Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 736 ggr
[vanja123321]
2/19/14, 5:10 PM

Tam Vild Mus

Hej! Jag vill bara berätta en fantastisk stund i mitt liv.

Allt började med att jag och min mamma och pappa hyrde en stuga i småland. ''Vi har 3 katter'' Och när jag var ensam ''hemma'' i stugan, (mamma å pappa var i stan) Ganska lång väg. Men i alla fall hörde jag lite pip i tv-rummet. 2 katter attackerade en mus. Jag sprang fram och tog bort katterna. Musen var lite skadad, så jag tog upp den i handen. jag bärde den till bad rummet, Och satte den i en låda med toa pappers bitar i (jag har ingen erfarenhet av möss). Jag ringde mamma och dom köpte en mus-bur sammt såg spån mm. Musen hann bo i buren i 1 och en halv dag, jag ville inte låta den vilda musen leva för länge i buren. Den blev väldig tam. Jag kelade med den lite försiktigt. den bet ej. Jag ville ej få den för tam då den var en vild mus och skulle vara vild. Vi släppte den på kvällen. Jag saknar fortfarande musen. Jag vet att det var djur plågeri. men jag var 10 år då. Plus jag kunde bara inte slänga ut musen då den var skadad. 

Inga hat kommentarer tack :( Jag ville bara hjälpa musen.

Annons:
NezumiTinyPaws
2/19/14, 5:25 PM
#1

Jag tycker att det var fint gjort, jag hade gjort exakt samma sak!
Jag anser inte att det var djurplågeri, du ville ju bara hjälpa! Och huvudsaken är ju att den lilla kraken blev bra och kunde släppas ut igen. :)

[vanja123321]
2/19/14, 5:28 PM
#2

#1 Tack! =)

jossa5
2/19/14, 5:35 PM
#3

Jättefin historia! Och jag håller med, det är inte djurplågeri när man försöker hjälpa ett skadat djur, och du släppte ju ut den sen. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[vanja123321]
2/19/14, 5:59 PM
#4

#3 Tack! =)

hanna12351
2/24/14, 1:55 PM
#5

jättefin sak att göra, bara att ni investerade pengar till att den skulle få någonstans att bo, känner ingen som skulle gjort det.

absolut inte djurplågeri, skulle gjort samma sak.:)

[hejhejhej!]
2/24/14, 2:13 PM
#6

Bra gjort!

Annons:
[vanja123321]
2/25/14, 1:54 PM
#7

Tack alla! <3

Ni värmer mig verkligen i hjärtat och jag blir så glad att ni tyckte att det var rätt gjort!

Tack!

Grodan
2/25/14, 6:33 PM
#8

Det är rart att du vill dela med dig. Jag förstår dig så väl. Du har ett gott hjärta och ville inte se musen lida. Och jag anser absolut att det var rätt gjort. Katter är inte alltid snälla med möss. De kan leka med dem och plåga dem länge.

Många har räddat vilda möss vid exakt samma situation, när deras tamkatt "lekt" med den. Vi brukar avråda att man tar i musen med händerna och att man släpper ut den så fort som möjligt så den har chans att komma tillbaka till sin flock. Men vi behöver inte prata om det i den här tråden, för att slippa "hatkommentarer". _(Jag gillar verkligen din avslutningsmening "Inga hat kommentarer tack :( Jag ville bara hjälpa musen.") Det är nog bra om man skriver så ibland, så att vi (även jag) stannar upp och tänker efter lite innan vi skriver.
_

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: