Annons:
Etikettfotografier
Läst 670 ggr
optiMUS
2014-05-04 11:03

Snyggingen Tantan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara visa denna snygga och otroligt snälla kille innan han flyttar. Tantan, som jag döpt honom till eftersom han är Tan och jag älskar knasiga namn (jag har ju tex en hona som heter Ernst) va tänkt att användas i avel till en champagne tan-tös. Men hon lyckades tyvärr rymma hos uppfödaren. Därför kommer Tantan få flytta till en av mina bästa vänner som nu vill ta sin första kull möss. Lämpligt nog har hon nämligen en liten Ch tan tös hon sökte hane till och det är synd om han inte får bli pappa tycker jag… Så med sorg i hjärtat flyttar han om ett par veckor. Men får världens bästa hem. Och senare hoppas jag att få några bebisar tillbaka efter honom. Jag älskar verkligen choklad tan. Särskilt älskar jag Tantan

Annons:
petterssonP
2014-05-04 11:08
#1

Jag gillar verkligen inte möss eller råttor, men måste faktiskt säga att din mus är super söt och färgen är riktigt snygg!!:)

optiMUS
2014-05-04 11:12
#2

Du är roligt nog inte den första som gillar Tantan fastän man egentligen inte gillar möss :-D Han är lätt att tycka om helt enkelt 😊

ajanki
2014-05-04 12:35
Emelie
2014-05-04 12:41
#4

Så fin! Älskar öronen på honom.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

optiMUS
2014-05-04 13:11
#5

Han tackar! Personligen hade jag önskat lite högre ansatta öron. Men han är ändå sjukt söt med sina dumboöron haha

Grodan
2014-05-04 19:36
#6

Spännande. 😃

Ser lite likheter (typ och ansiktsuttryck) med min RY-linje, där jag hade några Chocolate Tan. Det var Björndalare och tyskar i min linje. Vad ligger bakom denna grabb?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
nakuta
2014-05-04 20:24
#7

Han är sååå fin, du kan inte tro som jag längtar efter honom (klart att få träffa dig också igen, går ju tyvärr alldeles för länge mellan våra möten, men det ska vi försöka ändra på 😉), och klart efter mina tjejer som snart också kommer ner.

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

ajanki
2014-05-04 20:37
#8

Egentligen förstår jag inte varför du inte behåller honom? Är han väldigt gammal? Jag tycker att ju äldre hanen är ju roligare och bättre är det! Oftast väntar jag tills hanen fyllt ett år innan jag använder han i avel (har slarvat lite på sistone…men försöker hålla mig till ett-årsgränsen när det går)

optiMUS
2014-05-05 11:44
#9

Det är tyskar o björndalare bakom Grodan. Jag och nakuta kommer samarbeta. Vi bor båda i södra Sverige o ses då o då. Hennes hona är redo att paras snart. Min är inte ens född. Att hitta en snygg Tan hane när man bor i södra Skåne är inte helt lätt. Så hon får använda honom och jag får avkomma istället. Han sitter just nu med en hona hos mig så en kull får jag. Inte den mest ultimata parningen egentligen men det finns en plan bakom så jag ser det som ett steg mot mina mål. Jag ser hellre att han kommer till nakuta som har en riktigt bra hona till honom. En kombinaton jag själv verkligen tror på.

ajanki
2014-05-05 12:41
#10

Det är bra att ni kan samarbeta:)

 Hoppas ni hinner få en kull efter honom då:)

Grodan
2014-05-07 17:35
#11

#9 Aw, så skoj. Då är det släkting. 😃Tyckte jag kände igen släktdragen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nakuta
2014-05-07 18:44
#12

Ska bli så underbart att få börja samarbeta med OptiMUS, och längtar så efter denna snyggingen, han kommer passa så fint med min fina tjej =).

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

ajanki
2014-05-07 20:54
#13

#12 Så kul att ni ska jobba ihop! Jag vill också ha nån att jobba ihop med..L)

Kan du inte visa ett foto på din tjej? Är så nyfiken😃

Annons:
nakuta
2014-05-07 23:19
#14

Kommer bilder kanske någon gång under helgen :)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

nakuta
2014-05-10 17:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Tantans Blivande flickvän ;)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

nakuta
2014-05-10 17:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En till, blev inte de bästa bilderna idag, upptäckte när jag lagt in de på datorn att kameran va på helt fel inställning =(

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

ajanki
2014-05-10 17:34
nakuta
2014-05-10 17:38
#18

#17 Tackar

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Grodan
2014-05-11 14:31
#19

#15 Tjusig dam, vem är hon? Stam?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2014-05-11 15:16
#20

Björndalare bakom … okej … 😃det var därför jag omedelbart gillade grabben! Fin tanfärg, och fina tantassar, haha, precis som mina.

Enligt svenska standarden ska ju tanfärgen inte finnas på utsidan av ben/tassar/tår -  något jag "skiter högaktningsfullt i".

Så länge det är så pass svårt (och ovanligt) att få fram och bevara en fin tanfärg, prioriterar jag färg framför" teckning".

Lycka till med Tantan! Nån gång i framtiden kanske det finns avkomma att köpa för mig. ❤️ Tappa bara inte bort "nyfikenheten och kommunikationen" hos dem!! Det är viktigast av allt! (för mig, ni gör förstås era egna urval som faktiskt inte angår mig 😘 )

Annons:
nakuta
2014-05-11 17:14
#21

#19 hon kommer från tsunamis, får stammen nästa vecka hon skulle bara fixa lite med den, fylla i vart se som inte va från reggade uppfödare kom får osv :) Kommer göra allt för att behålla nyfikenheten osv, även mina tjejer är väldigt nyfikna, och kommer jobba för att få fram fina tans med underbart temperament

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

ariama
2014-05-11 17:17
#22

#21. 😘

Upp till toppen
Annons: