Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Kluringar

Genetik-kluring 25/4

2014-04-24 20:40 #0 av: Grodan

Testa dina kunskaper med en liten genetikkluring.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
Fråga 1/13

Agouti

2014-04-25 05:41 #1 av: KickiG

Oj. Gentetik var visst inte min starkaste sida... 3 trodde jag mig veta (och visste), resten var gissningar. Glad Bättre lycka för er andra. 

Tack Grodan för kluringen!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2014-04-25 06:46 #2 av: Lamina

Alla rätt. Inte särskilt förvånad. ;)

Mycket trevlig kluring, Grodan. Glad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2014-04-25 08:36 #3 av: jossa5

Hahaha, 4 rätt! Men vände på agouti och black, så där hade det kunnat bli fler rätt!

Men skoj var det iaf!

Anmäl
2014-04-25 09:10 #4 av: nakuta

13/13 faktiskt oväntat då jag inte alls är helt insatt i musgenetiken, men kan väl säga jag använde däremot mig lite av mina guldhamster kunskaper, vilket gjorde det betydligt lättare, då den är nästan detsamma ;)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Anmäl
2014-04-25 11:11 #5 av: ariama

Alla rätt, vilket vore sorgligt annars ... Blinkar

Lite funderade jag på dina "luringar" Grodan, där du har flera rätt bland urvalen. Busunge! Undrade om du "missat", men givetvis inte. Pussar (vilket syns då du skrivit (rätt) i facit, på dem alla.)

Anmäl
2014-04-25 15:33 #6 av: MaaariaS

Hahahaha det gick ju bra Gapskrattar

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.