Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Avel & Uppfödning

Snabbt svar! Dia andras ungar?

2014-05-01 16:31 #0 av: Igorsmamma

En snabb fråga.

Kan en höggravid mushona dia en annans unge? Alltså har hon redan mjölk innan hennes egna ens kommer? 

Anmäl
2014-05-01 17:11 #1 av: Artlink

Ja, jag tror det. Jag svarade i din andra tråd. Mjölkproduktionen kan ha kommit igång iom att hennes hormoner är inställda på ungar. Jag har till och med haft en storasyster som tuttade sina småsyskon och fick igång mjölkproduktionen. Mamman dog när ungarna var 2 veckor men storasystern lyckades hålla 5 ungar vid liv. Hon hade själv aldrig fött några bebisar.

Dessutom kan du vara lite beredd på att om de höggravidahonorna du fick hem ännu gick med en hane så kan de vara omparade och redan nu bära nya embyon som föds om 3 veckor när ungarna de nu föder avvänjs. 

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.