Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 5718 ggr
Grodan
2014-05-18 16:09

Klotter - här kan ni trolla 8

Ny klottertråd. 🧟‍♂️

Gamla här: LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2014-05-18 16:11
#1

Svar på #293 av Littlem  i klottertråd 7:

Gulle dig. Men jag skulle aldrig låna eller kunna ta emot. Jag får ju snart lön, bara tar några veckor…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-05-19 11:42
#2

Det är riktigt skyfall utanför mitt fönster just nu, har sån ångest då det sägs vara risk för åska idag… Jag är en såndär riktig liten fjant som är jätterädd för åskan 😕

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Vattnadal
2014-05-19 12:27
#3

Jag är förbannat less på läkare som inte har tid att lyssna, inte förstår vad man säger och bara skiter i en. Nu ska jag ta 4 hundar på en runda i skogen, sen åka till jobbet, och sluta tänka på idioterna!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

nadinemachines
2014-05-19 12:34
#4

Det är snaart sommarlov.. och jag känner för att sjunga julsånger 🤔

LisaR
2014-05-19 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hämtade hem denna goding igår. Så nu är råttflocken komplett! Tanken var att han skulle få heta Lillebror men nu vet jag helt säkert att hans namn är Troll. Supertrevlig liten råttis :-)

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Emouse
2014-05-19 18:47
#6

Söt tåtta*_* haha, på förra klotter tråden la jag sista kommentaren med nummer #301 hur gick det till??:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Grodan
2014-05-19 19:14
#7

#3 Kram ❤️

#5 Grattis, fin råtta! ❤️

#6 Tror det blir så när två personer skriver typ samtidigt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-05-19 19:21
#8

Blixtar och dunder, magiska under! Skönt med lite regn och åska som rensar luften. Men varför gick jag inte ut med hunden lite tidigare? Nå ja, åskskurar tenderar ju gå om rätt fort.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lollynonna
2014-05-19 19:51
#9

blixtar?!? här har det varit +24 idag😃

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

LisaR
2014-05-19 21:33
#10

#8 åska?? Fy Fabian :( Efter en hel dag med städning och renovering av rökluktande rum (hatar att slipa och måla) så tänker jag nu dyka ner i soffan. Men först ska jag tända några av de där magiska ljusen från Ikea som luktar smultron. Sinnlig heter de, någon som testat? Om inte, GÖR DET. Barnminnen från när man staplade bären på ett strå kommer fram. Älskar doftljus för övrigt och dessa är som hittade i himmelriket!

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Emouse
2014-05-20 19:58
#11

Har vart ute med mössen idag och nu sitter jag och surar för att jag inte kan infoga "ifokus smileysarna" på plattan. Så nu blir det de orginella ;)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

jollycox
2014-05-21 20:41
#12

Jag har lite tråkigt. haha

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Grodan
2014-05-21 21:25
#13

Mycket att göra, hinner inte vara här. Kram på er ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
2014-05-21 22:33
#14

När man lägger ner så mycket tid och energi på att hjälpa en människa, är det verkligen för mycket begärt att människa ifråga faktiskt ansträngde sig lite själv också? Jag menar, istället för att hela tiden göra saker för att förvärra situationen..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2014-05-22 14:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Dagens syssla i värmen!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2014-05-23 02:41
#16

Det är när man står i huvudentrén på ett av Stockholms största sjukhus och väntar på sin pizza kl halv 3 på natten som man inser att "f*n, dethär var ingen bra ide…" Edit, en halvtimme senare: Och hur svårt är det egentligen att hitta till huvudentrén på ett sjukhus? Seriöst?!?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

LisaR
2014-05-23 13:21
#17

#16 Hittade pizzabudet tillslut?? Man tycker ju att det borde vara ett av de lättaste ställena att leverera till :P Freeeedag idag! Var nyss på bruks och tränade vovvis & ska nu dra igenom några avsnitt av supernatural. Solen kan vänta, vill inte ut själv och det är alldeles för varmt för min Hugo att gå promenad när solen ständigt ligger på. Set fram emot kvällen också, fredagsmys. Kanske ska unna mig en sån där stor färgglad plockpåse med sött…

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Lamina
2014-05-23 14:32
#18

Jaaaa, alltså, han hittade ju varenda jäkla ingång, förutom huvudentrén… Men vi fick pizza tillslut iaf. En sisådär 3 timmar efter att vi beställt den. Och med ägg i sallade, fast vi sa till om att det inte fick vara det då det är strikt äggförbud på avdelningen… -3 av 5 får dom av mig. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-05-25 14:49
#19

slickar skålen som det var glass o chockilaaaa ii… vem har ätit upp mitt namnam?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
2014-05-25 17:05
#20

Tjuter i öronen efter dammsugning. :( Ska byta om och köra ett hääärligt träningspass. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
KickiG
2014-05-25 17:13
#21

#19 Inte jag inte! 

#20 Här är det idrott i soffan som gäller. Hockeymaraton pågår.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-05-27 20:43
#22

#21 hihi… jag åt ju upp det…

En dag utan godis… hm… känns konstigt… blivit så mkt socker o godis sista tiden… jag rör inte på mig tillräckligt för att det ska vara nyttigt

Tänker på en brun dobbis i småland…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cert
2014-05-28 06:24
#23

Har ett rum ledigt om någon söker nåonstans att bo.

Cert
2014-05-28 06:43
#24

Åh, vill ha en råttbur som j kan öppna hela fronten på.

Uranti trivs jättebra i sitt terrarie. Tummen upp

Lamina
2014-05-28 22:03
#25

Konversation med konduktören på tåget: Så du ska till Stockholm, du? Ja, jag bor där. Ja, det är ju fritt val! Fast egentligen bor jag i Nynäshamn… Det kan ju vara trevligt. Ska man vara riktigt petig så bor jag i en liten by med 600 innevånare 20 minuter utanför Nynäshamn. Ja, nu börjar vi närma oss något!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-05-29 09:09
#26

Och det regnar igen… Eller, fortfarande om vi ska vara helt korrekta.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-05-29 10:48
#27

Har varit svinkallt i flera dagar nu, så jag klädde på mig varmt och sitter nu och svettas som en gris. Snart hem från möte, åka till stallet och sen iväg och kolla på ponny som eventuellt ska köpas! :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Lamina
2014-05-29 17:50
#28

Har inte ätit medicin på typ en vecka nu. Give or take någon dag. Den tog slut och jag har inget nytt recept eller möjlighet att komma i kontakt med min Reumatolog. Så igår åkte vi och handlade hund och kattmat. Och lite att äta i helgen. När vi handlar hund och kattmat, och lite att äta, så snackar vi inte små mängder. Det höll på att ta knäcken på mig och syrran at släpa hem allt på bussen. Så idag bestämde jag mig för att åka till IKEA! Börjar förstå varför alla envisas med att tjata om att jag faktiskt borde tänka lite på att jag är sjuk ibland… Men men, det var dagens tråkiga. Dagens roliga är att jag har tillbringat 2 timmar på Södertälje Syd med Ajanki. Kanske inte det normalaste stället att hänga på, men hon var ju bara på genomresa. Och med sig hade hon 2 små mysiga muspojkar till mig! Ängman och Äcco heter dom. Så trevligt sällskap och lite nya möss, då kan ju dagen inte bli bättre. Trots att man åker till IKEA! XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-05-29 18:58
#29

#25 lol…

Jag har varit ledig idag. Allt det jag tänkt jag skulle göra: städa råttburarna (alt rulla ut dem och spola av ute), tvätta, kanske renovera lite, skriva stamtavlor till råttor osv osv… har jag INTE gjort…

Istället har jag sovit och läst en bok. Det var inte en sträckläsarbok egentligen, men jag sa till mig själv att det var det. Det är en triologi som jag kände att jag behövde läsa för att Eva sa att den är så bra… Kan vara kul att prata om den med henne i a f. Och eg var också läsningen en liten flykt samt för att jag har ett svårt val och beslut att fatta. På lördag ska jag åka och titta på en hund. Jag har nu ont i magen av nervositet. Mest är jag nog orolig över om jag ska klara det fysiskt och ekonomiskt. Jag borde ev vänta lite, tills jag vant mig mer vid att jobba… tills jag flyttat till ett trevligare ställe närmare jobbet, men det är så ensamt, jag lider av denna ensamhet… jag har aldrig varit så ensam som nu (visst råder möss, råttor och illrar lite bot på det… men bara lite lite lite)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2014-05-30 15:49
#30

Det är alltid lika roligt att se hamstrar äta haha 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

lollynonna
2014-05-30 16:45
#31

¨min lillebror satt nyss och sjöng:grodan,grodan! grodan groodaaaan!XD

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Lamina
2014-05-30 21:20
#32

Såååå… Igår insåg jag att jag saknade ett litet keldjur. Ja, alltså, jag har ju massor med små keldjur i musrummet. Men jag vill ha ett som bara är till för kel, ett som jag kan ha på rummet. Man måste ju ha ett djur på rummet liksom. 😎 

Jag insåg också, i ungefär samma veva, att jag verkligen saknar att ha dvärghamster. Några av dom mysigaste djur jag haft har varit dvärghamstrar. Så jag köpte en bur. Och efter att ha kollat med syrran att hon var ok med att jag har ett djur på rummet gav jag mig iväg för att titta på ett gäng små dvärgar. Jag skulle bara titta, hade ju inte tänkt mig en liten hybrid från någon skum uppfödare. Meneee… Ja, denhär lilla tjejen stal mitt hjärta på 2 röda! Måste vara en av dom mysigaste små dvärgar jag träffat! ❤️

Så säg hej till Hannah! En liten Pearl Argente (ja, hon är ju hybrid…) som nu blivit en del av familjen. Filmade henne när hon precis hade flyttat in. Hade ställt buren i soffan då katterna var väldigt nyfikna och jag ville hålla koll så hon inte blir stressad eller råkar ut för en olycka. Men som ni ser är hon en chill liten flicka. Om än lite klumpig och med en konstig stil i hjulet. ❤️

(Och för dom som undrar så hade hon systrar som hon hade gått med. Men dom hade blivit särade på p.g.a bråk. Därför bor hon ensam.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-05-31 12:21
#33

#31 ❤️

Åkte inte och tittade på hunden idag. Jag är helt trasig över det beslutet, men en akut sjuk iller, dålig ekonomi och ett nytt jobb gör att jag tyvärr inte kan ha hund just nu.

Jag har pussat på illrar, råttor och möss, gått en promenad, men känner mig ändå ämblig. Idag är en riktigt dålig dag. Känner för att gå till affären och köpa 10 kg godis och bara vräka i mig. Tur jag inte har en krona på kortet. Bensinen i bilen är också nästan slut så åka någonstans går inte heller.

Jag får ta mig i kragen. Dricka en kopp kaffe. Pussa på råttungarna som trots allt är i sin bästa ålder nu. Försöka komma på ett tema och börja med deras stamtavlor. 14 stamtavlor skall skrivas för hand.

Sen borde jag glädjas åt att jag snart får en Siamese-mus-kull här. Det är ju flera månader sedan jag hade en sist.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-05-31 17:35
#34

Igår var den bästa kvällen i mitt liv. Fick för första gången i mitt liv se Metallica live, och det var så otroligt mycket bättre än jag hade förväntat mig…

Lyckorus ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Grodan
2014-05-31 17:53
#35

#34 Kul att du hade en bra upplevelse.

Jag såg dem på nittiotalet. Blev besviken (eller eg äcklad och uttråkad osv) och lämnade konserten efter 2-3 låtar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-06-03 00:02
#36

Wow. Sista minuten av Games of Thrones senaste avsnitt (s4e8)… MUUUUUUUUUUUMS!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2014-06-03 01:05
#37

Åh då har jag nått o se fram emot imorrn! Laddade ner det men är för trött ikväll. Har ägnat hela helgen åt att flytta hem alla djuren till min lägenhet. Vart en jäkla massa bärande kan jag säga!!  Men nu är de på plats, så nu tänker jag inte flytta på länge ;)

Grodan
2014-06-03 18:41
#38

#37 Aw, vad skönt att du har allt på plats nu.

Inte säkert att du gillar det jag gillar. hihi… själv skrek jag av förtjusning och glädje och var tvungen att se det en gång till…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-06-03 19:13
#39

Penny Dreadful, s1e4, intressant scen med hund o råttor… hm🤔


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LisaR
2014-06-03 21:45
#40

Någon mer som kollar Supernatural? Tycker serien är ruggig, brukar normalt tycka att sånt här är blajj men vet inte vad som fått mig att fastna!

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Annons:
Lamina
2014-06-04 13:20
#42

Det var det värsta! Blir uppringd av Comviq som vill prata med mig om att skaffa abonnemang istället för mitt kontantkort. Säger att jag inte är intresserad, men hon propsar på. Efter att upprepade gånger (räknade till runt 5-6) ha påpekat att jag inte är intresserad frågar jag om hon har svårt att förstå? Ja, fick jag till svar, för dethär är exakt samma sak som jag använder idag fast som abonnemang utan bindningstid. Så hur kan jag veta att jag inte är intresserad innan jag lyssnat på erbjudandet? Jag är ändå inte intresserad, vill inte ha något abonnemang! Ska hon ringa och göra sitt företags kunder irriterade så dom byter till en annan operatör? Då säger hon att HON blir irriterad när jag avbryter henne hela tiden när hon försöker förklara sitt erbjudande! Och vad gäller om huruvida jag skulle få för mig att byta eller inte så är får jag ju faktiskt göra som jag vill tycker hon. Ja men vaf*n, ska jag sitta och lyssna på hennes rabblande när jag INTE ÄR INTRESSERAD!?! Nej, sånthär skit tar jag inte. Det första jag gjorde var att tala om för Comviq vad jag tyckte om deras Medarbetare. Hoppas hon får sig en rejäl avhyvling… :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-06-04 17:27
#43

#42 Vilket tålamod du har. Jag säger bara nej och lägger på jag. Tyvärr kan jag bli väldigt arg på telefonförsäljare, jag har ingen respekt för att det är ett jobb. Men nu när man kan vara med i Nix med mobilnr är jag ju med där och blir i regel inte uppringd mer. Händer att någon slinker igenom..

Sommarplågan tror jag blir denna: (jag har hört den två gånger nu och den ekar i mitt huvud… blir inte av med den)

Häääj Margarita!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-06-04 18:21
#44

Jag jobbar som telefonförsäljare…. 😞 Fast på mitt jobb är vi väldigt noga med att lyssna på kunderna och respektera dem och deras åsikter. Man kan göra det på så väldigt olika sätt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-06-04 18:23
#45

#44 sorry… jag har också gjort det, men länge sedan och bara äldre kunder


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-06-04 18:27
#46

#45 Jag har full förståelse, blir själv irriterad på de där idioterna som bara babblar på utan att acceptera att man kanske inte är intresserad och vägrar sluta. Ofta har de dock press på sig uppifrån. Fast här i Finland är det enkelt, oftast är det finskspråkiga som ringer, och då glömmer jag som är på det stora hela tvåspråkig plötsligt bort all min finska och kan bara svenska. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2014-06-04 18:45
#47

Jag har väldigt stor respekt för telefonförsäljare, och alla andra som jobbar med att prata i telefon. Vilket tålamod och vilken styrka man måste ha för att stå ut med det. Arga kunder, folk som skäller ut en osv osv… Jag kan tänka mig att det är bra mycket värre än att stå i kassa. Och jag fick ta en hel del från vissa kunder när jag stod i kassa. Fast jag älskade ju iofs det jobbet ändå! Men att ringa/svara i telefon måste vara ett tuff jobb. Tycker dom förtjänar all respekt. Dvs, om dom har vett nog att respektera mig och kan utföra sitt jobb. Om inte så blir det tyvärr inte så roligt för dom. Jag skällde ut en telefonförsäljare för noter redan när jag var 13. Han ville sälja kalsonger. Och när jag sa att pappa inte var hemma så undrade han om JAG visste vilken storlek pappa har. Om man bortser från det absurda i den frågan så hade han ingen som helst rätt att sälja nånting till mig. Pucko! -.- Då jag själv har jobbat med face to face försäljning (raggade månadsgivare till rädda barnen på stan) så kan jag dras tugg. Och eftersom jag i grunden är lite ond av mig så tackade jag nej till en produkt jag egentligen var intresserad av med motiveringen att "du har missuppfattat nästan allt dom försökt att lära dig och är allmänt urusel på försäljning. Gör om utbildningen och kom åter när du fattat åtminstone hälften av vad dom sagt."

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
2014-06-05 00:29
#48

#38 Jo det är bara tenrecsen kvar som inte fått sina burar fixade. Måste bli av med alla tomkartonger o sånt först innan de kan få sin större burar.

Haha ne de va inte alls vad jag tänkt mig!  Usch, var lite orolig jag skulle få mardömmar av de men jag har klarat mig utan ;)

Annons:
Grodan
2014-06-05 14:12
#49

#48 Skönt att du kunnat få hem alla djuren. Trångbodd och djur överallt men så skönt att ha allt hemma ändå!

haha.. jag äääääääääääääääääääälskar blodsplatter o sånt mums… weeee


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-06-05 19:30
#50

Vi har köpt en ny häst…. Eller snarare en halv häst ;) Här är jag på Orienten och lilla Mojje vid sidan av!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2014-06-05 19:31
#51

Bilden följde inte med som vanligt :c

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2014-06-05 19:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

… (Försöker få med bilden)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2014-06-05 20:22
#53

Ha ha, glöm inte att köpa utrustning storlek Quarterhorse till lilla Mojje. 😎😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2014-06-06 00:54
#54

#53 hahaha nej precis ;)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
2014-06-08 07:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

En av mina italienarhanar (har tre) har blivit pappa (ja, förresten så har ju då en av dom blivit farfar..) Jag var och tittade på dom i går, 6 veckor gamla och helt underbara😍

Annons:
Sync
2014-06-09 00:35
#56

Kom in i rummet där mina möss är för typ en timme sedan. Hälsar på varje bur när jag plötsligt stannar upp och blir illa till mods. Blod. Blod överallt. Hela buren. Igår var det ingenting. Hanbur såklart. Kollade in, letade. Hittade en frisk, fin och sår fri pojke. Den andra är borta. Märkte nu också att längst burens vägg är det blod. På utsidan. Det är en öppen bur. Så stackarn hoppade ut som sista utväg. Nu sitter han någonstans under min säng.. suck. Lämnade mat och vatten på golvet och så får jag se om jag hittar han imorgon bitti. Är det allt? Nä. En till hane, från buren ovan, är borta. Hittade inget blod men för f*n… jag som trodde jag hade bra Innan-Slåss öga. Nu ska jag lägga mig helt ledsen. Suck.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Littlem
2014-06-09 14:22
#57

#56 Otroligt tråkigt =(  Hoppas du hittar rymmarna.

Men det visar återigen varför vi tjatar om detta med hanar ihop. Även om man har haft möss ett tag o tycker sig känna dem kan det gå illa fort.

Sync
2014-06-09 15:36
#58

#57 Jadå. Ena musen vaknade jag med vid halsen. Han hade inga skador alls. Ingenting. Det är den som är i buren överst där det inte fanns något blod. Måste väl flytta han någon annanstans för han verkar inte trivas i buren då. 😕 Eller så bara trillade han. Men aja.

Jo klart. Jag är full medveten om det. Dock har jag två hanar som har bott ihop med varandra utan bråk i snart 7 månader och jag vet att det kan funka. Såklart uteslutar jag inteee att de kan inte börja bråka. Jag är beredd. 

Jag vet att det kan gå hett till men har aldrig varit med om sådan bråk att hela buren är blodig. Det ser ut som om någon målade med röd färg och en pensel i buren. Bråk hemma hos mig såg ut som att de står mot varandra, slåss, jag hinner att märka/höra och sedan flyttas de isär. Det värsta som har hänt här hemma var öron "punktering". Men ja.. shit vad min ena hane måste ha blivit irriterad på något. Suck.

Åååå andra sidan så har jag snart få hem en Dumbo ear Kampfisk hane som en present. Lite gott i det dåliga!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Vattnadal
2014-06-09 17:09
#59

Biter de varandra i svansarna, och sen springer runt och jagar varandra, och kanske piskar med svansarna, kan det se bedrövligt ut i buren.

Jag har haft möss på rymmen som gått uppe på burar med andra och blivit biten i svans och fötter, det blodar ner något oerhört!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2014-06-09 18:30
#60

Jobbat, pussat på massa djur:

  • 3 faraodåggs,

  • 14 råttbebbarna + några vuxna

  • 2 möss

  • 2 illrar

nu ska jag tävla på fp


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2014-06-09 20:22
#61

#60 Wieee. 

Jag slutar skolan på torsdag. Sen är det äntligen LOOOOV! (Och sommarjobb… ;))

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

MaaariaS
2014-06-09 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Så mysigt det är att krypa ner i sängen när man möts av detta *kärlek*❤️🐶❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Littlem
2014-06-09 23:23
#63

#58 Ja nu var det inte riktat just mot dig utan mot alla som har hanar ihop eller tänker ha hanar ihop.
Skönt att ena hanen kom fram!

#60 Låter härligt <3

Själv mår jag sådär. Har vart låg o haft massa ont i kroppen. Främst händerna vilket gjort att jag inte velat/kunnat göra så mkt vilket gjort att jag blivit ännu mer leds o o låg o stressad för jag vill göra saker.

Nu ska jag ta en sista promenad med Sniff innan läggdags. Mysigt nu när det är s¨ljummet o skönt ute =)

Sync
2014-06-09 23:33
#64

#63 Jag vet. 🙂

Åh. Är lite svartsjuk på att få gå ut med hunden. Gå ut ensamt är inte samma sak. 🙂

Jag fick förresten nyss veta via skolmejlen att jag fick C i engelska. Jag har missat väldigt mycket detta läsåret och har riskerat att gå om tvåan. Har försökt ändra på det och där ser man! Nu väntar jag på resten av betygen…

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2014-06-09 23:43
#65

#61 Flera pussade tillbaka… det är så jäkla mysigt ❤️

#62 Mmm… jag vet… jag kunde inte sova ensam i sängen på flera månader efter att korven lämnat jordelivet…

#63 Jag känner igen det där med händerna. Jag stretchar dem (samt knakar igenom dem), smörjer in med ormsalva och har sedan handledsstöd (med tumdel) på. Det avlastar o gör att jag kan göra lite saker utan att ha ont.

#64 Ja, svårt att gå ut ensam… jag saknar promenader, frisk luft och hund


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2014-06-10 20:45
#66

#65 Vem sov med dej då?😴

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2014-06-10 21:32
#67

#66 ingen… jag sov inte i sängen på flera månader


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2014-06-11 16:22
#68

#66 men fy *kram*❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2014-06-11 22:03
#69

#68 kram ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
MaaariaS
2014-06-11 22:12
#70

#69 🌺

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emmaslindh
2014-06-12 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Ett syskonpar har flyttat in i föräldrarnas trädgård… 

tre skator håller på för fullt med att utveckla sin flygteknik 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2014-06-12 21:18
#72

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-06-13 22:19
#73

Usch, är helt ensam hemma. Imorgon ska jag åka till sommarstugan där jag sedan ska spendera 3 veckor då det är närmare till mitt sommarjobb… Och då väljer min karl att åka iväg med sina polare och supa hela helgen flera mil från Sthlm -.- feeling the love

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
2014-06-14 09:47
#74

Jaha, nu sitter jag ensam i en lägenhet mitt i Stockholm. Jag är kattvakt tills nästa lördag. Vad ska jag göra hela veckan? Fast jag älskar ju Stockholm så det blir nog bra!

Lamina
2014-06-15 00:41
#75

Jag är inte så smart alla gånger, nej. Jag räknar gång på gång hur många pass jag ska jobba innan lönen kommer, och hur mycket pengar jag då kommer behöva till mat. Så tar jag mina sista pengar och går och köper mat till alla 8 pass. Så kommer jag hem, sätter mig framför datorn och bra surfar runt lite. Så slår det mig när jag tittar på kalendern… Jag ska ju bara jobba 4 pass! Gah! Det var ju några hundralappar jag kunde använt till något roligare… 🤓

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-06-15 08:06
#76

#75 Jag känner igen den där känslan… 

Jag lagt mina sista slantar på privatläkare eftersom det var stört omöjligt att få tid till kommunala sidan. Och förutom läkararvodet på ca 500 kr så åkte jag på antibiotikakur, receptbelagd hostmedicin och en astmapipa för en annan 500-lapp. (Konverterat valuta lite löst i skallen, så kastar lite grann, men i alla fall…). Och förutom kostnaderna så har jag nu skräckscenariot "allergibaserad astma" som hägrar vid horisonten. 😭 Men att gå vidare med det privat är inte ett alternativ och kommunalt får jag inga tider före kanske någon gång i augusti-oktober typ. Min lilla hemstad sparar och ger endast akutvård under sommaren.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Littlem
2014-06-15 20:42
#77

JA dyr medicin suger. Hämtade själv ut illamående tabletter för 1400:- häromdan. Kan säga att jag hade mkt heldre lagt de på nå roligare!  Vill inte veta hur mkt pengar som gått åt till mediciner o annat under behandlingstiden o när jag blev sjuk.

IDag trotsade jag ilsk kropp och spände Sniff framför cykeln o åkte ner till slussarna o käkade glass. Det var mysigt :)

Lamina
2014-06-16 04:36
#78

#76 Wth, Hur kan man ens komma på tanken..? Endast akutvård under sommaren… Det är ju absurt! 😮

Och hoppas verkligen inte du har fått allergi av något slag. Det är inte mössen hoppas jag? Du borde testa att lämna ifrån dig dom en 2-3 veckor för att se om det blir bättre om du misstänker det. 😐

#77 Går inte det på högkostnadsskydd? Jag menar, efter 1200kr så behöver man ju typ bara betala hälften så mycket. Och efter en viss summa är medicinen t.o.m. gratis. (Vet det då min syster käkade fler mediciner än vad hon kunde räkna till efter sin diskbråckoperation som slog fel förra sommaren.)

Och jag tycker att min medicin är dyr. Mig tog det 2 månader att komma upp i högkostnad när jag fick min diagnos för 1½ år sen. Numer äter jag lite mindre medicin, så jag har ännu inte lyckats slå i taket. Hade ju iofs varit där på en vecka om djurmedicin hade räknats, så… 🤐

Jag har iaf insett exakt vad ironi är för något. Ironi är när man sätter nyckeln till sophuset på sin egen nyckelknippa, som man aldrig tidigare tappat bort, för att man lessnat på att syrrorna tappar bort den hela tiden. För att sen tappa bort sagda knippa 2 dagar senare. 😟

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Cert
2014-06-16 06:22
#79

får gäster i veckan. två 50+ som båda är livrädda för råttor och möss. Blir en stressande vecka för oss alla, tur att jag har jättmycket att göra på jobbet =D

KickiG
2014-06-16 06:49
#80

#78 Jag vet, helt sjukt att man inte får/kan bli sjuk. Detta kombinerat med kommunal läkarbrist så är det privat som gäller…

Har ju hunden också, förutom mössen. Gjorde en allergitest för nästan ett år sedan, före min second hand-hund och mössen kom till mig i november 2013. Då visade jag allergi för timotej och gråbo, men varken för hund eller gnagare. Men de tog testet från ett blodprov, och läkaren i torsdags var av den åsikten att det är opålitligt, och man borde göra ett pricktest. Ska försöka få en remiss till det. Sedan i typ augusti-oktober när man har chans att komma till läkare igen i den här staden…

#79 Jag hade också gäster som var rädda för möss, men det funkade för dem när de såg att mössen var ordentligt instängda i sina burar och inte kom ut därifrån.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-06-16 12:08
#81

Första dagen på sommarjobbet idag, varit vaken sedan 04.00….

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
2014-06-16 17:44
#82

Inte så nice att komma hem från jobbet och inse att hunden tydligen haft diarré mest hela dagen… 🤢

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-06-16 19:34
#83

#80 Åh, hoppas du inte är allergisk mot djuren…

Trött o ont i händer o handleder… jobbat hårt många timmar idag


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Cert
2014-06-17 06:32
#84

LEDSEN . usch.

Lamina
2014-06-18 06:18
#85

Jag har 139 spel i mobilen, och är sjukt uttråkad…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Cert
2014-06-18 06:43
#86

Smådjur är inte långlivade, men nu börjar en hamster tackla av, och han har sällskap.

Naturligtvis är alla smådjur här hemma ungefär samma ålder också. Jag är så dum. Vad tänkte jag där?

Urantimus mår bra iallfall =)

Och råttflickorna =)

Och Ben (hamster) =)

… Jag är liksom inte redo att det börjar se mörkt ut för råttpojkarnas framtid. Jag är inte alls mogen för det här. Inte det minsta.

Emmaslindh
2014-06-18 18:54
#87

#86 det är alltid hårt när djuren vandrar vidare. Själv satt jag nyss vid min guldhamster Kimberlys grav och grät en skvätt och lämnade blommor, henne var jag tvungen att låta vandra vidare i december, pga livmoderinflammation som vägrade bli bra. Usch!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sync
2014-06-18 20:26
#88

Så eh… min mamma har länge klagat på att det är en mus på rymme i hennes kök. (Har mina möss på övervåningen medans köket är på nedervåningen). Helt omöjligt att ta tag i musen där så det enda vi kunde göra är att sätta ut humanitära fällor. Det gjorde vi. Förigår ser jag att den är stängd. Tar upp den, hör att en mus är där i. I sista sekunden insåg jag att jag ej har några möss på rymme. Tänkte ej mer på det och öppnade fällan. Stack in handen och tog ut musen som kollade dödsrädd på mig. Jag kollar på den tillbaka. Detta pågår i fyra sekunder typ. Plötsligt inser jag att det är en vild mus (och musen insåg att det är en vild Adam). Slänger in musen i vasken och får panik. Den försöker hoppa ut och jag trycker den tillbaka i vasken. Får tag på en plastpåse och fångar musen. Springer ut, ut ur trädgården och släpper ut på den stora gräsmattan med högt gräs. Ja… eh. Whoops?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2014-06-18 23:41
#89

#88 LOL… vad snäll den var, stackarn


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2014-06-19 01:40
#90

#89 Min första tanke var "Varför har den så små öro… WAAAH!". Tack godegud att jag ej blev biten. Bleh. :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Tsunamis
2014-06-19 10:39
#91

Sitter och väntar på att den här dagen ska gå fortare… Vill ha helg NUU!

MvH  Tsunamis

zickan
2014-06-19 12:50
#92

Kommer jag och klottrar in liten ful smygreklam. Måste ju finnas några bra tecknare här inne. Även ett av forumen med roliga och bra ideer på fototävlingarna. Kanske nån som kan pilla ihop ett par ekorröron och lite fluffig svans på en mus 😇

http://exotiskadjur.ifokus.se/discussions/53a2ba1e8e0e743d5b002c6a-gratis-choklad?discussions-1

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

jossa5
2014-06-19 16:04
#93

Folk är tråkiga! Bjudit in till grillning och spelkväll idag, men nu bangar dom för att det har regnat lite nu å då. :P

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emmaslindh
2014-06-19 18:59
#94

Väntar på min karl jag inte träffat på en vecka. Hur kan tiden gå så långsamt? Vill ha han här nu :c

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2014-06-19 19:14
#95

#90 Ja, möss är ju snälla djur! ❤️

Lite ledsen. Mushonan (1 år gammal nu i juni) som födde kullen med 17 ungar fick somna in idag. Hon hade fått en tumör i rumpan och den satt väldigt olägligt till. Alla ungar fick resa till mushimlen med mamma. Det var tufft och tråkigt beslut.😭


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2014-06-19 23:26
#96

#95 Jobbigt som f*n. :/

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Lamina
2014-06-19 23:34
#97

#95 😕 ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
lollynonna
2014-06-20 00:43
#98

orka sova.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
2014-06-20 01:58
#99

nu orkar jag sova😴

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Denna kommentar har tagits bort.
Emmaslindh
2014-06-21 02:12
#101

Jag har åkt limousine idag… Väldigt trevligt!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
2014-06-22 16:09
#102

Usch, Idag har jag inte gjort så mycket mer än att fodrat lite djur och suttit vid skärmen. Kanske ska man ta en liten promenad? Eller så stannar jag inne och gör ingenting, som det faktiskt lutar emot😊

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
2014-06-22 16:19
Littlem
2014-06-23 23:25
#104

#78  Min förra "gratisperiod" tog slut i mars så nu håller jag på o jobbar mig upp till en ny. JO jag fick lite rabatt på dedär 1400. Annars skulle de blitt ännu dyrare ;) Tror jag är uppe i 1800 nu eller nått. Tror gränsen för gratis går vid 2200. Lär komma dit nästa besök får då är det myyyycke som ska hämtas ut.

Har med stoppat i mig mer än jag minns sista åren. Cellgifter, anti illamående, mot värk, för o lindra magen, antibotika o penicillin, kortison osv osv.

Sitter o kikar igenom lite forum. Har spenderat helgen sen i torsdags norrut. Har haft de super trevligt med goa människor och massa god mat och umgåsande.

I fm kom jag o Sniff hem. Rätt skönt o komma hem till djuren ändå. Lite tråkigt med då en av mina socialaste tjejjer som alltid brukar sticka ut huvet och  säga hej till mig när jag kommer hem (hon bodde i en duna bur där det bott en hamster som tuggat upp ett hål i sidan). Men nu gjorde hon inte de. Anade oråd direkt o hittade henne död i sitt hus. Hon var bara 1½ så tyckte hon va lite för ung =(

Annons:
Lamina
2014-06-24 17:36
#105

Igår ringde min brukare och bad mig att säga upp mig. Mitt svar: "Ha ha, mer än gärna!" Vi ska säga upp oss allihop! Nu ska det bli vad som borde ha blivit för flera månader sen. Hoppas bara inte det betyder att jag blir tvungen att jobba fler timmar… :/ Ikväll ska 2 av mina systrar äta middag med Jonas Gardell och Özz Nujen! Hur awesome är inte det liksom?!? Dessutom har dom fått 2 nätter på värsta lyxhotellet med spabehandlingar och massa annat kul. Är så glad för deras skull, dom förtjänar det verkligen så jäkla mycket!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Velinga1984
2014-06-25 07:46
#106

Skriver sällan men än så länge finns jag här 😃 Här hemma går det 3 honor ifrån Ajanki, har inte koll på åldrarna faktiskt. Jag har valt att bara ha mina möss på den nivå som var tänkt från allra första början, ren sällskapsnivå med mysiga honor. 3 möss är helt lagom, speciellt med tanke på att minste sonen fått förvärrat tillstånd igen. Skit oxå. Men flickorna stannar in i det längsta, 3 st är inte så farlifgt eller ? 😉

ajanki
2014-06-25 07:49
#107

Ska på en mycket god väns begravning på fredag, känns väldigt jobbigt men jag måste få säga hejdå ordentligt❤️

Stockholmsveckan var jobbig på många sätt….jag hade precis fått reda på att min goda vän somnat in….så jag grät liksom för allt…vilket många tyckte var jobbigt….

KickiG
2014-06-25 08:49
#108

#107 Jag beklagar sorgen ajanki! ❤️ 🤗

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
2014-06-25 16:17
Lamina
2014-06-25 20:19
#110

#107 *KRAM* ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2014-06-25 21:09
Annons:
Tessan01
2014-06-27 17:38
#112

#32 Råkade komma in på den här tråden och såg din hamster video ❤️ Tänkte bara säga att har för mig att plasthus är inte så bra för hamstrar då dom kan få slut på syre där inne eller nåt ;) Och hjulet, är det inte lite litet? Eller är jag ute och cyklar? Jättegullig liten dvärgis har du där iaf <3

ajanki
2014-06-27 20:14
#113

Så då är begravningen över…fint, sorgligt, jobbigt men jag fick säga hejdå ordentligt kändes det som❤️

jossa5
2014-06-27 20:23
#114

#113 Hoppas det känns lite lättare nu, med ett riktigt hejdå, även om jag misstänker att det är jobbigt.

Åkte hem till föräldrarna idag, så jag håller på att gå loss på deras alla rönnar! Sågar till kvistar till bur, samt kvistar att gnaga på. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Sync
2014-06-28 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

#113 Kram! Hos mig är det lite nervöst och spännande. Idag borde min första kampfisk-kull "kläckas"! Ahhhh.. hoppas allt går bra.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
2014-06-28 16:59
#116

#114 &115 Tack!

#114 Då blir dina djur glada!

#115 Åh, så spännande, hoppas allt går bra!

Lamina
2014-06-28 23:02
#117

#112 Vad roligt att någon faktiskt reagerade på det! :) Du har rätt, inom hamstervärlden anser man plasthus vara dåligt för djuren. Man ska helst använda trä. Inom musvärlden tänker man lite annorlunda. Det finns dom som anser trähus vara dåliga och tycker plast är bättre. Me, I don't really care. Jag använder mest kartonger till mina djur. Trähus slinker in då och då, likaså plast. Med trä får man vara försiktig så det inte blir helt nerpissat. Med plast måste man vara noga med ventilationen. Kartonger kan man bara slänga och plocka fram en ny. Hannah använde inte sitt plasthus, så det ersattes med kartong. Hade hon använt det hade jag hållit koll på det. Huruvida hjulet är för litet eller inte vet jag inte. Hon använder det inte, så det bekymrar mig inte så mycket heller. I veckan ska hon flytta in i ett av terrarierna inne hos mössen, så då kommer hon få massa trägrejer och en flying saucer. Så henne går det ingen nöd på iaf. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-06-29 07:51
#118

Ute är det regnigt, grått och tråkigt.  Och jag måste snart ut med hunden. Men just nu sitter jag och njuter av en mugg te. Jag gillar min 0,5 liters mugg, man behöver inte fylla på hela tiden. 😉

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Tessan01
2014-06-29 20:34
#119

#117 haha. Min förra hamster gnagade sönder sina hus på 1 min som jag jobbar med en timme xD haha blev lite frustrerande ;) jo, har ett plast hus och 3 trä hus. Använder bara plasthuset för "photoshoots" då det liknar nära på ett människo hus ;) Mitt ena trähus är typ nerkissat då jag inte hade en toalett åt henne från början… Hon hade sitt hus som toa xD Dock är älsklingen död nu, hon blev bara 5 månader. Dog på sin födelsedag :o

Lamina
2014-06-29 23:24
#120

Ingen bra dag idag. Vaknade med ont i hela kroppen och med känslan att allt vore så mycket bättre om världen bara kunde lämna mig ifred att dö långsamt i någon vrå. För 2 år sen hade jag stannat hemma för mindre. Men jag släpade mig upp ur sängen och iväg till jobbet. Tog en energidryck och ett av mina älskade rosa piller (Orudis Retard) på vägen. Överlevde. Sitter nu här med en sjuk brukare som inte ger mig många minuters lugn och ro. Ont i bröstkorgen. Sista passet, sen ledig i 6 dagar. Överlever. Men någon bra "dag" är det inte… Bra tråkigt att jobba natt ibland. Hektiska nätter kan jag inte titta på film och serier. Och ingenting händer på iFokus och Facebook. Helt ensam utan någon att prata med. Men jag älskar mitt jobb ändå, det faktum att jag släpar mig hit oavsett vad bevisar ju det. Och imorgon är en bättre dag. Äntligen får jag lite tid över att pussa på musbebbarna. Lära känna dom, prata med dom, fråga vad dom vill heta. Det är ljuset i slutet på min tunnel. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-06-30 06:36
#121

#120 Njut av din ledighet, och hoppas det blir en bättre dag idag! 🤗

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2014-06-30 07:49
#122

#121 Vill skicka ett hjärta. Men det går inte att skriva på mobilen, för då blir inlägget tomt…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

jossa5
2014-06-30 09:05
#123

#120 Starkt gjort att ta dig iväg till jobbet ändå! Hoppas du vaknar upp sen med en bra dag! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Grodan
2014-07-01 17:54
#124

#71 Apropå skator. Här finns några skator som absolut vill in i mitt hus. Två skator satt och pickade på ytterdörren idag när jag kom hem… Lämnar jag ytterdörren öppen skuttar de in…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-07-01 21:37
#125

#124 De har tydligen märkt att i ditt hus har djuren det bra, så därför funderar de på att flytta in 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Lamina
2014-07-01 21:48
#126

#125 Klockrent! XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sync
2014-07-01 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

.. jaha. I många månader trodde jag att min marsvins pojke var sjuk för att magen var hård. För någon timma sedan så.. ja.. det här.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

KickiG
2014-07-01 22:51
#128

#127 Hmmm… Inälvsparasiter? 🤪 Otroligt söta är de, i alla fall. 😍

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sync
2014-07-02 02:16
#129

#128 Haha. ;) Söta som socker!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
2014-07-02 08:35
#130

#127 Hi, hi ja, det var ena stora parasiter:) Och väldigt söta❤️

KickiG
2014-07-02 10:06
#131

#115 Hur gick det förresten med fisk-bebisarna? Är du stolt pappa till ett gäng kampfiskar nu?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sync
2014-07-02 10:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

#131 Pappan åt upp äggen.. så det blev inget utav kampfisk bäsar. Tyvärr. Dock var denna min första lära-mig kull och pappan är från en djuraffär = betyder att han kan ha fel psyke. Precis som de flesta djuraffärs djur. Men om en vecka borde denna pågen komma. Det är sådana jag vill baka. "Dumbo ear HMPK". Från en uppfödare och inte djuraffär. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
KickiG
2014-07-02 11:50
#133

#132 Jag vet inget om fiskar, men jag skulle påstå att vad man än tar så är det skillnad på djur från uppfödare och djuraffär. Bättre lycka nästa gång med ägg!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-07-02 18:58
#134

Idag blev jag och min chef påkörda bakifrån när vi var påväg hem från jobbet… inga större skador, vad jag känner av än så länge… får se hur nacke och rygg utvecklar sig under de närmsta timmarna. 

SUCK! Till alla er bilister där ute, tvärnita aldrig för att kolla på olyckor, det kan gå så illa då :( och håll avstånd till varandra… (Det var en bilist framför oss som gjorde just detta… tur nog höll vi avstånd så vi krockade inte med han, men dom bakom höll inte avstånd och körde in i oss…)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2014-07-02 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

#134 Ja det är ett gissel med folk som inte kan hålla avståndet. Jag hatar folk som ligger och kör i arslet på en! -.- Jag var in i trädgårdstältet i våran lokala mataffär häromdagen. Dom hade små trähjärtan med inspirerande texter. Ja, och dethär… :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2014-07-03 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Halloj! Befinner sig några Mus iFokus'are sig på Alingsås Husdjursmässa imorgon och ev. på söndag så tveka inte att säga hej! Ni hittar mig lättast genom att leta efter en svart/brun/vit vovve med en stor "KLAPPA MIG!" skylt, fritt fram att klappa, han är jättemysig, lovar! Och var inte oroliga, jag bits inte ;)

-

Lamina
2014-07-03 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Metallica, mitt hjärtas allra käraste röst (ja, jag kallar henne det ;)), ska flytta! Att ta det beslutet har varit det svåraste jag har gjort i hela mitt liv. Att skriva en annons tog mig 3 dagar och tusentals tårar. Ingen katt, ingen levande varelse, har jag älskat som henne…. Därför var min lycka gjord när jag hittade ett hem till henne igår. För Metallica ska bo hos hon jag jobbar hos! Hon har inga katter kvar, den ena dog i cancer och den andra vart deprimerad som ensamkatt och fick flytta till oss. Men hon har ett hem perfekt anpassat för katter och hur mycket kärlek som helst att ge. Och det bästa av allt, jag kommer få träffa mitt hjärta hela tiden! Kan det bli bättre?!? *överlycklig* Och ja, det är en skitful sovande Lamina på bilden. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-07-03 22:14
#138

#136 Tyvärr inte 😕 En sådan sötnos hade jag definitivt kommit och klappa!

#137 Tråkigt att du måste hitta nytt hem åt Metallica, men helt otroligt underbart att du hittade ett så perfekt hem till henne!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

zickan
2014-07-04 00:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Nån mer som kommer befinna sig på power meet i västerås?. Fick följa med grannen en tripp runt stan i kväll. Inte så mycket folk ännu och pissigt väder. Men skall bli bra mot helgen :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Grodan
2014-07-04 17:22
#140

#125 LOL…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-07-05 11:38
#141

#139 jag åker dit i em. :) kommer åka en lila merca limo :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

zickan
2014-07-10 02:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Vill bara skryta lite över mina älsklingar. Glömmer fota mössen hela tiden. Mest hund och råttor som hamnar vid linsen. Men idag låg kameran väldigt nära när mina grabbar var på balkongen på kvällen och svalkade av sig. Älskar detta grabbgäng så mycket. De 5 yngre killarna från 3 olika kullar tog till sig gamla gubben som förlorade sin kompis <3

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lamina
2014-07-17 22:40
#143

När jag kom till jobbet nu ikväll så kom en av sjuksköterskorna/undersköterskorna fram till mig och frågade om jag föder upp råttor. Värsta chockad över frågan så svarar jag "nej, men jag föder upp möss." Hon hade hört någon nämna att nattassistenten föder upp råttor och hon hade typ tusen frågor. Vad föder jag upp för sort? Varför ser dom ut sådär med så stora öron? Vilka säljer jag till? Har jag ett uppfödarprefix? Vad har jag fått det ifrån? Måste säga att det gjorde min kväll! Det är så jäkla kul när folk faktiskt är intresserade och inte bara tycker att jag är konstig som pysslar med skadedjur. :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2014-07-17 22:41
#144

#143 Underbart 👍

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

jossa5
2014-07-18 13:48
#145

Nu är det mindre än en månad kvar tills jag ska ner och hälsa på Elin och Hundcenter, för att ta mig till hennes möss! Längtar som tusan, då det är mina två första! :D

#143 Superkul! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Grodan
2014-07-19 15:13
#146

#143 Kul. Jag har sällan möts av så stort intresse från omgivning för mina djur.

Idag var det någon klappa-djur-dag med papegoj-cirkus osv i Folkets Park i Katrineholm. Jag fick reda på det igår och eftersom jag var rätt trött o halvdöd så orkade jag inte ta reda på mer om det. Hade någon hastig fundering på om jag kunde åka dit med några djur för klapp o reklam… Får kolla upp det till nästa år. Om det bara är lokala 4hgården som har något eller om det även inbjuds föreningar, uppfödare o div… Det är ju bara 3 mil t Katrineholm härifrån


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Vattnadal
2014-07-21 17:12
#147

Jag ska stå på Bergby hembygdsgård på lördag och visa djur. de har börjat ha en smådjursdag varje sommar. Förra året var jag dit och tittade, på en kalv, 2 lamm, en get, 2 hönor och några kaniner, samt 2 ponnysar till "åk ett varv för 20 kr.
Sa redan då att jag borde vara med för att de skulle få lite mer skoj att visa. Nu har jag lovat, så då är det bara att åka.

Tar med Vittra (golden) för att en hund är bra att ha med. Sen blir det möss, degus, gerbiler, kaniner, skäggagam, leopardgecko, afrikanska jättelandsnäckor, kackerlackor och kanske lite mjölmask för att visa mer mat.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lojs
2014-07-21 19:09
#148

#135 Får jag låna den bilden och slänga upp den på facebook, den var så klockren? ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Grodan
2014-07-21 19:18
#149

#147 Cool.

Jag blir inte inbjuden till djur-jippon längre. Det var så länge sedan jag var mässansvarig i SVEMUS o SRS och som uppfödare har jag inte haft någon egen monter… Tyckte bara att det hade varit bra att vara där kanske o göra reklam för möss o råttor. Läste i Katrineholms Kuriren idag att det var djur från närsocknes, så jag hade ju platsat… Men får kolla upp det senare… nån gång… Nu står ringa läkare, städa burar, rasta illrar, göra matlåda, mata djur på listan


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-07-21 20:06
#150

#148 I normala fall skulle jag inte låna ut mina bilder så lättvindligt. Men i dethär fallet så är det ju egentligen någon annan som gjort motivet så… Sure, go ahead. :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2014-07-21 20:25
#151

Jag är såååå taggad. Har ju kommit in på Forshaga Akademin så om mindre än 4 veckor flyttar jag drygt 30 mil norrut.. Är supertaggad, men så mycket papper som måste fixas.. blir lätt förvirrad av sånt här. hrm.

-

Lojs
2014-07-21 20:29
#152

#150 Tack! ^^

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

KickiG
2014-07-21 21:00
#153

#151 Grattis! 🥳

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Lamina
2014-07-21 21:02
#154

#151 Vad kul! Grattis! 👍

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Cert
2014-07-23 17:19
#155

Fick precis monterat nya råttburen. helt galet besviken.
Rekomenderar varken zooplus eller "Royal suite" till någon

Lamina
2014-07-23 18:58
#156

Vad är det för fel på Zooplus? Dom brukar vara väldigt tillmötesgående om det blir nånting fel… 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Cert
2014-07-23 22:17
#157

#156
Burens delar hade flera skrapskador i färgen, varav på två ställen går det in på bar metall. Gängorna va kassa på buren vilket gjorde att det tog ett bra tag för två hyggligt kompetenta människor att montera den. Samt att ena plasthyllan är trasig på tvåställen samt skavd i botten- ser ut som en begagnad… eller en som har legat på ett lagergold och blivit omkring sparkad…. ironiskt nog så va kartongen så gott som repfri.

Lamina
2014-07-23 22:31
#158

#157 Inte så kul kan jag förstå. Men zooplus tillverkar inte burarna och packar antagligen inte om dom heller. Så tror inte dom kan hållas skyldiga för burens skick. Och i vilket fall som helst så brukar zooplus som sagt var vara väldigt tillmötesgående om det är något problem. Så tyket du ska kontakta dom angående saken.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-07-24 23:00
#159

#151 Grattis, vad kul!

#157 Ajdå. Förstår precis. Jag har också en dålig erfarenhet av just Royal Suite från zooplus. Jag klagade och de erbjöd sig att ta tillbaka buren och ge mig en ny eller ge mig lite pengar tillbaka. Så kontakta dem snarast.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cert
2014-07-25 11:41
#160

#158 #159 ahjo. Det känns dock som att tummen har fastnat och jag få inte ur den.
Pojkarna har fått en större bostad och jag har fått mina stora luckor.
Kommer fortsättningsvis att vara skeptisk mot zooplus. Har inte mental energi över.

Annons:
Grodan
2014-07-25 14:09
#161

#160 men du kan ju få lite pengar tillbaka om du gnäller.

Jag köpte min Royal Suite för 2000 kr. Fick 500 kr tillbaka av zooplus för att den var rostig. Sålde den efter någon månad för 1000 eller 1500 kr… minns inte. Men känner inte att det var någon förlust ändå. Jag hatade den.

Jag tycker bra o dåligt om zooplus. Tyvärr säljer de mycket billigt skit, så det gäller att kolla noga och kartongerna är ofta mkt trasiga när de kommer fram… ibland kommer säckar med kattsand utan sand - då har den runnit ut någonstans… jäij

Så jag mailar dem i stort sett efter varje leverans… Alltid är det något. Och så får jag typ 50 kr tillbaka eller nya säckar eller så…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2014-07-26 14:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Mössen har ju haft en stor kaninbur som bur under en lång tid. Nu har svärdottern lånat kaninburen som har fått andra invånare, som vuxit ur tidigare bur.

De är ute och går dagligen, har en damm att bada i, och ska tids nog flytta ut i nya ankhuset - tidigare snickarbod, och ännu tidigare hönshus, och före det vedbod.

Här används allt till vad som är mest aktuellt "i nuet". Och här är Salt som bor i kaninburen inne hos son och sonhustru:

ariama
2014-07-26 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Pepper kollar upp ett flygplan som flyger förbi högt över oss.

Dom är så himla söta med sina plattfötter och plattnäbbar!!

ariama
2014-07-26 14:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Salt igen.

Grodan
2014-07-26 15:11
#165

Åh, vilka finingar, amaira! ❤️

Sovit hela dagen. Jag var helt slut. Och ont i musklerna sedan jag simmat så många kilometer i sjön Veckeln den här veckan. Nu sitter jag här o dricker kaffe. Glad att det gick att knäppa bh´n en knapp längre in. Wee… alltså borde jag åka till sjön idag igen, men det är nästan 2 mil. Känns dumt. Jag åker ju förbi på väg till och hem från jobbet och det är då jag badar där. Jag ska nog packa ihop lite saker, mata djuren, städa någon bur kanske, mata musmödrar med extra - de har det tufft nu i värmen ser jag - duscha och sedan sent i natt/ikväll åka till 08 för att få uppleva lite dansextas i skogen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-07-26 15:20
#166

Är så nöjd att jag och sambon är husvakter nu och 2 veckor fram, inte nog med att hunden får vara ute på stor tomt hela dagarna, så har jag tillgång till att sola och plocka färska hallon och jordgubbar!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2014-07-26 15:24
#167

#166 Jordgubbar? Mina gubbar (fast de är inte rena jordgubbar utan smultron-jordgubbar) var mogna redan i juni och är borta sedan flera veckor….

Mitt lilla "land" gav ca 5 L. En liter tog jag. En liter fick Eva. 3 L fick morsan.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
jossa5
2014-07-26 15:39
#168

#164 Åh, vilka fina! 

#165 Härligt med bh-spännet! Och låter ju väldigt trevligt med dansen! Hoppas du får skoj!

#166 Låter inte helt fel det! 
Mina balkongjordgubbar har dock blommat och blivit uppäten sen länge…

Nu är det snart dags att åka. Bröllop för svägerskan och hennes karl, sen middag och tårta, och när allt är klart så ska jag och sambon åka och bada!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lamina
2014-07-28 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Det krävde bortglömd OB, 2 veckor sen leverans och några timmars vandring i ett smällvarmt Ösmo med 10-15 kilo ojämt fördelad packning och en outtröttlig hund… Men nu är den här! Yay, mitt musrum blir ännu bättre och effektivare! Nu saknas bara allt annat jag har planerat att införskaffa… Nu ska jag bunkra upp med värktabletter, mediciner och en vetekudde och hoppa i säng. Jag känner min sjukdom tillräckligt bra för att veta att om jag mår skit nu så är det inget mot vad jag kommer göra när jag vaknar…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-07-28 20:28
#170

Dagens lärdom:

När du raderar hans nummer, så vet du att det egentligen är för gott och att du denna gång borde inse att han är precis den du känner nu: en som ska raderas från ditt liv! Kom ihåg. Lägg inte in numret igen!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cert
2014-07-28 21:31
#171

#170 Amen ☔️

Grodan
2014-07-29 00:01
#172

#171 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2014-07-30 10:24
#173

igår var en jobbig dag. vår fågel som varit med oss i 11 år lyckades ta sig ut.  Vi följde hans skrik till några träd utanför vårat område och där stod vi och ropade på honom i vad som kändes som timmar. Dock satt han högt upp och det fanns ingen chans att ta sig upp i träden för att få tag på honom. Efter ett tag flög han därifrån och försvann. Det känns så tomt … :(

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2014-07-30 18:09
#174

#173 Åh,  nej! Vad tråkigt. Vad är det för fågel? Kan du försöka efterlysa honom? Är han van flygare?

Jag förlorade en mycket tam och pratglad nymfparakit en gång. Hans vingar hade precis vuxit ut och han var inte flygvan… Han flög rakt upp… På natten var det noll grader. Jag såg honom aldrig igen.. Min ådi ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2014-07-30 19:54
#175

Sommar-rea på zooplus. Upp till 70%


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-07-30 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

#167 jag är lika förvånad jag över att de växer jordgubbar fortfarande! 🙂

Denna lilla grabb tycker jag är superdupertråkig som sitter (några dagar försent..) och betalar räkningar! 😂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2014-07-30 20:01
#177

#176 de kanske växer i skuggan?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-07-30 20:12
#178

#177 det har jag inte tänkt på.. men de växter i ett "hörn" av huset, och huset har väldigt konstiga former så kan hända att det är mer skugga där än övrigt på tomten, om det kan ha en inverkan? Eller så har bara husägarna riktigt gröna fingrar 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2014-07-30 20:31
#179

#174

Ja..det är ju det som är grejen med fåglar, de flyger och sätter sig så högt upp de kan och även om de är tama så vill de inte komma ner för det är deras instinkt att sitta högt upp. 

Vad tråkigt med Ådi ❤️ Konstigt sammanträffande, Kutsi är också nymfparakit hehe. Nej han är inte direkt flygvan, vi har haft honom vingklippt i alla år, men efter att han blev deprimerad förra sommaren och plockade sig rätt rejält lät vi honom vara. När han mådde bra igen och alla fjädrar växt ut bestämde vi oss för att inte klippa vingarna igen dock.

Jo, lappar får man isåfall sätta upp, men det känns rätt lönlöst :/ Mamma sa att vi kan köpa nya fåglar om jag vill och jag har funderat på det,men samtidigt vill jag nog inte ha fler fåglar, även fast de är fantastiska husdjur. Det här är den andra nu som flygit iväg för oss (Kutsis kompis flög iväg för flera år sedan) och jag blev jätteledsen då också. Jag orkar inte att det kanske händer ännu en gång :( 

Det är jobbigt nog när ett husdjur dör av ålderdom eller måste avlivas, men om det bara försvinner och man inte vet vad som hänt med det känns det riktigt hemskt…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2014-07-31 20:45
#180

#178 tsss… som jag förstår det klarar sig jordgubbar själva… men det kan givetvis hjälpa att ha bra jord o klimat osv…

#179 Hoppas ni hittar honom. Om han har något "tamljud" så att någon hör honom från något träd eller så…

Mitt hjärta gick itu när Ådi flög bort. Han var en sådan där, en på tusen… Jag skulle precis stänga fönstret som jag hade råkat öppna och han sökte sig till min arm… den armen som stängde fönstret och så… råkade han flyga ut… han skrek…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2014-07-31 21:23
#181

#180 Hans grej är att han busvisslar. Det har han alltid gjort..De hade en stor arapapegoja i djuraffären där vi köpte honom som satt där och busvisslade jättehögt så det var nog därifrån han lärde sig det hehe.  Man får väl se..Ibland hittas ju bortflugna fåglar faktiskt…

❤️ Jag förstår hur det känns…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
KickiG
2014-08-01 06:39
#182

Och så var det 1.8. Vart tog juli vägen???

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
2014-08-01 06:39
#183

Och så var det 1.8. Vart tog juli vägen???

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
2014-08-01 08:19
#184

Om jordgubbarna så gissar jag att det är en remonterande sort. 

Sorgligt med bortflugna tamfåglar… hoppas Kutsi kommer tillrätta igen.

Emmaslindh
2014-08-01 12:27
#185

Idag har jag varit storasyster i 10 år. Helt galet vad tiden går fort!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Vattnadal
2014-08-01 15:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Min lilla Ingrid fyller 2 år idag. Hon är med på Draghundcenter, och hittills har hon bara vält ut vattenskålen, sen lekt snällt med gamla saker, blivit gosad på av mig och kunder eller sovit

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lamina
2014-08-01 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Igår var jag på djuraffären och köpte hem lite grejer jag beställde för en månad sen. För att…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-08-01 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

…idag flyttade Cinco in! Cinco är en guldhamster på runt 1 1/2 år som behövde ett nytt hem. Och jag ville prova på guldhamster utan att bli sittande med ett djur i 2 år om det inte skulle falla mig i smaken. Så win-win! Och även om inte bilden är så bra så ser man ju hur söt hon är!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lojs
2014-08-01 19:35
#189

#188 Grattis till guldisen, vilken sötnos!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MaaariaS
2014-08-02 00:09
#190

#188 Grattis 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
2014-08-02 13:51
#191

Jo jo, så länge varade den lyckan… Hittade Cinco död i buren idag. :'( Det blir värre för dom stackars små djuren. Den förra guldisen lyckades iaf hålla sig vid liv i en vecka under min vård. Det är nog inte meningen att jag ska ha guldhamster…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2014-08-02 15:13
#192

#191 Beklagar 🌺

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Tessan01
2014-08-02 19:04
#193

#191 Usch! Stackars dig, beklagar! Styrkekramar till dig! Tänkte bara att, har du städat buren ( med inredning ) med något stark rengöring medel före den här flyttade in? Typ virkon eller nåt? Om den första hade nåt virus, så kan den ha smittat den här nya? Beklagar verkligen! *hjärta*

Lamina
2014-08-02 19:14
#194

Nej, hon flyttade hit med terrarium och allt. Det är bara hon som bott i terrariet och det städades inte före eller efter flytt. Inte fick hon någon ny mat heller, bara vatten. Det enda jag kan tänka mig är domdär husen jag köpte. Men min dvärg verkar klara sig fint med dom hon fick. Så ja… Det måste ha varit stress av flytten. 🤔

Jag har väl helt enkelt otur med just guldhamstrar. Men jag vill ändå göra ett nytt försök. Fast inte just nu, för terrariet ska dvärgen få flytta in i och jag får bara ha en bur på rummet. Så… En annan gång.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-08-02 21:58
#195

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lojs
2014-08-02 23:35
#196

#191 Fy vad tråkigt! :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MaaariaS
2014-08-04 20:23
#197

Yes jag är såå lycklig 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

jossa5
2014-08-04 20:24
#198

#197 Åh, vad har hänt då? 🙂

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

MaaariaS
2014-08-04 20:32
#199

#198 Det lär du se om ett tag 😉😃*busig*

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

zickan
2014-08-05 02:31
#200

Bläe.. Sitter och följer utvecklingen.  Läskigt med bränder osv. Något glad att jag inte bor kvar i virsbo. Håller tummarna för alla djur och människor som gamla hus att klara sig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Cert
2014-08-05 06:18
#201

#200 scuh.
Igår visste jag ingenting om ngon brnd. Riktigt otäckt, mina tankar går till alla djur och människor.
Instängda djur i byggnader som människan skapat, men även vilda djur som går åt fel håll eller som inte är tillräckigt snabba.
Läste aftonbladet (brukar inte läsa aftonbladet) och tjejen som hade sin häst på andra sidan avspärrningarna. Nä usch och fy.
Och jag vet inte hur det är där nu, men här idag blåser det rejält.

Apokalypskänsla.

Lamina
2014-08-05 06:23
#202

Börjar fundera på om jag gör något fel när mina honor går ständigt tomma. Känns som att förra sommarens misslyckande upprepas igen när ena honan, Luka, efter 3 veckor fortfarande inte visar minsta tecken på smått. Andra honan, Candy Corn, är möjligen dräktig. Med typ 2-3 bebisar! Eller tja, önsketänkande från min sida, det är nog bara luft som växer i den magen. 🤓 Vore ju kul om det överhuvud taget blir något. Men det är inte bara jag som blir besviken om det inte blir fler.

Kämpa på… 😡

Tur då att jag har annat att se fram emot. På Torsdag t.ex. ska jag få hem några råttflickor som ska semestra hos mig. Som jag saknar råttor! ❤️Sen har jag hört det ryktas om att föräldrarna kommer på besök. Och det är alltid trevligt! Sen har vi ju semestern i sep… Nej vänta nu, är ju inte säkert att det blir någon semester… Åh well, har ju typ semester inbyggt i schemat, så jag kan njuta av sommaren ändå. 😎

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Cert
2014-08-05 06:23
#203

Finns det någon här som behöver hjälp?

zickan
2014-08-05 10:10
#204

Röken började dra in i natt. Nu är det en tunn dimma i västerås. Var läskigt innan, värre nu när det gör sig mer påmint. Önskar efter regn

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lamina
2014-08-05 11:09
#205

Usch ja, dendär branden. Jag kanske är extra känslig just nu, för det slår verkligen hårt i hjärteroten. Läser om hur folk måste lämna sina hem. Och hur andra erbjuder husrum, stallplatser och hagar åt totala främlingar och deras djur. Och gråten sätter sig i halsen. Än så länge är visst ingen skada skedd. Men det går inte att föreställa sig hur det känns när ens hem brinner upp. Och så kommer dessa människor med sin godhet. Jag önskar jag kunde hjälpa…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

zickan
2014-08-05 11:45
#206

#205 skadan står runt husknuten nu. Ett liv är skördat och flera skadade. Nu verkar det bara va en tidsfråga innan första hemmen stryker med. förhoppningvis kan de inlånade flygplanen få bukt på det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lamina
2014-08-05 11:48
#207

#206 Jag vet, min systers pojkvän befinner sig hos sina föräldrar i Norberg. Hon sitter som klistrad vid någon livesändning. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

zickan
2014-08-05 13:27
#208

#207 fyfabian.. inte alls kul. finns lite plats i Västerås hos mig om det är nån som behöver boende till några mindre djur ett tag.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emouse
2014-08-05 13:33
#209

Sitter nästan och tuggar naglarna av oro. Bor i ramnäs och det är rök överallt och jag blir lite orolig över djuren nu:( vi bor någon kilometer från branden:( hunden hostar och nyser när vi är ute. Stängt alla fönster till djurrummet också. Vågar inte släppa ut katten. Fyfan vad hämskt det är!:(

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Cert
2014-08-05 14:20
#210

#209 Kan ni flytta på er? Rök är obehagligt

Galenidjur
2014-08-05 14:41
#211

#209 Gud vad obehagligt! Jag hoppas verkligen att branden inte når er :/  Kan ni inte packa in alla djur i bilen och åka nånstans så länge?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lojs
2014-08-05 14:44
#212

Sitter och kollar på livesändningen från branden, rikitgt läskigt är det. :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tessan01
2014-08-05 15:10
#213

What? Är det någon stor brand nånstans? Fy Fabian säger jag då :(

Emouse
2014-08-05 15:16
#214

Det är helt vitt ab tjock rök:( om det blev värre skulle vi få transport hjälp med burar:) det ordnar sig nog. Det är grymt läskigt och man får nästan svårt att andas när man är ute. Försökt stängt all ventilation ifrån rummet iallafall. Får hoppas och hålla alla tår och fingrar att den inte kommer hit:) lite jobbig situation med alla djuren:/

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

jossa5
2014-08-05 15:21
#215

#214 Fy! Håller tummarna att både djur och människor klarar sig!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Cindy S
2014-08-05 15:38
#216

Vi måste ha dörrarna stängda, för nu har röken kommit till Avesta. Röklukten var jättestark för några dagar sedan, men nu har vi rök. Hoppas det inte faller ner aska som i Norberg.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Emouse
2014-08-05 16:03
#217

Usch ja, hemska eld:( kan bara hoppas

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Vattnadal
2014-08-05 16:39
#218

Jag har precis skickat djurfoder (hund, katt, kanin och marsvin) för ca 1000 kr med en karavan som åker till Salas hjälpcentral ikväll.

Har anmält att det finns boende för djur och människor som måste evakuera hemma hos mig, även om det är en bit att åka.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Cindy S
2014-08-05 18:37
#219

Otroligt bra av dig. Jag är orolig för vad mina släktingar med hundar och andra djur ska göra om vi tvingas evakuera. Min mamma har 7st hundar och en häst(som ska avlivas snarast, men ändå).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Emouse
2014-08-05 20:47
#220

#218 Sjukt bra! mina nära vänner i virsbo har både hundar och katt och deras bostad brann ner😭 Så hämskt

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

zickan
2014-08-05 23:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

det finns två underbar grupper på fb. västmanlands skogsbrand och skogsbrandens djur västmanland. Svämmar över med folk som vill hjälpa till. Väldigt många som erbjuder hjälp att hämta djur eller inhysa osv. 

Idag drog jag även ihop råtthjälpen med önskemål om att styrelsen skulle gå ut med öppna armar. Vilket de tyckte var bra idee och snabba med att gå ut med till allmänheten. Råttor och smådjur kan även få hjälp där hos de jourhem som finns, ev andra som ställer upp nu iom detta. 

Emouse, lider verkligen med dig. Jag sitter och gnäller här inne i västerås för jag är orolig på detta avståndet. Kan inte ens föreställa mig hur ni känner er. Eller hur era djur känner sig. Min äldre hund har haft lite svårt att andas i dag på eftermiddagen. Varit för kvavt samtidigt som all rök. 
Men verkar som de fått lite kontroll på branden och idag landade två vattenplan, i morgon kommer fler vattenplan från utlandet som skall ge sig ut vid gryningen. 
Man blir bara så arg på hur sega vi är i sverige på att reagera och ta saker på allvar. Hade inte varit fel om myndigheten kunde ha tänkt lite mer på torkan som varit att de dragit in mer folk redan från första dagen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Cert
2014-08-06 06:19
#222

#221 🌺

Cert
2014-08-06 07:03
#223

Idag är jag så trött så trött. Ögonen går i kors och kropp och knopp är enormt osynkade. Vill bara ligga i sängen hela dagen idag.
Kallt är det också, vaknade genomsvett imorse (eller tja, vaknade och vaknade… allt är relativt).  Sjukdom på g må tro?

Blääh.
Koffein, Nikotin och socker kanske löser problemet kortsiktigt.

Annons:
Tessan01
2014-08-06 10:38
#224

#221 Hoppas ni slipper evakuera, har nämligen ingen aning hur nära ni är, men gissar på att inte allt för nära :o Styrkekramar till er! Usch fy och blä för branden, hoppas dom får ner den snabbt! Styrkekramar till er som måste ha evakuerats från era hem! Hemskt, hemskt, hemskt….

Cindy S
2014-08-06 12:46
#225

Det regnade en massa i går här i Avesta(men förstås inte på branden så vit jag vet) och vi kan ha fönstren öppna(men det luktar illa).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

zickan
2014-08-06 13:19
#226

#224 jag kommer inte behöva evakuera får vi hoppas.  Isf kommer jag betala grannen bensin och biljett så drar jag med allt till gotland för då har de verkligen tappat kontrollen på branden. Jag bor i utkanten av västerås  nära  ikea och väg 66 som går ut till branden, men ca 3½mil ifrån den.
Bodde en stund ute i Virsbo. Ej gammelby utan bakom wirsbo värdhus.  Men flyttade in till stan pga pendlingssvårigheter. Så det är man bra glad för nu.

Känner mig så pass säker iom att de franska vattenbomarna kom i går och de italienska i morse. Vädret har även blivit svalare med en del regn. Så jag kommer dra mig hemåpt gotland med hundarna några dagar, betalar en kompis att vaka över smådjuren.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emouse
2014-08-06 13:55
#227

Om dom inte tappar kontrollen behöver vi inte evakuera får vi hoppas. Det ser ljusare ut för oss i ramnäs nu. branden har motats bort så nu är den ca 5 km härifrån.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Tessan01
2014-08-06 14:26
#228

#266 haha du får komma till oss om du vill ( tror jag ) bor på Gotland så har ingen fara föe elden. Som tur är ^^

zickan
2014-08-06 14:52
#229

#228 lugnt :-). Föräldrarna har ett stort hus vid skarphäll. De är på stugan i kyllaj så jag och min kompis har huset för oss själva ett par dagar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2014-08-06 14:56
#230

Det är så hemskt med branden…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Tessan01
2014-08-06 15:16
#231

#229 Va bra =)

#230 Kan inget anna än hålla med dig..

jossa5
2014-08-07 22:16
#232

Åh, måste bara få tala om att min höst har löst sig! Jag ska studera, och sen fick jag idag jobb! Visserligen inget superjobb, men det känns så bra ändå!

Sen är det bara 6 dagar kvar tills jag åker ner och träffar Elin och får hem två nya familjemedlemmar! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Cert
2014-08-09 22:52
#233

HA!

Jag har löst problemet med de vita blommorna genom att odla egna!
Det ni!

KickiG
2014-08-10 08:40
#234

#233  Smarta du! 👍

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2014-08-11 04:50
#235

Det är något mysko som händer på mina ben. Kan vara borrelia, vart biten av en fästing för några veckor sen. Eller så kan det vara bältros. Det passar liksom perfekt in på symptomen och är något man kan få av min nya medicin. Inget jobb för mig idag, min brukare har inte haft vattkoppor. Istället ska jag ha glädjen av att släpa mig iväg till någon av Nynäshamns "högst kompetenta" läkare… Dethär kan bli spännande…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2014-08-12 14:30
#236

Att det ALLTID ska bli sån drama i större umgängesgäng! och ännu värre denna gång så är det tydligen jag som är en falsk, otrevlig, skitsnackande idiot fast jag inte ens snackat någon skit, utan mer försökt klura ut anledningar till varför 2 i gänget varit skitsura på oss övriga 4. KVINNOR! jag orkar inte 😭

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
2014-08-12 15:53
#237

#236 Det är så jävla skit tråkigt när sånt händer. Ibland förstår jag mig inte på hur folk orkar ägna sin tid på att smutskasta någon/några. Kramis♥

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Lamina
2014-08-14 12:24
#238

Jag är trasig igen. Känns som att någon kört en kniv genom mina handleder. Och det var ju liksom kris på jobbet redan innan… Blä… Och inte kan jag göra någon nytta hemma heller. Kan knappt öppna en dörr, än mindre göra något vettigt som att typ tvätta, diska och laga mat. Och så ska folk komma och tycka synd om mig. Det är nästan mer irriterande än att vara trasig. Jag är van. Det enda som bekymrar mig är hur dom ska klara sig utan mig på jobbet…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-08-14 20:48
#239

#238 Hoppas du blir bra snart!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
2014-08-19 08:27
#240

Jag vet inte riktigt hur det blev så här. För ca 6 månader sedan blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig hålla några enstaka lektioner på en folkhögskola. Det kunde jag väl. Och nu idag ska jag träffa mina elever för första gången. Och de enstaka lektionerna har vuxit till 15 h undervisning / vecka, hela läsåret! Och jag som aldrig varit lärare förr. Spännande, pirrigt, roligt, utmanande, förvirrande!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2014-08-19 11:27
#241

#240 Häftigt! Vad ska du undervisa i?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-08-19 18:41
#242

#241 Ska undervisa på djurlinjen. Så det blir ämnen som art- och raskännedom, djurskötsel, näringslära, djurens livcykel, avvikande beteenden, djurhobbyn, kundservice och etik inom djurbranschen…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jossa5
2014-08-19 18:50
#243

#242 Låter ju jätteroligt! Kul för dig! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

TheCottonCandy
2014-08-20 18:03
#244

E trött…  Första dagen på gymnasiet så man har varit uppe tidigt idag 😃

Annons:
Sugar Mist
2014-08-20 19:14
#245

Trivs inte.. Vill hem..

-

Littlem
2014-08-22 05:50
#246

Sitter uppe än. Kan inte sova. Inte sovit ordentligt på 2 dagar efter ett jävla tjaffs i en förening jag är med i som slutade i att jag fick en jävla massa skit vilket framkallade ångest och massa gammalt skit som bubbla upp.

Men ska ta o fimpa datorn o gå o göra fina vovven sällskap i sängen o försöka blunda lite iaf.

jossa5
2014-08-22 12:09
#247

#246 Tråkigt att höra när det blir så. Hoppas du får sova lite, och kan lägga bort och strunta i tjaffset!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lojs
2014-08-22 15:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

Jag hade en lugn dag på jobbet idag, så det blev några nåltovade möss tillverkade. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ajanki
2014-08-22 16:08
#249

#248 Åh, hjälp så söta!! 😍

Vad duktig du är!

Emmaslindh
2014-08-22 16:24
#250

Väntar ivrigt på svar från en från djurtransport.ifokus…. Vill veta om ja kan få transporthjälp från götebrog till sthlm eller inte,😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lojs
2014-08-22 18:44
#251

#249 Tack! det är himla kul att experimentera sig fram! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
KickiG
2014-08-22 19:29
#252

#248 Åh! 😍

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-08-22 20:12
#253

Otroligt häftigt, :O sjukt duktiga ryttare och hästar!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

MaaariaS
2014-08-22 22:24
#254

#248 Söta 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
2014-08-23 00:44
#255

Och här sitter jag på jobbet. Utan dator. Spillde vatten på den och nu funkar inte skärmen. Det kommer bli 3 fruktansvärt långa nätter…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
2014-08-23 03:14
#256

#248  Gud så söta!!!  Den fläckiga var ju helt underbar! ❤️

Emouse
2014-08-23 11:26
#257

Jag har inte varit inne här på ett tag nu när skolan börjat. har inte riktigt haft tid. men ska försöka gå in här varje dag iallafall:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
2014-08-24 09:09
#258

Jag letar hus fortfarande…svårt att hitta ett bra hus i den prisklassen jag har råd med om jag inte vill flytta till norrland…så jepp, nu funderar jag starkt på att flytta norrut…

Annons:
KickiG
2014-08-24 09:18
#259

#258 Jag letar också hus. Har lite samma problem som du, det jag vill ha och har råd med verkar inte finnas här. Men ska på en husvisning idag, så håller tummarna hårt att det är perfekt och ingen annan vill ha det.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
2014-08-24 09:21
#260
jossa5
2014-08-24 10:04
#261

#258 Du är så välkommen uppöver! ^^

#259 Hoppas det går bra med huset idag! Håller tummarna!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ajanki
2014-08-24 10:51
#262

#261 Hi, hi tack! :)

Jag har ju bott i norrbotten i flera år förut, flyttade därifrån -96. Men så långt upp vill jag inte flytta den här gången…

KickiG
2014-08-24 13:23
#263

Jag var den enda som kom på visningen! Det finns mycket som behöver göras i huset, alla väggar måste målas/tapetseras och lister fattas. Men det verkade vara bra stomme. Nu måste jag bara vänta att min karl kommer hem från jobbet så han också kan titta på det. Jag blev lite förtjust. Gården är långsmal och grannarna rätt nära, men det kan man fixa med lite planteringar och ett staket.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-08-24 20:01
#265

letar också nytt boende.

oktober är tydligen separera-månaden då många hus blir till salu (par har försökt över sommaren och sedan insett att det inte fungerade och separerar)…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Galenidjur
2014-08-24 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#266

jäklar vilken hagelskur det kom idag.  Trodde inte det var sant när jag tittade ut! Och en massa hål i altantaket blev det också!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

KickiG
2014-08-25 06:27
#267

#266 De där haglen är ju enorma!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Galenidjur
2014-08-25 17:20
#268

#267 Ja verkligen!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emouse
2014-08-25 19:08
#269

Samma hagel kom häröver! Helt sjukt stora!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Galenidjur
2014-08-25 20:02
#270

#269 det är tur att man inte var ute när det kom..

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2014-08-26 00:07
#271

Klämde handen i en grej ikväll. Lillfingret fick sig en rejäl smäll och blev krokig… Tripp till akuten blev det, men konstaterat att inget är brutet utan fingret har bara blivit skevt. Tjolahopp! Jag som skulle städa burar imorgon….

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Cert
2014-08-26 06:52
#272

Usch vad jag är gnällig…. men känner mig inte jättefrisk..  Öm i halsen, trött, en kännsla av att vara svulllen kring ögon hals och kinder.
Har inte tid att vara dålig. kaffe it is…

Sommarburfototävlingen, är helgen inkluderad? hinner jag?

Annons:
ajanki
2014-08-26 08:28
#273

#272 Krya på dig!

Tiden för sommarburfototävlingen går ut 31 augusti kl 20.00,

Emouse
2014-08-26 16:04
#274

#270 var ute med hunden, fick snabba på sista biten;)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

MaaariaS
2014-08-26 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#275

Min underbara älskade Max fyller 11 år i dag ❤️🐶🎁🎈🎂🥳🌺

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

jossa5
2014-08-26 20:25
#276

#275 Grattis till Max! 🥳

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

MaaariaS
2014-08-26 20:58
#277

#276 Max tackar ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
2014-08-26 22:08
MaaariaS
2014-08-26 23:04
#279

#278 Max tackar ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
KickiG
2014-08-27 15:12
#280

Var tidigare hemma än planerat idag. Tänkte gå en lååång promenad med hunden. Tror ni inte att det började regna när jag svängde in på gården, och nu har jag tittat ut genom fönstret på ösregnet i en timme. Bara att dra på sig regnkläderna och ge sig ut på en promenad i alla fall… ☔️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lollynonna
2014-08-27 15:17
#281

fan. glömde mobilen på bussen.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

KickiG
2014-08-27 17:24
#282

NU skiner ju solen igen. När jag redan har tagit långpromenaden - i regn.

#281 Hoppas den kommer till rätta igen!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2014-08-27 22:31
#283

Haft en jättetrevlig kväll/dag om man bortser min lilla jag-mår-inte-så-bra incident imorse, börjar verkligen känna mig hemma nu.

-

Emouse
2014-08-28 08:45
#284

nu börjar tråden ta slut😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
2014-08-28 17:06
#285

#284 Det är ju 15 inlägg kvar…😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-08-28 17:57
#286

Jag köpte precis en påse Kinder Schoko-bons, små kinderägg med fyllning typ…

jag tror på riktigt att jag funnit kärleken. Gudomligt goda 😮

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
KickiG
2014-08-28 18:16
#287

Jag tycker det är ett väldigt intressant fenomen det här. Varje gång klottertråden håller på att ta slut så stiger aktiviteten på den 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-08-28 18:24
#288

Jag tror alla försöker bli sista inlägget 😉

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2014-08-28 20:03
#289

åh LYCKA! jag har alltid drömt om att jobba med hundar och gärna på hunddagis. Och nu, för bara 1 h sen typ, anmälde jag mig för att gå hunddagis utbildning nu i september! 😃 så glad!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

MaaariaS
2014-08-28 20:10
#290

#289 Grattis 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
2014-08-28 20:45
#291

Nu har jag vart och tittat på 2 underbara hus!! Gillar båda så nu har jag lite beslutsångest…

Alana82
2014-08-28 20:59
#292

Snälla flytta till norrbotten ajanki! det behövs fler musuppfödare här uppe 😉

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

ajanki
2014-08-28 21:07
#293

Nja, det blir nog inte norrbotten…för långa vintrar:) Men tack för att du vill jag ska komma upp! 😃

Annons:
Emouse
2014-08-28 21:59
#294

#293 ja, vintrarna är långa där!:) jag föredrar kyla mer än sol. Är så varm av mig naturligt:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Cert
2014-08-29 06:37
#295

😜God morgon!

Cert
2014-08-29 06:38
#296

Är u riktigt vaken än?!

Cert
2014-08-29 06:38
#297

God morgon!

ajanki
2014-08-29 07:49
#298

God Morgon! Jepp, jag är vaken:)

Emmaslindh
2014-08-29 11:57
#299

Ikväll kommer äntligen min Gunnar! :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2014-08-29 12:02
#300

Wooh, jag får avsluta tråden :D

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Upp till toppen
Annons: