Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 819 ggr
Lamina
2014-05-15 22:48

Bölder i öronen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har den blekaste vad detta kan tänkas vara? Har aldrig sett något liknande. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2014-05-15 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Andra örat.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-05-15 22:50
#2

Musen är, såvitt jag vet, fullt frisk i övrigt. Bölderna ska tydligen inte göra ont/vara besvärande.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-05-15 23:02
#3

Aj, ser inte trevligt ut alls. Aldrig sett något liknande.

Tycker du ska försöka kolla upp det innan det går för långt, om det går att bota någon behandling.

Hon saknar morrhår också… (bara säger, ifall du missat det)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-05-15 23:44
#4

Aaaaha… Ja, har inte ens du sett något liknande… :/ Jag ska se till att det kollas upp. Jag har noterat avsaknaden av morrhår. Får se till att det blir åtgärdat också. Tack. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sync
2014-05-16 09:58
#5

Vad konstigt att det kom upp i båda öronen..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Tsunamis
2014-05-16 12:34
#6

Får jag låna bilden? Då kan jag fråga i en sluten Facebook grupp om de sett något liknande.

MvH  Tsunamis

Annons:
Lamina
2014-05-16 14:28
#7

#6 Varsågod.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tsunamis
2014-05-16 16:52
#8

Tack jag kollar med dem!

En fråga bara, är den mjuka eller hårda? Dvs vätskefyllda eller vårtaktigt hårda?

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
2014-05-16 17:25
#9

Nej, jag har heller aldrig sett något liknande. När jag såg rubriken trodde jag det handlade om abcesser framför eller bakom örat. Det har jag haft på ett par möss. 

Just nu har jag en mus med sår i örat, men det är en helt annan sak och inte alls så stort. Ingen blåsa, inget blod utan mer en liten såskorpa

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
2014-05-17 11:48
#10

#4 Nope! Aldrig sett något liknande.

Ohyra - fast jag har verkligen inte sett något liknande tidigare, så jag tror inte det eg, det är inget ohyremönster direkt med blåsor…

Talgkörtlar/cystor/fistel - att det finns på bägge öronen är dock liiite märkligt…

Bett av insekt - ?

Starkt frätande - kan musen fått något giftigt på öronen? Plockat något giftigt ute?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-05-17 12:04
#11

Saken är den att ingen annan i flocken uppvisar något liknande. Jag ska undersöka knölarna närmare när jag får chansen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tsunamis
2014-05-17 16:48
#12

Stafylokocker trodde folk mest på när jag frågade. För säkerhetens skull bör du nog ta hela flocken med bur och flytta dem från resten av dina möss. Ifall det ändå är så att det är något som är smittsamt så undviker du det genom att ha dem isolerade.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
2014-05-17 23:50
#13

histiocytom är nya budet. Godartad hudtumör som uppkommer av en rispa i örat som sen blir en knöl. De lär inte växa mer om de är godartade iaf.

MvH  Tsunamis

Annons:
Grodan
2014-05-18 16:15
#14

#13 Men då borde det ju inte vara bägge öronen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tjeja
2014-05-19 09:18
#15

#14 Muslingen kan väl ha rispat båda öronen..vid ett och samma tillfälle… det vore väl inte så osannolikt.. eller?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tsunamis
2014-05-19 12:06
#16

#14 det jag läst om just histiocytom är att det är en av orsakerna, vet inte riktigt om det är enda orsaken eller en utav dem.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: