Annons:
Etiketttävlingar
Läst 602 ggr
ajanki
2014-09-02 14:07

Månadens veteran oktober

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/9

Varje månad har vi tävlingen månadens veteran. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, som får vara som yngst 14 månader, samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Endast tammöss 14 månader och äldre
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/9

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
2014-09-25 13:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är min älskade lilla nallebjörn & pusskille SE-Vattnadals JRR Tolkien, han är i dag när bilden togs 1 år, 6 månader & 3 dagar gammal.

Han kom till mig för 1 år sedan. Hämtade hem honom på SM i Eskilstuna förra året. Tolkien är en DY-variant och har som många DY väldigt lätt att gå upp i vikt. Han var ganska rund för 1 år sedan men har nu gått ner till en bra trivselvikt:)

Han är så tacksam att ha ute från buren för han älskar verkligen att röra på sig, undersöka allt, springa i hjulet, klättra över pinnar & saker. Vilket också  underlättade jättemycket  när han skulle gå ner i vikt!

Han är så lugn & fin i handen, älskar att pussas och kelas med. Han är vekligen en mus som har satt sig i mitt hjärta och där kommer han stanna för alltid.

StillaSinnet
2014-09-25 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I sista sekunden hinner jag in med SE-TAMs Ylvester, fina killen. 

Ylvester är en fin grabb efter två syskon som jag vid det laget inte hade sett var pojke och flicka, Muffin och Mackan. Ylvester har mest varit mysmus här hemma som många av mina ensamma hanar ofta blir. Han har inte gått i avel men än är det inte försent hoppas jag🙂

Ylvester vill helst ligga i famnen och mysa, bli putsad av mina fingrar och njuta av beröring och närhet. Det känns så hårt att sätta ner honom i buren igen och se på hans ledsna ögon… Nä, jag får nog leta upp en gammal hona åt honom på ålderns höst så han får lite sällskap ❤️

8 november fyller gammelgubben 2 år 🎂🎂

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: