Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 590 ggr
[hejhejhej!]
2014-02-22 17:15

Personlighet

Vad har era möss för personligheter? Är t.ex två mussystrar lika varandra i inte bara utseende utan även personlighet? Som intressen om man kan säga så? Jag har en mus som inte vill komma ut, hon bajsar och så när man tar ut henne, men den andre musen som är jätte trygg o lungn, samt sömnig så är den andra verkligen jätte sprallig och så, vad kan det bero på när Böda är från Kent och behandlas lika? Knasiga temperament..

Annons:
StillaSinnet
2014-02-22 18:24
#1

Det finns en uppsjö av trådar som handlar om temperament och beteenden. den senaste som är igång är denna LÄNK.

Jag summerar snabbt att som uppfödare som tar in få nya möss och jobbar tålmodligt med sina linjer får beteenden där mössen påminner om varann. Sedan har alla sin egen personlighet så klart. 

Vattnadalare känner de flesta till som har hållit på med möss en längre tid. 

Amaria pratar om sina "hundar" och avlar målmedvetet mot vad hon tycker en trevlig mus är

Jag märker mest av när jag tar in nya möss eftersom de beter avviknade från mina egna. De gånger jag gillar vad jag vår in är när de påminner om mina egna och det har nog bara fått från Grodan, Littlem och Anja faktiskt. vissa importer har varit jobbiga och de få zoomöss jag har köpt har varit superdåliga.

Jag hoppas att om man köpte två möss hos mig, framför allt systrar, så ska de vara jämna i temperamentet. Det är ett mål man har som uppfödare och det finns avelsgrupper och uppfödargrupper i Pet Class där man tävlar i jämna grupper

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2014-02-23 10:13
#2

ser nu att det kryper in massor med självrättningsfel när jag använder iFokus nya mobilversion och man kan inte hantera inläggen via mobilen. Hoppas något av det jag skrev är begripligt.

*hatar mobilversionen*

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: