Annons:
Etiketttävlingar
Läst 332 ggr
ajanki
3/1/14, 8:32 PM

Månadens veteran april 2014

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/3

Varje månad har vi tävlingen månadens veteran. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, som får vara som yngst 14 månader, samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Endast tammöss 14 månader och äldre
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/3

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
StillaSinnet
3/9/14, 5:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag vill plocka upp SE-TAMs Ylvester….en liten (nä, stor) kille som jag ömmar mycket för. Han är brodern som "blev kvar". Han har gått ensam länge nu och jag har för avsikt att han ska få dejta och behålla sina söner men än har det inte blivit. Han är precis fyllda 16 månader nu, min kära Ylvester. 

Det här är en kolugn grabb som jag ställde för Anneke på SM med PK. I övrigt har han fått skrotat runt här hemma och blivit lite extra pussad på eftersom han är ensam…suck!

-Jag LOVAR att du ska få busiga småsöner att ta hand om ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Namiko
3/25/14, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I senaste laget, men jag är så stolt över min lilla sötnos att hon måste få vara med här. Jag hoppas att det är okej att vara med med samma mus två gånger.

Här är Fikon, hon blev månadens veteran i augusti 2013 som den månadens äldsta mus och vi kör på det igen. Fotot är inte det bästa, mest för att den här damen aldrig sitter still mer än två sekunder och det är bara om man har tur. Hon förlorade sin burkamrat och syster i februari, hon har sedan dess gått ensam och i början av april blir hon 3 hela år. Hon blir bara mer och mer nyfiken med åren och hon är fortfarande full av energi.

Hon skrämde mig lite för någon vecka sedan då jag hittade henne i buren med pälsen uppburrad, kall och med vad som såg ut som början på en ögoninflammation på höger öga. Men jag värmde henne i mina händer och det tog inte lång tid innan hon började springa runt som en tok igen och redan dagen efter var det som om ingenting hänt. Det här är den mest underbara mus jag hade kunnat få och hon fortsätter att förgylla mitt liv även på ålderns höst. Men som hon beter sig skulle man inte kunna tro att hon var över året.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: