!? :)

Anmäl
2014-02-10 16:32 #1 av: ajanki

Ja, det kan man. Jag blandar linfrön i matblandningen, dom ska dock inte ha för många linfrön per dag.

Anmäl
2014-02-10 16:33 #2 av: Grodan

Absolut! Men inte för många per dag. Linfrö är väldigt speciellt, det innehåller både bra och dåliga saker.

Människor bör inte äta mer än en tesked hela linfrön per dag, så tänk hur lite en mus bör äta.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2014-02-10 16:34 #3 av: lovemysack

Tack! #1 & 2 :) solrosfrön då?

Anmäl
2014-02-10 16:37 #4 av: ajanki

Samma där:) Solrosfrön är bra att ge men man ska inte ge för mycket av dom för dom är väldigt kaloririka.

Anmäl
2014-02-10 17:17 #5 av: [vintermusen]

#4 jag tänkte på en sak: i musmaten som man köper, eller den som jag köpte sist, finns det väldigt många solrosfrön i. Borde jag plocka ur några eller ungefär hur många får de äta? Linfrön har jag inte sätt några i alla fall. När jag ger dom mat kommer det med ca 7-12 solrosfrön.

Anmäl
2014-02-10 17:20 #6 av: [vintermusen]

Och en sak till ajanki, har du bytt avatar?

Anmäl
2014-02-10 19:59 #7 av: [vintermusen]

putt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.