Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 605 ggr
Namiko
2014-04-19 17:54

3-årskalas, burbygge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbara Fikon fyllde 3 år nu i veckan och idag fick hon en ny, större bur att flytta in i. Det tog mig två dagar att bygga den och jag hoppas att hon får njuta av sitt nya hem länge.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
00eme05
2014-04-19 17:59
#1

Jag tror hon kommer njuta! Det blev jätte tjusigt!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[hasselmusen]
2014-04-19 19:56
#2

Oj 3år!!!

Namiko
2014-04-19 21:03
#3

#1 Tack! :D

#2 Ja, hon är en riktig kämpe :) Hennes syster gick bort för 2 månader sen men Fikon hänger med. Det är först den senaste veckan jag börjat kunna se att hon blivit äldre, innan dess har hon betett sig och sett ut som en ung musling :) Hon är fortfarande tokpigg och nyfiken som tusan men det syns numera att hon inte är ung längre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Grodan
2014-04-19 23:28
#4

#0 Vilken intressant bur du byggde, du måste berätta mer om det.

Grattis till att få ha en musa i 3 år. Få förunnat! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Namiko
2014-04-20 00:46
#5

#4 Grunden till den är en ställning till trådkorgar som jag funderat på att slänga ett bra tag. Så när jag började fundera på att bygga en bur så kände jag att den skulle bli en bra stomme. Sidorna består av plastglas som jag silikonat fast. Två sidor har jag satt fast galler på (grillnät till bilar) för ventilation och för att ge fler klättermöjligheter. Framsidan är helt enkelt två bitar plastglas som hänger på spikar så förutom en liten kant längst ner så går hela framsidan att öppna, tack vare det kan jag sätta in fler hyllplan där trådkorgarna suttit och flytta dom hur jag vill. Det är gjort för att vara lätt att rengöra och ha mycket plats för saker att klättra på.

Jag ska även sätta fast ett galler på insidan av taket så jag kan hänga upp saker lätt. Storleken på buren blev 53x55x82cm (239 liter), innan bodde hon i ett akvarium på 150 liter, så det är en ganska stor skillnad. Plus att den här är mycket högre vilket gör att den tar upp mindre plats i lägenheten, något som jag gillar skarpt.

Tack, jag hade verkligen tur med mina första möss. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få så underbara och långlivade muslingar när jag hämtade dom, med tanke på att dom var helt ohanterade och kommer från min gamla skola.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

ajanki
2014-04-20 07:39
#6

Vilken härlig bur!

Stort Grattis till att du har en mus på 3 år!! Fina Fikon❤️

Annons:
KickiG
2014-04-20 08:20
#7

Vilken bra idé att använda trådkorgsstommen! Jag har själv flera gånger blivit irriterad på att köpta burar/terrarier/akvarier nästan alltid blir stora på bredden istället för höjden.

Härligt att Fikon är pigg fortfarande trots den höga åldern!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Namiko
2014-04-20 09:33
#8

#7 Samma här, akvariet var runt 90 cm brett och tog upp så mycket plats samtidigt som jag tyckte att det fortfarande kändes litet eftersom det blev så få klättermöjligheter på höjden. Jag har blivit mer och mer emot att ha mina djur i bur, men jag har katt och vill verkligen inte vara utan möss så då känner jag att jag får göra en så bra bur som möjligt istället. När jag är klar med inredningen så kommer den här buren att vara ett rent paradis för möss hoppas jag. Just nu har jag bara grejerna från det gamla akvariet i den.

Jag hade gärna använt en gammal gallerbur som jag har som är ännu större, men jag har ingen aning om hur jag skulle mussäkra den samt att den inte är lika lätt att öppna upp så man kommer åt ordentligt utan att plocka isär hela alltet.

Nu skulle Fikon bara ha haft ett par kompisar som sällskap så hon slipper sitta ensam längre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Namiko
2014-04-20 09:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag måste bara lägga upp en bild på Fikon också. Hon älskar att klättra omkring på mig och tangentbordet när jag sitter vid datorn. Det går också att se en av katterna i bakgrunden. Fikon har vant sig vid att ha katterna där och katterna ligger bara och tittar på när hon är ute. Nån gång ibland händer det att dom nosar på varandra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Minoth
2014-04-20 10:56
#10

Tror inte det är en bra idé att introducera nya möss till en så gammal mus. bakteriefloran från de andra mössen kan göra lilla fikon sjuk och de är inte bra för en så gammal kämpe! 

Helt otroligt att hon fortfarande lever. En mushona som jag köpte, fuzzy är 2,5 år nu och fortfarande pigg. Vissa lever riktigt länge helt enkelt .

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Namiko
2014-04-20 11:12
#11

#10 Jag funderade på det lite, men det känns synd att ha henne ensam. Det märks verkligen att hon vill ha sällskap, även om hon mår rätt bra själv med.

Ja, hon är en riktig kämpe. Det var full fart i buren igår när hon blev insläppt och varje liten millimeter av den skulle undersökas :) Jag blir lika imponerad av henne varje gång jag ser henne sitta där på en pinne och tigga sällskap, lika pigg och glad varje gång.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: