Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Fikarummet! (OT)

Stolt matte!

2014-08-27 21:09 #0 av: Emouse

Blir så stolt över mina två flickor när jag kommer till akvariet. Över bara en liten sak!
Att dom frivilligt kliver upp i handen på en gång när man tar ner den! Förut var de nervösa och skygga. Men igår klev dom blint upp i handen utan anledning! Då fick dom mycket pussar!!;) samma sak idag!
Träningen gav vetkligen resultat! Tog ut dom nästan varje dag på bordet och bara klappade, pussade, pratade och kupade händerna som ett gömställe. Utan något annat på bordet (bara för att dom skulle fokusera på mig och mina händer, ta bort rädslan för händerna. Såklart fick dom ju grejer på bordet ibland) och det fungerade! Är så stolt över mina älsklingar! Mina hjärtegull!

Emma, Medarbetare på Cocker Spaniel, Mus & Problemhundar iFokusBallong

Anmäl
2014-08-28 07:00 #1 av: ariama

Fantastiskt! Grattis! LerMöss kan vara såna sötnosar!! Och de kryper verkligen in i hjärtat på en!

Anmäl
2014-08-28 08:32 #2 av: jossa5

Åh, kul att höra! Då ska jag prova göra likadant, så kanske mina tussar blir lite mindre nervös. :)

Anmäl
2014-08-28 08:42 #3 av: Emouse

#1 tack! jo det gör dom verkligen!

#2 Hoppas det fungerar lika bra för dig! tänk på att lägga ner mycket tid varje dag på dom! detta tog ungefär en månad att göra denna framgång:)

Emma, Medarbetare på Cocker Spaniel, Mus & Problemhundar iFokusBallong

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.