Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 658 ggr
[Wildfires]
2014-03-23 20:45

Tema akvarium

Halloj!

Jag hade jag tänkt använda mitt stora akvarium på cirka 100 liter till att göra ett slags tema akvarium, har dock inte måttet i huvudet. Men det är lagligt för några möss vet jag.

Jag hade tänkt kunna göra den i en mus säker miljö, i något slags tema också. Gärna ska det gå att ha levande växter, i värsta fall fake växter, om det går? Kanske skulle de bara förstöra det eller äta upp det? Hade tänkt mig något grönt men annars hade "öken tema" funka lika bra också! Det hade kanske varit snyggare också?.. 

Bilder och tips mottages. :)

Annons:
KickiG
2014-03-24 06:07
#1

Ett litet väldigt snabbt svar före jag stressar iväg till jobbet: Mina möss älskar levande växter. Det tar ingen tid alls, så är växterna söndergnagda och blomjorden omkringspridd i hela buren :) Därtill måste man vara noga med att inte ta in giftiga eller besprutade växter till mössen, och plockar man utifrån så måste man vara noga med att tvätta och/eller ha i ugnen så man inte får in sjukdomar och ohyra.

Plastväxter lite samma som levande, beroende på mössen kan de bli söndrade ganska fort.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-03-25 21:03
#2

Vi har en artikel med akvarium/terrarium med "naturlig" inredning, det är det enda jag kan tipsa om

inreda-naturtroget-i-buren


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: