Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1950 ggr
Tsunamis
8/11/14, 10:49 AM

(S) Honor och Hanar från SE- Tsunami's (Göteborg)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tsunami's har fått fullkomlig babyboom under sommaren och har nu ett par möss som letar efter nya hem. Säljes registrerade i SVEMUS med stamtavla och jag svarar gärna på frågor om musskötsel.

Finns i Göteborg men transport kan ordnas 30 augusti (tåg mot Örebro) 6 september (Aalborg Danmark) och på SM i Eskilstuna 27 september.

Hel lista:

Röd vuxen hane, engelsk typ & engelska linjer
Svart Hereford hane, blåbärare
Stone Banded hane (lite långhår)  _supertrevlig, båda föräldrar temperamentsavel
_Silver Agouti Banded långhår hane   _båda föräldrar temperamentsavel
_Fuzzy Röd bläsad hane
Choklad Hereford långhår hane
Sable Hereford hane   (stannar eventuellt)

Black Eyed White hona 1 (stannar eventuellt) väldigt trevlig
Black Eyed White hona 2
Agouti Banded hona  supertrevlig, båda föräldrar temperamentsavel
Silver Agouti Banded hona  båda föräldrar temperamentsavel
Silver Agouti hona   båda föräldrar temperamentsavel
Black Banded hona, bättre typ än ovan
Cinnamon Banded hona, bättre typ än ovan
Röd Hereford satin hona
Röd bläsad hona
1-2 Svart Hereford honor, blåbärare
2 Cinnamon honor, stor typ kan ha enstaka vit tå. 

Alla bläsade Herefords är ur mitt blandade projekt för att förbättra generna, hälsan och typen. Säljes endast till rätt hem om intresse för avel finns, jag är väldigt noga med vad som händer just dessa möss.

Ni får ursäkta mina suddiga mobilbilder fler bilder kan tas efter önskemål! Går jättebra att fråga om ålder, temperament och typ också.

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
8/11/14, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Röd vuxen hane dansk import.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Svart Hereford hane, blåbärare

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Stone Banded hane, lite långhår. Väldigt mjuk och trevlig och accepterades glatt av pappa Pikachu och yngre bröderna Silver Agouti långhår (och en Agouti som får stanna). Lätt mina trevligaste möss!

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Silver Agouti Banded långhår, lillebror till ovan och de bor glatt ihop med pappan.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fuzzy, Choklad Hereford långhår och Sable Hereford hanar. Nu 6 veckor, trevliga killar. Efter Svartlings pappa x tysk Hereford mamma. Supertrevlig pappa som bott kvar med sönerna utan problem.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

.

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
8/11/14, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Black Eyed White hona 1, fin och trevlig. Blir förmodligen stor då hon är lång i kroppen och mamma väger 67g (pappa något mindre).

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Agouti Banded, Silver Agouti Banded, Silver Agouti honor ur samma kombination som hanarna ovan. Mycket trevliga tjejer.

Svart Banded + Cinnamon Banded ur annan kull där Pikachu är farfar. Mamma ur dels Björndalens linjer så även här ligger temperamentsavel.  

Obs satt i spån för städning bara, bytte sen till tidningar för resten av kvällens foton istället.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Svart Banded hona & Cinnamon Banded hona, systrar 6 veckor.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Röd Hereford satin hona, 6 veckor. Kullsyster med Hereford hanarna i #5.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Röd bläsad hona, 6 veckor. Syster till ovan.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Suddig gruppbild från igår på tjejerna ovan!

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/11/14, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Svarta Hereford honor, 6 veckor blåbärare och Cinnamon Honor, 5 veckor. de sistnämnda är efter Hereford hane x stor PEW hona så de kommer ta efter mamman väldigt mycket för de är redan väldigt stora.

MvH  Tsunamis

Annons:
ariama
8/11/14, 11:20 AM
#14

Ett par cinnamontjejer e bläsade hanen och BEW-honan bokar jag gärna. Kan hämta eller få transporthjälp i Eskiltuna 27 sept.

Tsunamis
8/11/14, 11:28 AM
#15

Nämen oj ska du fortsätta med mer tecknat? 😉 Då ska jag fixa fram lite fler bilder på dem med vanliga kameran. Cinnamon tjejerna har även 2 systrar i Choklad, om det är av mer intresse istället?

Öronmärker dem åt dig!

MvH  Tsunamis

ariama
8/11/14, 9:38 PM
#16

Tackar för öronmärkningen 😉. Tack för erbjudandet om chocolate också, men jag är helt nöjd med cinnamontjejerna. De låter som det jag söker, och jag försöker hålla mig till enbart A och a(t), vill inte ha även a i min genpool. "Bland-tecknat" har jag hela tiden, för jag ställer ju inte ut, samt vill gärna kunna se skillnad på mina möss på ett enklare vis.  Har "nästan-hereford" ( haha, dvs vita huvuden men med vit ryggstrimma) i "genpoolen", och i övrigt har mina så kallade self nästan alltid några vita hårstrån nånstans. 😃Ser fram emot cinnamontjejerna! De passar mig perfekt.

Emouse
8/12/14, 5:07 PM
#17

Åh, är helt ner kärad i stone banded hanen och silver agouti hanen:( men har instopp ju:(

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
8/12/14, 5:27 PM
#18

Helt förälskad  i röda bläsade fuzzy hanen ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Littlem
8/14/14, 3:14 AM
#19

Svarta herefordhonor är jag väldigt intresserad av :)   Släpper du bara 1 kan jag va intresserad av hanen i inlägg 2 med :)

Gillar grabbarna i #5 med men har ju en hel kull efter hans son kvar här. Där gå också söner ihop fredligt med pappa :)

#10 & #11 Är ju übersöta de med. Har ju en bläsad röd satinhona härhemma. Hon har dock blivit rätt tjock…

Tsunamis
8/14/14, 9:17 AM
#20

#19 Har redan räknat med dig 😃 1 hane choklad, så gott osm perfekt bläs som jag postade för ett tag sedan i förra hantråden. 1 svart hona av de i #13 + 1 choklad hona korthårig i #12 pratade du om tidigare iaf.

MvH  Tsunamis

Annons:
Velinga1984
8/14/14, 12:48 PM
#21

ååååhh, det suger i mitt silver agouti-hjärta. Men då behöver jag minst 2 för karantänens skull, och en större bur som tar 5 möss. Suck, hur får jag sambon att acceptera det när jag själv sagt att det är såå skönt med bara 3 st. Dessutom vore det korkat att bara ha de som sällskap när det  behövs mer i avel. Muttrar över avsaknad av plats 😕 Och jag vet så väl att det blir jakt efter en bra hane, och så rullar allt på igen. Och platsen finns inte i denna lägenhet 😭 

förlåt för svammel 🤐

Littlem
8/16/14, 9:33 PM
#22

#20 Haha vad bra att du håller koll åt mig!

Ja det låter rätt!  Var Choklad hanen lh eller kh?
Ja du hade en choklad Hereford. Trodde inte du hade några kvar. Tänkte det är kul med 2 tjejjer så de får gå ihop :)

Tsunamis
8/21/14, 9:22 AM
#23

#1, #3, #7, #11, #13 är tingade, #10 får stanna för hon blivit så fin.

#22 Hanen är korthår den jag tänker på, så det är inte långhårshanen ovan i tråden jag menar. Är du mer sugen på en svart hane så säg till men den kommer vara släkt med svarta honan i så fall. Så som det är nu så är de 3 du tar ur 3 av de 4 släkten jag byggt upp här hemma.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/21/14, 9:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Gunnar the fuzzymouse letar ännu hem *hint hint* till de som varit sugna 😃

MvH  Tsunamis

Tsunamis
8/21/14, 9:31 AM
#25

Ariama! Inte glömt bort att återkomma med bilder. Du får gärna kika på dessa tjejer på SM. Kommer du lördagen?

BEW tjejen (fotta vit tjej mot vit vägg är hopplöst, så det fick bli mot bänkskiva istället!)

Cinnamontjejerna (svansen ser vit ut på ena men det är blixten)

MvH  Tsunamis

Emmaslindh
8/21/14, 9:38 AM
#26

Alltså är verkligen jättesugen på Gunnar, men frågan är bara hur transporten till Stockholm skulle kunna lösas :/

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tsunamis
8/21/14, 9:39 AM
#27

LittleM dina möss:

Chokladen, gulddottern. Honhar bra bläs på denna sida, andra sidan är lite för krokig.

Svarta tjejen, en av de 3 i bilden ovan.

Hanen, bara 4 veckor på bilden men uppemot 10v nu och stor & fin kille, den till vänster. 

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
8/21/14, 9:47 AM
#28

#26 Emmaslindh jag ska ju till SM i Eskilstuna men den är ju i slutet på September. Det finns ett par stycken från Stockholm som kommer åka dit i alla fall.

MvH  Tsunamis

Emmaslindh
8/21/14, 9:49 AM
#29

#28 jag skickade ett PM till dig :) Är bortrest just den helgen men hittade en som ska åka från götet till sthlm 29 augusti och kunde transportera djur :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ariama
8/21/14, 12:22 PM
#30

#25. Ser fina ut, dom ser ut som "mina".  Ja, jag hade tänkt mig att dyka upp på lördagen. 😃

Littlem
8/22/14, 6:05 AM
#31

#23  Ok. Kom inte exakt ihåg. Ne, han är himla fin men som sagt, är de syskon känns de onödigt. Roligare att få lite olika gener!

#27 Åhh finingar!  Så då är det en choklad Hereford hona, en svart Hereford hona + en choklad Hereford hane?

Tsunamis
8/22/14, 8:49 AM
#32

#25 låter bra! Jag hade planer på båda dagar men det har jag eventuellt inte råd med, så vi får se hur det blir. 

#31 stämmer fint 🙂 Hade jag åkt bil så hade jag kunnat ta med mig ett par extra för dig att kika på men det ser mörkt ut på den fronten, åker förmodligen tåg.

MvH  Tsunamis

zickan
8/22/14, 10:50 AM
#33

Har du nått rött/gult flyttklart mot 12-14 september som inte är för närbesläktat med mina är jag i göteborg under den helgen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tsunamis
8/22/14, 11:05 AM
#34

#33 RY har jag inte men DY bör finnas ev 1 hane och 2 honor. Hanen och ena honan är ur mina bläsade så dem har vitt på sig men andra honan är från mina mörka enfärgade DY med pappan i #1. Kan försöka få fram lite nyare bilder på söndag. 

De bläsade har sämre grundfärg men det är temperamentsavel iblandat här, så det är bra djur.

Bläsade honan:

Bläsade hanen:

MvH  Tsunamis

Annons:
Littlem
8/23/14, 3:11 AM
#35

#32 Ahh det är kanske lika bra så jag inte köper fler ;)

Bläsade röda är himla fint!!

Fornuddens
9/2/14, 7:59 PM
#36

Jag har mailat dig.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Tsunamis
9/2/14, 10:42 PM
#37

#36 *host* nu har jag svarat! 🙂

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/2/14, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Finns fortfarande möss till salu!

Honor:

Röd Hereford satin longhair
Röd Bläsad satin longhair
Chokl Bläsad satin 
Black Bläsad satin 
Chokl Bläsad fuzzy
Agouti banded
Si-ag banded
Silver Agouti 
Black Broken
Black Eyed White 

Black Hereford hane (i #2)

Cinnamon Broken satin hane (i#39)

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/2/14, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Cinnamon Broken satin hane. Väger precis som andra bröderna nu över 60g vid 4 månaders ålder.  Hade aldrig sålt honom om det inte vore så att jag redan behåller flera syskon.

MvH  Tsunamis

ariama
9/2/14, 11:03 PM
#40

Är intresserad av cinnamonhanen i #39.  Föräldrar och härstamning?

Tsunamis
9/2/14, 11:16 PM
#41

#40  PMar dig info!

MvH  Tsunamis

Annons:
Littlem
9/3/14, 10:26 PM
#42

Hur ser svarta broken honan ut?

Tsunamis
9/3/14, 11:12 PM
#43

#42 Kan knäppa kort imorgon. Det är 2 systrar men tänkte sälja ena kanske tom båda. Det är barnbarn till Svartlings Dagda faktiskt! Dagda är ju ur Mub/Nub/Ronin kullen.  Pappa till dem är en Svartlings Jed son också 🙂

MvH  Tsunamis

Littlem
9/7/14, 12:05 AM
#44

Insåg jag glömt bort denna tråd. Var broken honan kvar?
Åh! Låter ju kul. Tycker om att få hem lite finputsade gener ;)

Tsunamis
9/7/14, 4:06 PM
#45

#44 Jag har inte direkt påmint heller för lagen om alltings jäklighet hoppade ju fram härhemma… Hittade just den honan med akut förstoppning och hon mådde absolut inte bra så det fick bli avlivning. Syrran är alldeles för bra för att inte spara och ställa ut så hon får dessvärre stanna. Honan har dock en kull till nu så vi får se om jag kan sälja någon där ur istället.

MvH  Tsunamis

Littlem
9/10/14, 2:29 AM
#46

Asch så dumt :(

Klart du ska spara de bästa :)  jag har ingen brådska.

Upp till toppen
Annons: