Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 816 ggr
Alana82
9/3/14, 10:20 PM

Vilken färg har mina möss?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag klurat en del på egen hand och av vad jag har förstått så har jag en Black Tan flicka, som tur är en enkel färg, sedan har jag två små med stamtavla som båda är argente cream, resten är svårare, pojken tror jag är blå, en av flickorna är variegated (stavning?) men den sista är jag rätt vilse på.

så kika gärna på bilderna och säg vad ni tror :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
Alana82
9/3/14, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Pontus (pojke)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Alana82
9/3/14, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Flisan (mitt stora frågetecken)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

kent
9/3/14, 10:23 PM
#3

black tan hona , variegated hona , blå hane

Alana82
9/3/14, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Flinga (variegated?)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Alana82
9/3/14, 10:24 PM
#5

Jag har så suveränt minne :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Littlem
9/3/14, 10:48 PM
#6

Första bilden är black tan med en PEW i bakgrunden?
Bild 2 en blå om den inte är tickad.
Bild 3, Flisan, är en tricolor, men ingen standardenlig då fläckarna ska vara rena och välavgränsade.

Bild 4 en variegated.

Annons:
Vattnadal
9/3/14, 10:50 PM
#7

#6 Den i bakgrunden är ar-cr ssh. 😉

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KickiG
9/4/14, 7:20 AM
#8

#7 Hihi, älskar såna här svar som får mig att måsta tänka till riktigt ordentligt.  Och blir inte lättare av att finska uppfödare ibland förkortar annorlunda, då de använder finska förkortningarna. Och blir aldrig rätt tror jag. argente cream satin shorthair? Uff, för tidigt på morgonen och inget morgonte som väckt upp hjärnan än.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Alana82
9/4/14, 8:23 PM
#9

Japp, argente cream satin korthår är damen i bakgrunden :D helt underbart len är hon

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Littlem
9/7/14, 1:20 AM
#10

#7 Ja det syntes ju tydligare på datorn!  Kollade från mobilen innan och då var de inte lätt o avgöra på lilla skärmen :P

Upp till toppen
Annons: