Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 762 ggr
Chilli.m
2014-08-04 16:16

Ny här :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan på er! Hittade precis hit, verkligen en toppen sida! Jag själv har en liten hane på 8 månader som jag fick av min prao. Det hela är en lång historia men jag praktiserade på en djuraffär. Eftersom jag kan mycket och har haft många smådjur blev jag satt på uppgiften att sköta om djuren. Snabbt insåg jag att mycket var fel. Flera av djuren va samlade av olika kön osv. Men efter att städa och fixat upp alla burar hittade jag chilli som han heter i en av burarna med möss. Han hade blivit utstött av de andra och hade sår över nästan hela kroppen dåligt med päls och ena benet var skadat svullet och blått. Jag tog han snabbt till en mindre bur där han fick vara under hela min praktik. Han blev snabbt tam och friskare. Jag pratade med djuraffärs chefen och efter mycket tjat var han min. Tur är annars tror jag inte han levt idag. De sa att han var 5 månader när jag fick han så har haft han i ca 3 mån. Världens charmigaste och nyfikna lilla mus, helt underbar är han. Hans ben är helt läkt och springer och leker som aldrig förr , han har varit så stark därav hans namn Chilli. Så nu vill jag bara ge han det bästa och att han ska ha det så bra som möjligt de sista han har kvar av sitt liv för det är han verkligen värd. Så tack och hej nu ska jag kolla runt lite på sidan :)

Annons:
Skogshumblan
2014-08-04 17:32
#1

Hej! Är också relativt ny här. Vilken sötis du har!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lamina
2014-08-04 18:06
#2

Hej Chilli.m, och välkommen hit! Alltid kul med nya medlemmar. 😃

Vilken fantastisk berättelse om lilla Chilli, han har verkligen tur som hamnade hos dig. Söt är han också, den lilla kämpen. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emouse
2014-08-04 22:35
#3

Vilken tur att han fick komma till dig!:) välkommen hit!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ariama
2014-08-05 07:45
#4

Söt bild på söt mus ❤️

Och välkommen! Skogshumblan också.

StillaSinnet
2014-08-05 18:45
#5

Välkommen hit! Både chilli.m och Skogshumblan 🤗

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Chilli.m
2014-08-05 22:52
#6

Tack för alla fina kommentarer! :)

Annons:
Chilli.m
2014-08-05 22:52
#7

Tack för alla fina kommentarer! :)

KickiG
2014-08-06 17:57
#8

Alltid lika roligt att få nya medlemmar hit! Välkomna både Chilli.m och Skogshumblan! Vilken tur Chilli.m din lilla kille hade som fick flytta hem till dig.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
2014-08-24 09:19
#9

Välkomna till oss Chilli.m och Skogshumblan, hoppas ni kommer trivas!!

#0 Vilken tur att du hittade honom och kunde sära på han och de andra. håller med dig om att han nog inte överlevt annars!

Upp till toppen
Annons: