Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Bur, strö, inredning & tillbehör

Tema akvarium

2014-03-23 20:45 #0 av: [Wildfires]

Halloj!

Jag hade jag tänkt använda mitt stora akvarium på cirka 100 liter till att göra ett slags tema akvarium, har dock inte måttet i huvudet. Men det är lagligt för några möss vet jag.

Jag hade tänkt kunna göra den i en mus säker miljö, i något slags tema också. Gärna ska det gå att ha levande växter, i värsta fall fake växter, om det går? Kanske skulle de bara förstöra det eller äta upp det? Hade tänkt mig något grönt men annars hade "öken tema" funka lika bra också! Det hade kanske varit snyggare också?.. 

Bilder och tips mottages. :)

Anmäl
2014-03-24 06:07 #1 av: KickiG

Ett litet väldigt snabbt svar före jag stressar iväg till jobbet: Mina möss älskar levande växter. Det tar ingen tid alls, så är växterna söndergnagda och blomjorden omkringspridd i hela buren :) Därtill måste man vara noga med att inte ta in giftiga eller besprutade växter till mössen, och plockar man utifrån så måste man vara noga med att tvätta och/eller ha i ugnen så man inte får in sjukdomar och ohyra.

Plastväxter lite samma som levande, beroende på mössen kan de bli söndrade ganska fort.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2014-03-25 21:03 #2 av: Grodan

Vi har en artikel med akvarium/terrarium med "naturlig" inredning, det är det enda jag kan tipsa om

inreda-naturtroget-i-buren

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.