Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 921 ggr
[hasselmusen]
7/27/14, 10:59 PM

Ögon färg?

Jag har alltid tyckt att röda ögon är lite läskiga till för ett tag sen. Nu är röda ögon bara såå söta i mina ögon. Nu undrar jag vad ni andra tycker.? Skriv gärna en kommentar varför

Annons:
KickiG
7/28/14, 6:17 AM
#1

Jag har/har haft både röd- och svartögda möss. Men måste medge att jag ändå gillar svarta ögon lite bättre.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
7/28/14, 7:51 AM
#2

Röda ögon på möss kan ibland vara helt otroligt vackert, särskilt ihop med vissa fäger. Ändå gillar jag svarta ögon bäst.

ajanki
7/29/14, 9:35 AM
#3

Ända sen jag var liten så har jag gillat röda ögon bäst på alla djur! När jag var 10 år så skulle jag få gå till djuraffären och köpa ett marsvin själv för första gången, jag kom hem med en liten vit rödögd kille och min mamma frågade direkt om det inte fanns några andra marsvin…jo, sa jag, det fanns massor men denna var finast:)

jossa5
7/29/14, 10:07 AM
#4

Jag föredrar svarta ögon. Har inte haft någon rödögd än. Kanske ändrar sig i framtiden, men får jag välja blir det svart.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Vattnadal
7/29/14, 6:07 PM
#5

Färgen på ögonen är inte relevant, utan det är blicken man får. Hade inte så många rödögda, till argente creme dök upp hos mig, och de har dragit med sig ett så underbart temperament, att det bara går att älska dem. ❤️

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Alana82
7/30/14, 12:03 PM
#6

För mig kommer svarta ögon högst på listan, röda eller blå ögon ger mig alltid en misstanke om genetiska defekter precis som helvita djur gör att jag drar öronen åt mig, blå ögon+vit kanin=dövhet (ofta), problem med soleksem på grund av ljus hud etc.

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
StillaSinnet
7/31/14, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag valde bort rödögda fullständigt i början. Jag hade sett alla hemska blixtbilder på rödögda och tyckte se såg rent otäcka ut! Jag tyckte inte att man såg fokuseringen. De såg döda ut i blicken, tyckte jag då.
Nu har jag lärt mig att det finns otroligt många rödaöga varianter och att de faktiskt är mycket vackra om man INTE fotar med blixt 😉. Jag tycker om mörkröda, eller rubinögda, som det heter. Jag har fortfarande lite svårt för de allra ljusaste röda ögonen. Siamese, dove, röcr kan ha mörkare röda ögon som jag gillar mycket

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

hejkomochhjälpmig
8/2/14, 2:53 PM
#8

Jag gillar både och, tycker nog mörkare röda ögon är det allra vackraste. Annars tycker jag svart är sötast och vanliga röda är fint det med. :)

Den enda färgen jag visste att jag ville ha när jag skaffade mig möss var just vit rödögd men jag beställde ingen speciell färg så det blev en choklad, en aguoti och en svartvit istället.  Men så födde ju en av dessa honorna en kull och en av bebisarna var både rödögd och vit! Blev så glad! ❤️

Upp till toppen
Annons: