Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 519 ggr
Wiinta
3/3/14, 7:08 AM

konstig fråga...

Har precis köpt ett stort akvarium med nät.. men, hur gör ni för att städa den? Aöla gör nog lite olika, men 2ggr i veckan kan man ju inte gå med den till badrummet.. är lite pro på akvarium. Tack på förhand:)

Annons:
Malinolsn
3/3/14, 7:11 AM
#1

Ta ut allt smutsigt strö, dammsug och torka sedan ur den med en blöt trasa efter varje rengöring innan du fyller på nytt strö, sen kan du ha en grundlig rengöring ca en gång i månaden och då ta den till badrummet 🙂

jollycox
3/3/14, 10:20 AM
#2

Jag städar akvarium såhär, jag tömmer hela akvariet på grejer och strö, dammsuger upp det sista, sprayar desinfektionsmedel(man kan ju ha bara såpa om man vill) på insidan och torkar ur. Låter det luftas en stund och fyller sen med strö och grejer. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Chilizera
3/3/14, 1:21 PM
#3

Jag tömmer terrariet, använder en sandlåde-spade till bottenströet. Sedan torkar jag grovt med vatten och grönsåpa med en wettexduk och skrubbar med svamp (inget slipmedel i!) om det behövs. Sedan byter jag vatten och såpa och kör en gång till, torkar av bit för bit med handduk så det inte hinner bli trista kalkfläckar. Sedan är det bara att fylla på igen. :)

Emouse
3/3/14, 4:56 PM
#4

Tack alla! :) blev lite fundersam! :) Bytt konto ännu en gång med min vän som faktist heter winta, så det passar bra :)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
3/3/14, 10:42 PM
#5

Jag gör som ovanstående typ… städar ur på plats o tvättar av. Mina stora akvarium får aldrig se någon dusch. De mindre släpar jag in eller spolar av ute en gång om året kanske… i a f nu när jag bor här. Har inte så bra badrum här. Det är så himla trångt.

Till nästa flytt behöver det finnas ett ställe där jag kan rulla in stora burar, akvarium o terrarium för högtrycksspolning. Men det måste även finnas badkar… hm…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: