Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 628 ggr
litenelvis
2014-09-22 21:14

(K) 2 mushonor

Hej!

Jag har funderat länge nu på att skaffa mig ett husdjur, då jag pluggar etologi och djurskydd på universitetet, alltid haft djur (dock inte sedan jag blev student och flyttade) och jag har väldigt mycket fritid och går 2-4 dagar ett par timmar i skolan varje vecka och så har jag då en del pengar över. Jag har läst på om och hälsat på olika djur och föll direkt för möss. Tidigare har jag dock bara haft hamster och katt, men är hundvan också, så jag är väl insatt i vilket ansvar som krävs.

Jag har förstått att det är bättre att hålla honor ihop än hanar och att de luktar och jag känner att 2 stycken är lagom. Jag bor nu i Uppsala, men kan ta mig till Sthlm, men har familjen i Skövde och Habo också. Och kan ta tåget en bit om det är värt det för en bra uppfödare.

Jag är mest intresserad av färgerna black tan och siamese (lite som att ha en liten liten rottweiler och siames :)), men även cinnamon, cream, agouti silver och andra utan "band", helst enfärgade.

Försökt läsa på massor på olika musuppfödares hemsidor och j är på iFokus och då jag pluggar djurskydd är jag väldigt noga med stora burar och god välfärd! Jag är 21 år gammal. Fråga gärna mer!

Annons:
ariama
2014-09-23 08:54
#1

Hej Litenelvis och välkommen!

Du har alldeles rätt, möss är underbara djur! Men försök få tag i djur som är bra och mycket hanterade från början, som är tama och - framför allt - som gillar människor! Håll koll på det. Möss kan vara så olika, och ett par "vettskrämda" möss har du ingen större glädje av (och inte mössen heller).

Möss är skygga djur av naturen, så därför "varnar jag dig" så här. Men får du tag i rätt sorts små vänner, så törs jag garantera att din lycka blir total! 😘

Tsunamis
2014-09-23 09:03
#2

Hejsan, välkommen hit!

Skriv gärna vart i landet du finns så blir det lättare för uppfödare att hitta dig 🙂

MvH  Tsunamis

Alana82
2014-09-23 09:19
#3