Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 370 ggr
[hejhejhej!]
2014-03-11 17:31

Varför kikar man alltid efter änglarna?

Hej, har ni tänkt på att t.ex om man förlorat en mus, eller typ gerbil etc så kollar man väl efter de och så i buren, eller är det bara jag? Kollar om det sticker upp nått litet huvud som längtar efter solros frön, ett gulligt litet sniff bara? Hoppas att när man öppnar ögonen så sitter de där?

Annons:
Grodan
2014-03-11 17:45
#1

Jag gör bara så med min korv… pratar med honom, säger rätt ofta att jag tycker han är dum som inte kommer hem nu…

och jag gråter varje dag fortfarande… jag är också väldigt arg på honom som lämnade mig helt ensam


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[hejhejhej!]
2014-03-11 18:25
#2

Di korv?

[vintermusen]
2014-03-11 19:57
#3

Grodans dobbis dror jag det var som hette korven! eller mins jag tokigt nu?

ajanki
2014-03-11 21:20
#4

#3 Nej, du minns alldeles rätt!

Korven var en brun, underbar dobberman❤️

[hejhejhej!]
2014-03-11 21:27
#5

❤❤

Minoth
2014-03-11 21:52
#6

Brukar blunda och föreställa mig att min ena underbara papegoja och vän sitter på min axel, kan känna doften framför mig när jag gosar in min näsa i hennes fjädrar i nacken. Börjar gråta nu bara för att jag tänker på det. Saknar henne varje dag. 

Hon fattas mig. min underbara pepsi. -

Men de lever kvar i våra hjärtan och man får minnas de fina stunder man hade tillsammans. Vi fick många fina år ihop.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Grodan
2014-03-12 00:38
#7

#3👍

#4 ❤️

#6 ❤️

När det gäller gnagarna så försöker jag alltid ha en bra sista tid med dem. Jag vet ju ofta när det är dax. Har just nu Nationalist t ex som är 10 månader gammal och börjar se mystisk ut, misstänker att hon får tumör snart. Jag har valt att inte avla på henne eller hennes syster. Inte för att hon inte är vacker, för det är hon. Otroligt vacker, stor och väldigt social, men en rasselmusa det måste hon nog räknas som och med en mor som bara blev 7-9 månader och fick elak tumör känns det inte ok att avla hur fin hon än är. (Jag har avlat på en bror och gör det ev igen, men då behåller jag avkomman själv.)

Hur ser jag att något är knas med henne? Jo, hon är ju en engelsktypad brud, som alltid hållt sina öron perfekt framåt. Stora stora öron hållna rakt fram. Men sista dagarna har hon hållt dem åt sidan. Och hon har varit mkt hungrig. Tigger mat. Hon vill ha fett och protein. Känns inte heller riktigt som vanligt. Så jag har börjat säga farväl…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-03-12 06:49
#8

Det är ett år och en månad sedan min lilla dvärgpinscher försvann ur mitt liv. Jag tittar fortfarande efter honom, och lyssnar efter trippetitripp stegen. Fast jag har en ny hund. Ibland blir jag förvånad över att mina möss inte är röda och rödvita så som Smulan och Gnuttan var. 

Även om jag ibland blir ledsen över att alla djur som lämnat mig genom åren inte finns längre, så blir jag också glad över allt fint vi varit med om och allt jag lärt mig av dem. Jag försöker alltid tänka på det fina.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: