Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 431 ggr
Velinga1984
2014-03-27 16:19

nu är min längtan för stoooor

Jag vill ju återuppta mitt mus-intresse igen, på lagom nivå tex 3 styckna för att se om yngsta sonen tål dom nu. Tanken är att nån gång i framtiden återuppta SE-On the road´s men det får dröja 🙂

Är jag dum som vill våga chansa med bara några få honor? Måste ju givetvis fråga min sambo om vad han tycker. Men min största undran är då om någon uppfödare i närheten av Västergötland har lust att sälja 3 honor till mig med rätten att lämna tillbaka dom om sonen inte tål dom? Jag avtackar mig dock för skygga möss, de ska vara lätthanterliga och hyfsat stresståliga 🙂

Jag kan garantera ett superhem med mycket gos. Och kanske ev ställa ut på några utställningar i rimliga avstånd, jag kommer inte vara så aktiv i musvärlden förrän jag vet om sonen tål dem. Därför backade jag även ur styrelsen i år. Jag kan inte garantera att mössen kan bo här livet ut , det är sonen som bestämmer. Astma finns i släkten, men han själv sägs bara ha mjuka broskringar efter massa kontroller.

Annons:
ajanki
2014-03-27 16:40
#1

Åh, så roligt att du vill prova med möss igen! Jag tycker inte att du är dum som vill våga chansa!

Håller tummarna att allt går vägen🙂

Jag kan ta en titt på mina honor som kan få flytta om du vill, se om dom håller måttet med kritiska ögon:)

Velinga1984
2014-03-27 16:47
#2

Åh Ajanki, det vore ju toppen. Du bor bara 1 timme bort om jag har koll på läget. Ja, var gärna kritisk för jag vill ha gosiga honor att pussa på 😘 Och helst inte för gamla, så jag kan prägla dom på mig.

Pma gärna vad du kan tänkas ha så får vi höras mer om det via pm. Färg och hårlag är helt ointressant men för min familjs skull så vore det bra om de går att skilja dom åt.

Grodan
2014-03-27 22:08
#3

Jag gillar dig Velinga1984. Du har bra tänk. Tänker mycket som jag själv med tanke på hälsa och livslängd och jag tror också jag sett att du kan avstå från att avla på djur du inte anser är tillräckligt bra - något jag anser är en mkt viktig egenskap. Sedan tycker jag att du är väldigt bra på att läsa dina djur och du har en förmåga att begränsa din uppfödning till ett fåtal, vilket är mycket beundransvärt… hihi😉

Jag tror aldrig jag tvekat om att du kommer att ta upp musuppfödning igen en dag. Det känns liksom som att du är en eldsjäl.

Hur det är med allergi osv hos din familj vågar jag inte uttala mig om. Om du kan låna hem två honor och prova någon vecka för att se vore kanske smartast.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2014-04-14 15:45
#4

Hur går det med tjejerna Velinga?

Åh, vad jag hoppas för din skull att din son tål dom!

Det var kul att se vilka av tjejerna som "valde" dig till matte🙂

Velinga1984
2014-04-14 16:08
#5

Det går bra än så länge, så jag hoppas verkligen. Oja, jag känner att jag fick de möss jag letade efter. Tack för all tid det tog 😃

ajanki
2014-04-14 17:00
#6

Så bra att det fungerar än så länge!

Är glad att du är nöjd med dom😃

Annons:
Grodan
2014-04-14 17:22
#7

Härligt att du har några muslingar nu Velinga. Håller en tumme hårt för att ingen i familjen visar allergi.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: