Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1553 ggr
Emmaslindh
9/4/14, 10:14 AM

Carefresh Ultra

Nu har jag testat Carefresh Ultra i nästan en vecka och tänkte ta och dela med mig om mina tankar/åsikter om ströet! 

Carefresh Ultra 

  • CareFresh är ett mjukt bottenströ tillverkat av naturliga cellulosafibrer. Det är helt giftfritt och näst intill dammfritt, vilket är extra bra i hem med allergier (för såväl människor som djur!).

  • Det har en utmärkt odörkontroll som minskar dålig lukt från buren, och absorberar upp till tre gånger sin egen vikt.

  • Dessutom är det miljövänligt då det tillverkas av 100% naturligt och biologiskt nedbrytbart material av trä. Du kan med fördel kompostera Care Fresh.

  • Man kan även använda CareFresh som bomaterial i hus och kojor, då det är mjukt och mysigt att bädda med. Ett säkert alternativ till hamstervadd!

  • CareFresh Ultra har vit färg, vilket underlättar burstädningen eftersom du enkelt ser vad som blivit smutsigt. 

Detta är alltså vad företaget självt samt de butiker som säljer produkten säger om Carefresh Ultra.  

Såhär ser det ut

Mina åsikter 

Mjukt och gosigt

  • Väldigt mjukt, utan att göra det klumpigt för djuren att kliva runt på det. Det är även lätt för djuren att bygga gångar och gräva runt i det, då det är väldigt "lätt".  

  • Dammar förvånansvärt lite, väntade mig faktiskt att bli besviken på den fronten men blev överraskad och väldigt nöjd på den punkten! 

  • Väldigt dryg, tror att ett paket räcker längre än man förväntar sig. Min förpackning på bilden har fyllt 3 olika burar med medelmått 55x40 i storlek. Ca 1 tredjedel borta. 

  • Ser väldigt trevlig och mysig ut i buren, man får lust att lägga sig och mysa på det själv hihi…. ¨

  • Håller dock INTE odörer borta så bra som de påstår. Efter bara några dagar luktade det redan mus om pojkens bur, men detta kan ju även ha och göra med att han är hane. Skulle vilja påstå att det har lika bra/dålig odörs kontroll som ex. toa-lätt. 

  • Kostar några kronor mer än jag anser att det borde, väldigt dyrt. Hos  animail.com kostar ett paket på 50L 229:- 

Från sidan i nystädad och inredd bur

Utöver mina åsikter, så verkar dock musen väldigt nöjd med ströet. Det är mjukt under tassarna och roligt att gräva runt i utan att bilda massa damm som fastnar i ögonen. Jag har valt att kombinera mitt strö med vanligt toa papper i boet för att musen ska få en chans att riva och bädda på egen hand, och tycker inte att Carefresh ska användas som enbart bo-material. Men det är upp till var och en! 

Ovanifrån

Slutsats av det hela är då att Carefresh Ultra är ett mjukt och dammfritt strö som ser fint ut i buren och är gräv vänligt, men tyvärr inte håller odörer borta så bra som det lovar. 

Jag vann just detta paket och har alltså inte lagt ut några pengar på det, men då musen verkar uppskatta Carefresh kan jag nog tänka mig att köpa det igen, dock inte varje månad, det tillåter inte plånboken.  

Hoppas det inte vart allt för rörigt nu! Har ni några frågor som inte besvaras i texten så svarar jag gärna på dom i kommentarerna, ifall jag har nått svar på frågan hihi! 

Avslutar med en söt bild på lilla Gulliver, som fått vara försökskanin… 😍

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
KickiG
9/4/14, 3:51 PM
#1

Vad fint det såg ut. Jag håller själv på och provar olika strön för att se vad jag (och mössen) gillar bäst, och det här ska jag absolut testa. Ser verkligen mysigt ut på bilderna. Och Gulliver är väl ändå för söt!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

StillaSinnet
9/4/14, 9:29 PM
#2

Vitt är så fräscht! 
jag hade ett par paket med oblekt (brunt) och blått som jag vann. Det använde jag mer som bäddmaterial. Tyckte att det var lite dammigt och är för dyrt för mig att ha som strö, men har man bara en bur så funkar det ju bra 🙂

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tjeja
9/16/14, 7:53 PM
#3

Tack för recensionen! 👍 ser väldigt mjukt, fräscht och mysigt ut!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: