Annons:
Etiketttävlingar
Läst 537 ggr
ajanki
2014-06-26 07:43

Månadens veteran augusti

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/7

Varje månad har vi tävlingen månadens veteran. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, som får vara som yngst 14 månader, samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Endast tammöss 14 månader och äldre
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/7

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
zickan
2014-07-10 02:05
#1

Finaste gubben passade på att göra sig fin i dag på balkongen. Älskar att njuta i parasollets skugga på bänken. En helskön gubbe i sina bästa år. Frisk och fräsh gubbe på snart 2år.  Förälskad i honom och några till via en bild uppfödaren lade ut. Skulle bara ha och inte ångrat mig en sekund. 
Han är så fruktansvärt mjuk i psyket. När hans kompis avled sattes han in till Vattnadals ingvar utan minsta problem. En tredje pojke flyttade in men var lite för kaxig och flyttade ut lika fort igen efter att han bitit eldis rejält på svansen. Blev en infektion och abcess på svansen. När en knöl på svansroten dök upp trode jag det var slutet att min finaste grabb fått tumör. Men veterinären konstaterade bara att det var liten infektion. Fick lite hjälp att tömma abcessen på baken men svansen var så skadad så veterinären valde att ta bort toppen som var värst. Sedan kom nästa nit. Ingvar somnade in. Eldis ensam igen och verkar inte gilla det. 
En annan hanes halvgamla söner tog in gubben med öppna armar och de 6 ha bott ihop sedan dess. 
Varit lite bergodalbana med min älskling. Han kämpar sig igenom allt med sin oerhörda charm som inte har stopp.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: