Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 375 ggr
Igorsmamma
4/30/14, 9:33 PM

Hur får ni fast vattenflaskan i akvariumet?

En säkert skitdum och töntig fråga, men för en nybörjare som mig är den viktig :P

Ni som har era möss i akvarium, hur sjutton får ni fast Vattenflaskan
Jag har såna här vanliga i plats som man köper från djuraffären, som finns i alla storlekar. 

Nu är jag så desperat så nödlösningen har vart dubbelhäftande tejp. Dock SJUKT osmidigt då den ena flaskan sitter som berget, och den andra släpper hela tiden. 

Hjälp? :P

Annons:
LisaR
4/30/14, 10:01 PM
#1

Finns vattenflaskor med sugkoppsfästen, sen finns det även dem som man kan fästa i taket genom en ögla. Annars så är det nog skål eller kreativitet som gäller :-) kanske finns andra lösningar?

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Lamina
4/30/14, 10:14 PM
#2

Tejpa fast flaskan i ena delen av sånnahär magneter man använder för att göra rent akvarium från alger. Man får bara se till att magneterna är starka nog, så inte flaskan blir för tung och ramlar ner.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Namiko
4/30/14, 10:27 PM
#3

Jag har satt Vattenflaskan i en automat för fågelfrö. Jag fick fixa lite för att flaskan skulle gå ner i den men den står stadigt, den är lätt att ta ut när jag byter vatten och den går att klättra på.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

TeeWeed
5/1/14, 12:26 AM
#4

Jag hade en ståltråd som fungerade perfekt, men när jag kom hem från Norge såg jag att den var borta, och att mamma hade städat, så nu är den borta och då använder jag silvertejp då (mhm, kreativ), och då har jag först tejpat en lång tejp från sida till sida som sen hänger i en ny tejp som jag fästar på utsidan. Dålig på att förklara. Ingen snygg lösning heller, så lyssna på de andra här inne, hoho 😜

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Tsunamis
5/1/14, 8:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min variant på bilden. Du behöver ståltråd och virar den först i en ögla som du sticker ner pipen i, leder den upp längs flaskans baksida och virar den en gång runt flaskan sen klipp av tråden i valfri längd. Du kan nu lyfta ur flaskan utan problem, sätt inte tråden alldeles för hårt bara.

Du måste använda ståltråd allt annat funkar inte. Du kan däremot använda sån där grön plastinlindad ståltråd man binder upp växter med. De kommer däremot gnaga bort plasten så småningom.

Här är annars en artikel på gerbiler iFokus om ett liknade sätt dock överkomlicerat om du frågar mig! 

http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d71402ab9cb46222d055f6a-hallare-for-vattenflaska

MvH  Tsunamis

Igorsmamma
5/1/14, 4:42 PM
#6

Tack för alla svar! Jag åkte till affären och köpte mig ståltråd, och nu sitter flaskan jättebra :D 

Tack för att ni står ut med mina dumma frågor, haha :D

Annons:
Grodan
5/3/14, 1:46 PM
#7

Jag har vattenflaskor med hängkrok och hänger i ståltråd över kanten, i terrarium hänger jag i ventilationsgallret.

I den här artikeln LÄNK skriver jag lite om hur man kan göra för att fästa vattenflaskor och det finns även ett inlägg i artikeltråden om ett bra sätt. Finns ju som sagt många. Min variant på Tsunamis tips är att använda buntband…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: