Annons:
Etiketttävlingar
Läst 454 ggr
ajanki
3/30/14, 10:32 AM

Rösta på månadens mus april!

Jag ber om ursäkt att röstningen kommer ut så här sent!!

Jag låter röstningen ligga kvar till 4/4-14

--------------------------------------------------------------------------------

Zackuse Sorridier Klasse Fa Busmus aka "rymmarråttan" är min roligaste mus, han är ett riktigt hyperaktivt charmtroll. Jag har haft Zack sen han var en liten skär bebis och idag har han hunnit bli 1 år och 1 vecka gammal.

Han är inte en helt enkel mus dock. Provat med det mesta för att få honom att trivas, han barberar sig så fort han har det minsta tråkigt tyvärr - men det är iallafall lätt att se när han inte är nöjd.

Tillslut så fick Zack gå lös dygnet runt inne i ett eget rum där han kan klättra, springa, gräva och leva rövare bäst han vill! Han valde det själv kan man säga då han vägrade stanna i sina burar mer än några dagar i sträck, sen så skaffade han sig vingar och flög omkring i hela huset istället… 

Numera är han en mycket nöjd herre men ibland rymmer han ändå, han tycker det är spännande och roligt och han vet mycket väl att en hel hög vackra musflickor finns i ett annat rum! 

Så glömmer man stänga dörren till hans rum kan matte få en trevlig hjärtattack till morgonkaffet när ett litet odjur kommer springande i full fart rätt emot ens fötter. 

Han är väldigt social, väldigt lekfull och påhittig. Zack är en jättego mus som alltid vill vara med på allt! Kär

Mitt lilla hjärtegryn:

01zackusesorridierklassefa.jpg

-------------------------------------------------------------------------------

Ja…vad säger man! SE-TAMs Åkervinda. Hjälp mig vilken speciell individ hon är.

Hon är mycket nyfiken, framåt, först ut, aldrig rädd. Hon rymmer så fort hon kommer åt men är egentligen inte ute efter att rymma i bemärkelsen fly. Hon vill ju bara ha ett äventyr när matte inte har tid. Liksom, -Hoppsan! Var jag ute på vift nu igen! Var inte arg matte, så kommer hon upp i handen igen. Sätts tillbaka i buren. Och lyckas fly igen. 

Hon har gnagt sönder sin bur som lagats och lappats flera gången. Nu sitter hon i en stor rymningssäker labbur. 
Tyvärr lite för sent…sist hittade jag henne INGENSTANS Förskräckt!!! 
Jag letade över allt men nä… Den lilla hinken med trasor som hon brukar boa i när hon är på rymmen var tom… ingen kom när jag rasslade med matburkarna. Men så fann jag henne. I fodervaggan på en labbur hade hon boat den här gången och sov så djupt att hon inte märkte mig. Jag log varmt, lyfte upp henne kräleksfullt och ordnade med hennes rymningssäkra labbur.

Hon är en mus som skulle må bäst hos någon som har bättre med tid för henne än jag har och min kollega på jobbet ville ge Åkervinda till sina barn. 

-Jättebra! Helt perfekt! De har tid och hon kommer kunna vara ute mycket. Kanske träna agillity, det skulle hon gilla! Tänk bara på att hon är en rymmarmus! sa jag. 

Kollegan började se sig om efter en extra säker bur och däremellan kom sportlovet när familjen hade planerat in en fjällresa så flytten har fått vänta lite.

Tur var väl det… nu förstår jag varför hon valde att boa i fodervaggan hos SE-TAMs Zimmerman, stor och snygg beige hane. 

Förstår ni? 

img-4397jpg.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

Annons:
Grodan
3/30/14, 5:53 PM
#1

Bättre sent än aldrig! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
4/1/14, 9:08 PM
#2

#1 Tack🙂

Glöm nu inte att rösta!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: