Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1343 ggr
Emmaslindh
2014-09-23 09:29

Kånrad på rymmen....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorse när jag kom hem, möttes jag av 3 möss istället för 4 när jag skulle hälsa på tjejerna. Tänkte att Kånrad säkert låg och sov eller så. Men när jag börjar undersöka saker och ting närmre, upptäcker jag att det ovanpå terrariet (hur hon nu i hela fridens lyckats ta sig dit!!!) runt gullivers buröppning är det fullt med bajs och kiss, i min fåtölj mellan tjejernas bur och guldhamsterns lika så, samt i guldhamsterns bur, på övervåningen, ser jag små bajspluttar… Sen hör jag hur det plötsligt prasslar från min papperskorg som står nedanför guldhamsterns bur, och vems nos tittar fram där om inte Kånrads?! Väl behållen utan skador men väldigt törstig återförenades hon med sina systrar, och från och med nu kommer jag endast ha stängda burar tyvärr… Nu hoppas jag för allt i världen att hon inte lyckats göra ett besök inne hos Gulliver, men det märker vi väl om hon börjar bli tjock :( Jag är iaf väldigt glad att hon fastnat i papperskorgen och inte vandrat vidare på ännu större äventyr!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Tsunamis
2014-09-23 11:10
#1

Det är inte Gulliver själv som stått i öppningen och känt lukten av henne då? Eller har hon helt klart passerat hans bur på väg bortåt? 

Asch sånt händer!

MvH  Tsunamis

Emmaslindh
2014-09-23 11:43
#2

Jag tror inte han lyckats ta sig upp där, sen har han ju gallret som ligger över öppningen (duna) utan att vara "fastspänd". Men vet att Kånrad tagit sig in och ur den buren förut så därför blir jag lite orolig, men chansen är nog ganska liten! för isf misstänker jag att hon borde ha stannat kvar hos honom… hm… busmus! 😛

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ariama
2014-09-23 13:19
#3

Men, Kånrad då!

😃 Busmus.

Emmaslindh
2014-09-23 15:36
#4

#3 Ja, busmusen nr 1! Förstå paniken jag haft nu i efterhand, att tänk om jag hade tömt papperskorgen idag? Gått och slängt den, helt ovetandes om att Kånrad låg där i? 😮

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ariama
2014-09-23 17:04
#5

Det hade du inte! Du har en "sällskapsmus" i din Kånrad. Hon hade talat om för dig att hon var där, på något vis hade hon gjort det.  *vet*

Emmaslindh
2014-10-07 08:55
#6

Igår var det dags igen, Kånrad på rymmen! Men denna gången tog jag henne på bar gärning, när hon KNUFFADE upp ena skjutglaset (har ju ett som är i plexi på mitt terrarium) och smet ut. 

varför måste möss vara så smarta för?! Men nu tog jag iaf tillfället i akt och bygga en (förhoppningsvis) rymningssäker bur av en SAMLA 76l låda. Ska nog bygga på med en till låda sen, men nu verkar tjejerna rätt nöjda som det är. 

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
ariama
2014-10-07 09:17
#7

Snyggt! Ser trevligt ut dessutom, för mössen. 😘 Du får en stjärna i kanten av mig 😃.

Emmaslindh
2014-10-07 09:27
#8

#7 Tack! Dom verkar trivas bra som tur är 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
2014-10-07 19:34
#9

Vilken mäster rymmare!😉 Haha, hoppas det inte blir fler farliga rymningar!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
2014-10-07 21:51
#10

#9 ja hon har ju gått och blivit det haha! Nu verkar hon dock vara ganska ordentligt inlåst ;)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
2014-10-08 07:07
#11

#10, Det får vi hoppas att hon är😉 Man vet aldrig😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alana82
2014-10-08 15:40
#12

Påhittig liten mus :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Upp till toppen
Annons: