Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 667 ggr
Grodan
4/13/14, 11:42 PM

Ny samlar-tråd

Samlar du på något?

Medvetet eller omedvetet?

Ny samlar-tråd, för de gamla är just det… gamla!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
4/14/14, 12:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag samlade på snoppar och elefanter till 2006 och sålde då av, slängde och gav bort samlingarna.

Samlade omedvetet på grodor till 2001. Folk gav mig grodor och vad skulle jag göra. Bara ta emot. Sålde, gav bort och slängde samlingen runt 2001 ev tidigare. Några få grodlår har jag kvar.

2013 började jag samla troll. Jag fattade det inte förrän jag såg en bild här på sajten att jag är mkt förtjust i troll. Men som ni ser är det speciella troll, tydligen ska de vara grönhåriga…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
4/14/14, 6:29 AM
#2

Jag är en periodare, det verkar bli så att jag fastnar för något och utan att vara medveten om det så börjar jag införskaffa liknande föremål. Elefanter en tid. Gosedjur en annan period. Just nu har jag börjat titta på ugglor i alla olika utformningar. Misstänker att om jag hade mera pengar skulle jag i dags läge ha bra många fler än de tre som står framför tv:n.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jollycox
4/14/14, 9:40 AM
#3

När jag var yngre samlade jag på änglar. Gör väl det fortfarande men köper inga, bara får en då och då. Har i många år haft dom största nerpackade då jag inte har plats med dom i mitt rum. Skulle kanske ta fram dom… ☝️ För dom ryms nog i mitt vitrinskåp.
Skulle vilja ha en katt med änglavingar, prydnad förståss. :P
Sen har jag ju fem små änglar i himlen, Nova, Kosmo, Vega, Emmett och Dobby(hamster). ❤️

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Littlem
4/14/14, 5:21 PM
#4

Ja jag är en riktig liten skata :P  Pryltokig galet.  Har en stor samling kristaller, el- och halvädelstenar. Tyvärr fick de packas ner nu för mössen skulle få plats. Prydnadssaker älskar jag, vet inte om jag har något direkt tema på de. Även mycket inredningssaker (fina lampor, lyktor, tavlor, små figuriner osv). Har massor smycken fast jag inte använder de så ofta. Nått jag väl har en grej för sådär är elefanter av nån anledning. Fast inte allt jag kommer över utan det måste ändå passa in lite i min stil härhemma (vad den nu är :P).

Säkert mer saker jag inte tänkt på.

Aristomus
4/14/14, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#1 Grönt är fint! Förutom att jag gillar grönt är jag tokigt galen i blått. Har därför fastnat för Aldo Londis blue-serie (Italienskt 60-tal) och köper det mesta jag hittar ur serien. Tack vare en iller som kallades monstret har jag dock bara fyra av sju prylar kvar ur serien, hon gillade nämligen att putta ner de mest dyrbara grejorna från fönsterbrädor och liknande. Av fyra illrar var hon den enda som gjorde så, som tur var :) Så japp, samlar Aldo Londi-prylar:

ajanki
4/15/14, 7:30 AM
#6

Jag samlar i perioder på saker. När jag var mindre så samlade jag på dockor med typ folkdräkter, souvenirdockor. Tror jag har runt 100 stycken..

Nu samlar jag på fina hundhalsband:)

Annons:
lollynonna
4/15/14, 9:15 AM
#7

jag saamlar på tior:) har 95 stycken:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

jossa5
4/15/14, 9:25 AM
#8

Samlar på lite allt möjligt, i perioder. Snögubbar älskar jag, men dom kommer bara fram på vintern. :)
Och mjukisdjur (främst björnar) är något som sitter kvar sen man var liten. Köper dock inte lika många nu. ^^
När jag är i läsperioder så samlar jag på böcker med. Tycker om att äga böckerna jag läser. Sen får jag ett ryck och går igenom alla böcker och skänker bort dom flesta! xD

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Wildfires]
4/15/14, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag samlar på bilder ;)
Är väll uppe i många tusen nu..

monstermash
4/15/14, 2:42 PM
#10

Jag samlar på prynader. Jag har alldeles för många… 🤫

LisaR
4/15/14, 3:15 PM
#11

Har inte tänkt på mig själv som samlare förut. Men det är jag ju! Samlar på filmer… Tintin… VHS från början men nu har ju alla förts över till dvd så där sitter jag nu. Så fort jag får syn på ett nummer av en film som jag inte har så köper jag den, BARA för att ha bland alla de andra haha. Sen att jag sorterar dem efter utgivning och nummer är nog bara ren mani… 😃

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

MaaariaS
4/15/14, 3:32 PM
#12

Jag samlar på muggar från andra länder 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: