Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Hoppande mus!

2014-09-19 15:42 #0 av: Lindb

Skulle städa buren, och medan jag diskade inredningen fick dom sitta kvar i den tomma buren, varpå en av mina möss gjorde detta. Jag har aldrig sett det tidigare! Någon som känner igen det?

Anmäl
2014-09-19 19:38 #1 av: KickiG

Jag har sett mina möss hoppa, men det har varit endera ner till burbottnet eller från en leksak till en annan. Rakt upp har jag inte sett dem hoppa. Vad roligt att du fick det på film!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2014-09-19 21:13 #2 av: Lindb

Ja men precis! Hon började med att hoppa en decimeter ett par gånger, som att hon testade vad hon kunde göra. Sedan hoppade hon ända upp, och gjorde det om och om igen varje gång jag släppte ner henne i buren igen, så jag hann filma! Tyvärr blev det dålig fokus på den bästa filmen.

Anmäl
2014-09-20 11:40 #3 av: Galenidjur

En av mina möss har gjort så en gång. Hon var på en kontorsstol (på sittdynan) och ville ta sig upp till ryggstödet, men det fanns inget sätt att klättra dit  så då tog hon ett skutt ca 10 cm rakt upp. 

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2014-09-21 02:48 #4 av: TeeWeed

Men oj, vilken atlet, haha :)

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.