Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 602 ggr
Skogshumblan
7/23/14, 2:34 PM

Mat och gnag-fråga, 4 mån möss.

Läste någonstans här på sajten att ni ger undulatblandning som man kan köpa i mataffärer till era möss. Jag läste på att de är berikade med mineraler och att de innehåller jod och honung. Är det ok att ge möss ändå`?

Möss behöver ju få att gnaga på, vi har nu lagt in ett par små kvistar lönn till våra möss och jag har köpt men inte hängt in än, en torkad majskolv. Är det ok att ge dem?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Grodan
7/24/14, 11:08 PM
#1

De undulatblaningar jag ibland blandar ner i mina torrfoderblandningar är inte berikade utan innehåller bara havre och fröer (olika hirs, negerfrö, kanariefrö mm) . Undviker blandningar med vitaminberikade pellets eller dyligt samt blandningar med hampa. 

Lönn och andra ogiftiga grenar/kvistar är bara trevligt och berikande för mössen. Majs är nyttigt, men jag tycker det kan vara lite för mkt majs på en gång med en kolv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Skogshumblan
7/25/14, 10:34 AM
#2

Tack för svaren! 🙂Har redan gett dem lite lönngren med löv och deras magar verkar tåla det.

Fick ett jättebra "gör ditt eget foder"-tips här inne, man blandar själv. Och jag kommer köpa osötad musli och se om tjejerna gillar.

Känner som du med majskolven, den blir delad i mindre bitar och så får jag se om tjejerna är intresserade. Annars får maskarna i komposten den direkt :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: