Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 335 ggr
Niji
6/13/14, 10:09 AM

Problem, problem och ännu mer problem

Kände att jag behöver skriva av mig lite. Ni får ta bort inlägget om ni vill. 

Just nu i skrivande stund sitter jag i soffan och håller koll på lilla Tarzan Junior. Junior är sjuk och vi vet inte vad det är så idag ska han och jag till vet och förhoppnings vis så kan dem hjälpa oss men det är inget jag tror. Han är den 5-6 musen nu som är sjuk i samma sak, Dem mat vägrar, de slutar dricka och sen dör dem. Junior är speciell för mig då han kommer från en hane som jag själv fött upp och som har världens underbaraste temperament men tyvärr är såld. Junior har diaré och har blod vid nosen. Han lilla sjukbur luktar som jag vet inte vad och den bytte vi till i går… Han vaggar när han ska gå någonstans och han är hela tiden ihopkurad. I gårkväll så låg jag och grät floder som jag vet inte vad. Hoppet var ute och han ville vara så nära mig han kunde men så fick han en upppignad och blev lite vaknare. Då vi tvingat i honom vatten med en liten spruta hoppades vi på att det blev bättre. Han drack vattnet vi gav honom och han satte sig och åt lite men idag är han värre än igår. Jag hoppas att han får det bättra när/om han nu går vidare. Och han får förhoppnings vis träffa sin farmor som också är död. Min älskade lilla plutt… <3

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
KickiG
6/13/14, 6:13 PM
#1

Vad tråkigt att höra! Hoppas ni får hjälp hos veterinären. Vad  har vet sagt om de tidigare mössen? Har ni tagit prover på dem?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Niji
6/13/14, 7:19 PM
#2

Han fick avlivas. Vi har ärligt talat inte hunnit åka till vet med mössen då de har dött så fort. Hon visste inte alls vad det kunde vara och ville ha ett avförings prov från honom men det gick inte att fixa. Vi vet fortfarande inte vad det kan vara och har inte råd med en obduktion som kostar runt 2000kr. Han har det bättre nu iaf och jag har pratat med uppfödaren och hon vet inte vad det kan vara och ska själv hålla utkik över sina möss. I morgon blir det att städa alla burarna och använda ett medel jag fick från vet att tvätta med.

Mind of a queen, heart of a warrior

Upp till toppen
Annons: