Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Bölder i öronen?

2014-05-15 22:48 #0 av: Lamina

Någon som har den blekaste vad detta kan tänkas vara? Har aldrig sett något liknande. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2014-05-15 22:49 #1 av: Lamina

Andra örat.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2014-05-15 22:50 #2 av: Lamina

Musen är, såvitt jag vet, fullt frisk i övrigt. Bölderna ska tydligen inte göra ont/vara besvärande.

//Lamina

Anmäl
2014-05-15 23:02 #3 av: Grodan

Aj, ser inte trevligt ut alls. Aldrig sett något liknande.

Tycker du ska försöka kolla upp det innan det går för långt, om det går att bota någon behandling.

Hon saknar morrhår också... (bara säger, ifall du missat det)

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2014-05-15 23:44 #4 av: Lamina

Aaaaha... Ja, har inte ens du sett något liknande... :/ Jag ska se till att det kollas upp.

Jag har noterat avsaknaden av morrhår. Får se till att det blir åtgärdat också. Tack. :)

//Lamina

Anmäl
2014-05-16 09:58 #5 av: Sync

Vad konstigt att det kom upp i båda öronen..

Anmäl
2014-05-16 12:34 #6 av: Tsunamis

Får jag låna bilden? Då kan jag fråga i en sluten Facebook grupp om de sett något liknande.

MvH   SE-Tsunamis   hemsida   ~   email   ~   Facebook
Sajtvärd på Gerbiler ifokus

Anmäl
2014-05-16 14:28 #7 av: Lamina

#6 Varsågod.

//Lamina

Anmäl
2014-05-16 16:52 #8 av: Tsunamis

Tack jag kollar med dem!

En fråga bara, är den mjuka eller hårda? Dvs vätskefyllda eller vårtaktigt hårda?

Anmäl
2014-05-16 17:25 #9 av: Artlink

Nej, jag har heller aldrig sett något liknande. När jag såg rubriken trodde jag det handlade om abcesser framför eller bakom örat. Det har jag haft på ett par möss. 

Just nu har jag en mus med sår i örat, men det är en helt annan sak och inte alls så stort. Ingen blåsa, inget blod utan mer en liten såskorpa

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2014-05-17 11:48 #10 av: Grodan

#4 Nope! Aldrig sett något liknande.

Ohyra - fast jag har verkligen inte sett något liknande tidigare, så jag tror inte det eg, det är inget ohyremönster direkt med blåsor...

Talgkörtlar/cystor/fistel - att det finns på bägge öronen är dock liiite märkligt...

Bett av insekt - ?

Starkt frätande - kan musen fått något giftigt på öronen? Plockat något giftigt ute?

Anmäl
2014-05-17 12:04 #11 av: Lamina

Saken är den att ingen annan i flocken uppvisar något liknande. Jag ska undersöka knölarna närmare när jag får chansen.

//Lamina

Anmäl
2014-05-17 16:48 #12 av: Tsunamis

Stafylokocker trodde folk mest på när jag frågade. För säkerhetens skull bör du nog ta hela flocken med bur och flytta dem från resten av dina möss. Ifall det ändå är så att det är något som är smittsamt så undviker du det genom att ha dem isolerade.

Anmäl
2014-05-17 23:50 #13 av: Tsunamis

histiocytom är nya budet. Godartad hudtumör som uppkommer av en rispa i örat som sen blir en knöl. De lär inte växa mer om de är godartade iaf.

Anmäl
2014-05-18 16:15 #14 av: Grodan

#13 Men då borde det ju inte vara bägge öronen...

Anmäl
2014-05-19 09:18 #15 av: Tjeja

#14 Muslingen kan väl ha rispat båda öronen..vid ett och samma tillfälle... det vore väl inte så osannolikt.. eller?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.