Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 860 ggr
Alana82
8/3/14, 8:45 PM

Söker uppfödare i Norrbotten alt. Sthlm eller...

… däremellan.

Har tänkt börja avla lite smått och är mycket intresserad av satin, tan/fox och silver, tycker också mycket om svart och brokiga färger.

Tyvärr bor jag i Norrbotten och vill undvika att köpa från djuraffär så tänkte att jag slänger ut en trevare här eftersom jag brukar vara ner till storstan ungefär en gång per år och tänkte fara ner nu den 7:e och stanna till och med den 17:e

Så finns det någon uppfödare därute som har några damer eller en pojk till salu är jag mycket intresserad, tänkte ha en cirka fem damer eller så i ett 750 liters akvarium (om det inte blir för många?) och en pojke eller två i ett mindre 100 liters beroende på om jag hittar några som kommer överens eller inte.

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
lollynonna
8/3/14, 9:26 PM
#1

oh vad spännande,detta måste jag följa!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Alana82
8/4/14, 10:19 AM
#2

:D har kommit fram till att möss nog är enklare än gerbiler med mitt begränsade utrymme för burar, men det tror jag knappast pojkarna lider av ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Emouse
8/4/14, 11:48 PM
#3

Har du haft möss tidigare?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alana82
8/5/14, 11:40 PM
#4

Nej, det är ett av de djurslag jag inte har haft, har däremot skött om en hel drös på skolan när jag gick gymnasiet och det enda tråkiga med dem är väl att hanarna luktar en del, i övrigt har jag haft gerbiler, dvärghamstrar, kaniner, hundar, katter, fiskar, salamandrar, räkor, snäckor samt släpat hem diverse skadade vilda djur för rehab när jag var mindre

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Emouse
8/6/14, 2:03 PM
#5

Okej, antar att du läst på en hel del om musavel och du verkar ha erfarenhet från tidigare. Frågan om akvariet kan du räkna på den här länken: http://gerodean.se/burraknare/  

Har du flera mushanar får du hela tiden vara uppmärksam om bråk eller tjafs skulle uppstå och flytta isär dom. ha alltid minst en extra bur om dom inte kommer överens. 

Här har du länken om uppfödarlistan där du kan hitta info: http://mus.ifokus.se/articles/4f20edfcd4ebea26f6000743-musuppfodare-i-sverige-2014?stickies-1

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alana82
8/11/14, 1:39 PM
#6

det där var en bra länk, men jag tror jag håller lite färre än det som får plats, 45 möss lät som lite väl mycket, tror till och med att tio damer är i mesta laget för mig, men det betyder ju bara att de får desto mer utrymme var att leva på :D och hanarna tänkte jag kunde bo två i mitt 250 liters och blir det bråk så får en flytta till 100 liters akvariet i stället, eller så köper man en pojk och gosar extra mycket med han som kompensation, nu ska jag kolla in uppfödarlistan ordentligt

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
Vattnadal
8/11/14, 4:58 PM
#7

Jag har några honor i argente creme satin korthår till salu.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Alana82
8/12/14, 12:01 PM
#8

åh satin är så vackert :D och det verkar som ni bor precis i närheten av där jag ska på kurs om några dagar, Lingbo heter stället jag ska vara på

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Vattnadal
8/12/14, 2:13 PM
#9

Jo, Lingbo är nära mig, kanske en timme med bil. Jag är hemma och ledig (!!!) torsdag till söndag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Alana82
8/12/14, 5:07 PM
#10

låter lysande :D jag är på kurs från torsdag till söndag så då borde det gå att klämma in på kvällarna efter kursdagarna ett besök hos dig och kika på söta små möss :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Vattnadal
8/15/14, 1:06 PM
#11

Hör av dig du bara, skickar mer kontaktuppgifter via pm.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

StillaSinnet
8/16/14, 2:33 PM
#12

#0 silver! Menar du silvrerade? Låter mycket intressant eftersom jag tror mig vara en av få som har det. Hojta om du får silvrerade blå 😉

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
8/16/14, 2:34 PM
#13

#0 eller du kanske menar rödögd blå som ju heter silver. 
Eller menar du silver aguti?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Alana82
8/16/14, 10:17 PM
#14

Yaikes, finns det så många varianter av silver!? Jag vill mest av allt ha satin fox, men jag älskar allt i det kalla spannet som blå, tycker inte om rödögt så det tänkte jag hålla mig borta från

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

StillaSinnet
8/17/14, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 Ja, alltså… fenotypen och genotypen är heeelt olika på alla dessa silvervarianter, men alla har ändå namn med silver i. Är du duktig på genetik? 

Agouti, silver agouti och argente är tickade. silveragouti är en agouti med dubbla chinchillagener. Allt rött försvinner.
silver är en vanlig blå, solid mus men där rödögdgenen har blekt ner musen till nästan vitt.

silvrering är som typ silver grey på råttor. Finast är pearl som man utvinner ur silvrerade blå

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Vattnadal
8/18/14, 9:05 PM
#16

Du får välja ett namn:Guldsmed, Gruvarbetare eller Grävmaskinist till tjejen.

😎

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Alana82
8/18/14, 9:12 PM
#17

Tror att det var en silver agouti som vattnadal visade mig, silverfärgad med svart stickning och jättesnygg, sedan fick jag med mig en dam och en herre som jag kommer få stamtavlor på och jag tror att de kommer kunna ge silver agouti avkomma om de paras med någon som är mörk, tror de var argente, rödögda är de och jättesöta. Får läsa på när jag har tillgång till en riktig dator in stället för plattan

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Lamina
8/18/14, 9:14 PM
#18

Alana82: Det är du som har mailat mig, va? Har du fått mitt andra svar? Är osäker då mobilen säger att det inte skickats och datorn är utlånad igen… Kul förresten att du ska köpa möss från Vattnadal, du kommer garanterat att bli nöjd. ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alana82
8/19/14, 12:08 PM
#19

Välja vart svårt, mest är hon en liten opportunist men det skulle man kunna säga om Guldsmeder också så Guldsmed låter bra :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Alana82
8/19/14, 12:41 PM
#20

Jag har nog inte fått ditt mejl Lamina, och vad gäller silver och blå blir jag inte klok, tror min pojke är vanlig blå dock, hans ögon är ljusare men jag skulle inte kalla dem röda på någe vis

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
Vattnadal
8/19/14, 2:43 PM
#21

Jag hade ju kunnat kika på de du hade ute i bilen, om vi tänkt på det…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Alana82
8/19/14, 2:43 PM
#22

japp men tänka på allt är svårt hehe :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Vattnadal
8/19/14, 4:00 PM
#23

Fast uppfödaren borde ju minnas vad du köpte, kolla med denne, och se om du kan få färg, teckning, hårlag till dem.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Alana82
8/21/14, 11:06 PM
#24

Annars kan ja jue knäppa lite bilder och lägga upp så kan alla vara med och gissa :D

Frida kräver ingen gissning dock för hon är en solklar Tan och Vattnadals är Argente Cream Satin med en av dem även långhår ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Lamina
8/21/14, 11:23 PM
#25

#20 Och jag hittar inte mailet varken i utkast eller skickat. Men jag återkommer så fort jag hinner. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alana82
8/22/14, 8:05 PM
#26

Ingen brådska Lamina, livet brukar bli lite mera hektiskt så här på sensommaren

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Upp till toppen
Annons: