Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 586 ggr
XxteZZxX
2014-04-24 12:10

SVEMUS Registreringsystem

Hej! Har inte varit direkt aktiv med mössen på ett tag men tänkte nu gå in och kolla lite stamtavlor osv, men kommer inte in? Är det för att det är nytt år och man åter måste betala? För jag kan logga in på svemus.com, men inte på SVEMUSreg. Det kan även hända att jag glömt lösenordet, men det finns ju ingen "glömt lösenordet?"-knapp, så vet inte riktigt vad jag ska göra?

Tack på förhand! :)

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Annons:
Tsunamis
2014-04-24 12:37
#1

Har du betalat medlemsavgiften för 2014?

Om inte så är det anledningen till att du inte kommer in i regsystemet.

MvH  Tsunamis

XxteZZxX
2014-04-24 12:55
#2

#1 Men varför kan jag då logga in på svemus.com? Och ska jag åter gå in via "bli medlem", eller hur betalar jag?

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Aristomus
2014-04-24 13:06
#3

#0 Nu vet jag inte hur det är med din medlemsavgift men jag har exakt samma problem. Kommer in problemfritt på Svemus hemsida med mina inloggningsuppgifter, men inte i registreringssystemet. Och jag har betalat avgiften för året. Men nog finns det en "glömt lösenordet" knapp alltid, det har jag sett..

XxteZZxX
2014-04-24 13:22
#4

#3 Gör det det? 🤔 Vart då någonstans, jag hittar nämligen inte..

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Tsunamis
2014-04-24 13:24
#5

#2 systemen är inte ihopkopplade, det har bara glömts av att ta bort tillgång till hemsidan helt enkelt. Där finns idag bara lite extra Artiklar att läsa så det är sällan prio på att stänga av tillgången där heller. 

Du ska inte behöva fylla i formuläret igen utan betala bara in medlemsavgiften på 250kr till det postgiro som står här  och glömt inte märka betalningen med ditt namn och maila sen medlemsansvarig Maya på medlemmar@svemus.com och säg till att du betalat in och vill ha tillgång till registreringen igen.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
2014-04-24 13:27
#6

#3 Saknar du tillgång men ska ha det maila registratorn Grodan eller registratoradmin Kalle på registrator@svemus.com eller kalle@weidt.se respektive.

MvH  Tsunamis

Annons:
XxteZZxX
2014-04-24 13:28
#7

#5 Okej, tack så mycket! 👍

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Tsunamis
2014-04-24 13:31
#8

😃

MvH  Tsunamis

Aristomus
2014-04-24 14:11
#9

#6 Jo jag har tagit kontakt med registrator för en tid sedan så det är väl på g :-) Tänkte mest om det var ett bredare problem då ännu en hade samma problem, att det var värt att nämna i denna tråd. #4 Eller nä inte till registreringen förstås, sorry. Menade på Svemus hemsida men de är ju inte ihopkopplade :-P

Grodan
2014-04-24 20:49
#10

Jag skulle gärna hjälpt om jag kunnat, men jag har inte tillgång till inloggningsuppgifter. SVEMUS har valt att ha två sakposter

Registrator - ger bara möss nr

Support/Webmaster - har hand om inlogg och systemet (programmerar osv)

Jag är registrator. Kalle Weidt är support/webmaster för SVEMUS Registreringssida. KW går att nå via mail eller via fb. Om ni är med i SVEMUS fb-grupp kan ni kanske skriva en rad där?

När jag får förfrågningar per mail (dock har jag inte kollat mailen på en vecka, pga att jobbar nu och glömmer o inte orkar) om sådant som är KWs område så vidarbefodrar jag det till honom. Förut mest via mail, men nu via fb då jag ser att han är där oftast och mitt emailkonto på yahoo blivit konstigt… hehe

Loggar in på SVEMUS reg.sajt för att regga möss gör jag varje dag. 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-04-24 20:56
#11

#9 Jag kollade medlemslistan och jag tycker jag ser dig där. Är inte helt hundra på att det är du förstås.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-04-24 21:01
#12

#9 Glöm #11

Jag kollade på fb och det är DU. Du har alltså tillgång till http://www.svemusregistrering.se

Så frågan är om du har dina inloggningsuppgifter. Du loggar in med email och lösenord. Lösenordet har du bestämt själv eller fått av Kalle.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-04-25 18:34
#13

Det finns en sak jag dock kan göra! Jag kan lägga in gamla medlemmar (som tidigare haft tillgång till SVEMUS Registreringssida) som betalat medlemsavgiften för 2014, förutsatt att dessa medlemmar har sina inlogg i minnet.

Jag hör med kassören om inbetalningen skett (efter att ni kontaktat mig och sagt det) och säger hon ja så tar jag bort den spärr som gör att ni inte kan logga in.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Aristomus
2014-04-30 18:40
#14

#12 Ja precis vi löste ju problemet, tack för hjälpen :). Kan ju meddela så att andra vet i framtiden om de får problem med inloggningen, att jag till slut kom in med det FÖRSTA lösenordet jag fått tilldelat mig när jag blev godkänd användare i SVEMUS. Testade aldrig det då jag faktiskt bytt mitt lösenord själv två gånger sedan dess och trodde därför att mitt första var obrukbart. Men nu är mina Kent-tjejer också reggade, slutet gott allting gott.

StillaSinnet
2014-05-01 09:13
#15

Det finns en hake till när det gäller detta. 

Först måste kassören ha meddelat Kalle att medlemmen har betalat så den ska få loggin till systemet. Ibland har inte Kalle hunnit få det när man vänder sig till honom. 

Tips för alla om det krånglar:

  1. Betala in årsavgiften och skriv med din mejladress, kontaktuppgifter osv så kassören vet vems pengar som kommit in.

  2. Vänd dig till kassören tidigast en vecka efter det att du har betalat in hela årsavgiften och hör så pengarna har kommit in och om det har det så be henne kontakta Kalle att du ska ha loggin.

  3. Om det ändå inte händer någon inom ytterligare en veckas tid (Kalle jobbar också och tar SVEMUS ideellt när han hinner) så mejla Kalle och påminn honom. Han har mycket omkring sig och glömmer ibland (människa).

  4. Om du inte får tag i någon av dem så vänd dig till ordföranden så ska jag se vad jag kan göra men då ska det ha gått minst 3 veckor iom att alla steg innan ska ha prövats först.

När jag går med i nya föreningar eller betalar in årsavgifter, anmälningar eller vad det än må vara så skickar jag samtidigt ett mejl med mina uppgifter för där kan jag få plats med allt jag vill säga, ink adress och telefonnummer, och i  mejlet skrivet jag tex: Jag har idag betalat in uppfödaravgiften och märkt det med Lottiz.
Om jag skulle gå med i SVEMUS första gången skulle jag göra så här:
Jag går med i SVEMUS FB-grupp där alla är lättillgängliga
Jag betalar in på p.g-nummer som anges på hemsidan och på FB
Jag mejlar kassören och uppmärksammar henne på att betalningen är gjord och lämnar fullständigt namn, adress, hemtelefon, mobiltelefon och e-postadress. OCH ålder!
I mejlet ber jag om att få loggin till registreringssystemet och hemsidan så fort hon ser pengarna på SVEMUS konto. Jag ber också att hon bekräftar mejlet så jag vet att det har kommit fram och att mina önskemål är i hamn. Tala också om vem som gjort inbetalningen och vilket meddelande du har lämnat.

Det händer ganska ofta att det sitter en summa pengar inbetalda utan någon avsändare. Flera gånger har förälder eller sambo gjort inbetalningen och vet inte kassören det så kopplar hon inte ihop summan med mejlet för namnen stämmer inte överens.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Littlem
2014-05-02 00:31
#16

Tack för ditt inlägg Lottiz :)

Som Lottiz skriver kan det tyvärr ta lite tid innan allt är iordning så ni kan få era inlogg efter inbetalning. Många verkar även missa att man måste betala för att bli medlem o gör bara en medlemsregistrering på hemsidan. Det är lite rörigt för jag får den, sen får jag sitta och hålla utkik på kontot till när betalningen för den personen går in (tar minst 3 vardagar tyvärr av någon anledning). Sen om som Lottiz skriver nån annan än personen som gjort anmälan betalt o glömt skriva de, då vet jag inte vem de kommer från. Eller om nån bara betalt in och skrivit sitt namn, Då har jag ingen mail o adress att meddela Kalle om som han behöver för att göra ett inlogg och som jag behöver för att komma i kontakt med medlemmar.
Jag skulle helt önska att man inte gjorde anmälan på hemsida utan att man betalat in och skrev sitt namn och sen skickade ett mail som Lottiz skriver till mig istället o skriver att " Jag XXX (namn) har betalt in" och så ens uppgifter. Det skulle underlätta mer då skulle nog inte det missas att betalas in eller att få med alla uppgifter

kent
2014-05-02 07:35
#17

be kalle kolla om det inte går att göre en varekorg …då kan man klicka i köp ett årsmedlemskap , böcker, häften,gi penga m m och check ut samt betala allt på samma ställe….då får ni alla uppgifter på ett och samme ställe med …..och alla kan göre det 😃

Upp till toppen
Annons: